Ce să mănânci ca să te vindeci

hepta_1362013CreierIn general, ceea ce e bun pentru inima e bun si pentru creier. Grasimile saturate (din cartofii prajiti, de exemplu) blocheaza arterele, expunandu-te riscului de atac cerebral, in timp ce acizii grasi Omega 3 (din peste) mentin arterele curate si sanatatea creierului; in plus, amelioreaza depresia.Asadar, pentru creier e bine sa mancam peste, nuci (care ne dau si buna dispozitie!), sos de tomate, ulei de masline si de in, avocado.

Ciocolata cu peste 60% cacao creste nivelul de dopamina si furnizeaza flavonoizi pentru tineretea arterelor.

Rosiile contin acid folic si licopen, in cantitati mai mari in rosiile gatite si in sos, decat in cele consumate ca atare. Vinul rosu contine un flavonoid care incetineste imbatranirea ADN-ului celular, a arterelor si sistemului imunitar.

Oase

In ceea ce priveste oasele, articulatiile si muschii, calciul este vedeta, pentru ca sustine procesul de formare a tesutului osos, previne inflamarea articulatiilor si artrita si favorizeaza contractiile musculare.

Calciul permite creierului sa comunice cu muschii, mentine tensiunea arteriala in limite normale si reduce riscul cancerului de colon! Calciul solidifica si intareste oasele. Lipsa lui, cumulata cu deficitul de vitamina C sau D, afecteaza refacerea oaselor si articulatiilor.

Metabolism

 Ginsengul, scortisoara si ceaiul (negru, verde) maresc receptivitatea la insulina si reduc riscul aparitiei diabetului de tip II. Se pare ca o jumatate de lingurita de scortisoara pe zi poate mari cu peste 50% receptivitatea la insulina!

 Potasiul si magneziul sunt esentiale in reglarea metabolismului. Potasiul ajuta la reglarea tensiunii arteriale si permite buna functionare a inimii si rinichilor. Cantitatea zilnica recomandata: 3 g pe zi (o banana contine 450 mg, iar un avocado, 1 g).Consumul zilnic al unei cantitati de potasiu echivalenta cu cea din trei banane iti poate reduce varsta reala cu sase ani! O alimentatie bogata in magneziu te poate intineri cu aproape un an! Aceasta reprezinta consumul a 400 mg pentru femei, 330 mg pentru barbati.

Sistem imunitar

• Vitamina C se numara printre cele mai puternice intaritoare ale sistemului imunitar si protector al arterelor. Poti sa o iei ca supliment farmaceutic, dar sunt mult mai sanatoase sucul de fructe proaspat si salatele de rosii si ardei.

• Iaurtul nepasteurizat contine lactobacillus acidofillus, o bacterie care lupta cu infectiile cauzate de ciuperci in organismul nostru. Un alt fortifiant imunitar e usturoiul.

• Flavonoizii actioneaza in organism asemenea vitaminelor si pot incetini imbatranirea arteriala si imunitara. Alimente bogate in flavonoizi: ovaz, ceapa, broccoli, rosii, mere, merisor, capsune, ceai verde, suc de struguri, vin rosu.

• Semintele de dovleac contin zinc, unul dintre mineralele care ne sustin sistemul imunitar.

Ca sa vezi mai bine…

… Consuma cat mai multa luteina. Unii sustin ca ar preveni efectele negative ale oxidantilor asupra retinei. Vitamina C si bioflavonoidele sustin sistemul imunitar, dar ofera protectie si impotriva cataractei.

Un studiu recent arata ca persoanele peste 50 de ani care consuma cel putin trei portii de fructe pe zi sunt mai putin predispuse la degenerescenta maculara decat cele care mananca o portie si jumatate.

Acizii grasi Omega 3 ajuta in cazul sindromului de uscaciune a ochiului. Luteina se gaseste in morcovi, dar mai ales in spanac! Iar pentru ochii obositi de atata privit la calculator, pestele gras (oceanic) este mancarea ideala.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Dieta