Ce să mănânci ca să te vindeci

Impotriva cancerului

    • Crucifere precum broccoli, varza, conopida contin substante cu un efect similar estrogenilor si protejeaza de cancerul de san. Izoflavonele din legume functioneaza in acelasi mod. Alimentele bogate in acest tip de izoflavone sunt boabele de soia si produsele din soia (tofu), ceapa si usturoiul.Tot din aceasta categorie face parte si dieta mediteraneeana, bogata in ulei de masline, ulei de peste, calciu si fructe. Bonus: efect favorabil si asupra arterelor.

 

    • Seleniul si licopenul scad riscul cancerului de prostata. Seleniul este un mineral care se gaseste mai ales in alimente de origine vegetala precum usturoiul, care absoarbe seleniul din sol.Barbatii care mananca rosii gatite de cel putin zece ori pe saptamana isi scad cu 35-45% riscul de a suferi de cancer de prostata comparativ cu cei care mananca asemenea produse numai de doua ori pe saptamana. Pentru a absorbi cantitatea optima de licopen (400 mg pe saptamana), ai nevoie de 164 de rosii crude sau 16 de rosii gatite.Dar sunt suficiente zece linguri de sos pentru spaghete, fiindca licopenul se absoarbe mai bine atunci cand este “combinat” cu putina grasime, asa cum este pregatit in sos. Bonus: licopenul reduce si imbatranirea arterelor.
    • Vitamina D incetineste imbatranirea sistemului imunitar si scade riscul aparitiei cancerului. Ea se gaseste in mod natural in peste oceanic (cod, sardele, hering), ficat, oua, unele soiuri de cereale sau lapte praf imbogatite cu vitamina D.
    • Acidul folic, care face parte din complexul vitaminelor B si este recomandat femeilor insarcinate, pare sa fie si un bun anticancerigen. Multe alimente contin acid folic: spanacul, rosiile, sucul de portocale, painea integrala, cerealele.
  • Seleniul si vitamina E (impreuna cu vitamina C) sunt arme cunoscute impotriva cancerului. Seleniul este prezent mai ales in usturoi, peste (cod, hering, macrou) si nuci braziliene. Vitamina E se gaseste in germenii de grau, nuci si uleiurile vegetale.

INFO PLUS

Extrase din cartea TU, Ghid de functionare, Cunoaste-ti corpul pentru a ramane tanar si sanatos, editata de Curtea Veche. Cartea are peste 430 de pagini de medicina preventiva, pe intelesul tuturor, inclusiv retete delicioase de meniuri sanatoase, care iti prelungesc sanatatea si viata.

Text: Mihaela Doina Radulescu.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta