Mic dejun de post. Ce poți mânca dimineața în Postul Crăciunului?

mic dejun de post

Postul Crăciunului a început în urmă cu o săptămână și se va încheia pe 25 decembrie. În această perioadă, credincioșii trebuie să evite alimentele de origine animală și să consume doar preparate de post, iar acest lucru se poate dovedi dificil pentru anumite persoane, mai ales dimineața. 

Pentru că sunt obișnuiți să consume în special alimente de dulce la micul dejun, în perioada postului, anumite persoane rămân în pană de idei și de multe ori aleg să sară peste micul dejun, tocmai pentru că nu știu ce să aleagă. Chiar dacă pare aproape imposibil să gătești un mic dejun de post, rapid și care să fie delicios și sățios, există o mulțime de variante din care poți alege.

Mic dejun de post

Dacă vrei să începi ziua cu un plus de energie ai nevoie de un mic dejun bogat în vitamine și care să alunge senzația de foame până la ora prânzului. Nu e nevoie să consumi neapărat alimente de origine animală pentru un mic dejun sățios, ci există o mulțime de alte variante.

1. Smoothie de banane

Un smoothie de banane este foarte gustos și se prepară foarte simplu, mai ales dacă te grăbești.

Ingrediente:

  • o cană lapte de cocos sau de migdale
  • o banană
  • 4 cuburi de gheață
  • 1 lingură fulgi de cocos

Mod de preparare:

Tot ce trebuie să faci este să adaugi toate ingredientele într-un blender și să le mixezi. Această băutură poate fi o variantă delicioasă pentru micul dejun, în perioada postului.

2. Pastă de avocado

Pentru a prepara o pastă de avocado ai nevoie de doar câteva ingrediente simple. Acest mic dejun nu numai că este gustos, ci și bogat în grăsimi sănătoase.

Ingrediente:

  •  un avocado mare
  • sare și piper
  • zeamă proaspată de lămâie
  • o ceapă mică

Mod de preparare:

Curăță fructul de avocado, taie-l în jumătate și elimină sâmburele. Pasează miezul fructului de avocado și apoi adaugă-l în blender. Mixează până obții o pastă cremoasă, după care adaugă ceapa, zeama de lămâie și condimentele. Amestecă totul încă 2-3 minute, după care poți servi această pastă de avocado pe felii de pâine prăjită.

3. Terci de ovăz cu fructe de pădure

Terciul de ovăz este recomandarea nutriționiștilor când vine vorba despre un mic dejun sănătos și gustos. Acesta se prepară rapid și conține tot ce ai nevoie pentru a începe ziua în forță.

Ingrediente:

  • o jumătate de cană de fulgi de ovăz
  • o jumătate de cană de apă sau lapte de cocos
  • o linguriță de zahăr
  • scorțișoară
  • vanilie
  • fructe de pădure

Mod de preparare:

Pune laptele sau apa pe foc și lasă-le să dea în clocot, după care adaugă fulgii de ovăz și lasă-i 5 minute pe foc, până se umflă. Adaugă apoi zahărul, scorțișoara și vanilia și mai lasă să fiarbă încă 2 minute. Poți servi acest preparat alături de fructe de pădure sau banane.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cel mai bun vin fiert pe care l-ai gustat vreodată! Cum se prepară și cât este de benefic pentru sănătate

Sucul natural care te ferește de zeci de boli. Consumă un pahar dimineața pe stomacul gol și vei fi mereu sănătos

Dulceața de gogonele, un adevărat deliciu. Gustul ei îi va cuceri pe toți cei dragi

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar