Dieta nordică, cel mai sănătos mod de a mânca

dieta nordica

Nici n-ai terminat bine de citit beneficiile unei diete minune care face ravagii printre prietene că a apărut deja alta. Mult mai minunată. Mai aducătoare de beneficii. Despre modul de a mânca al nordicilor se știu puține. N-ar strica să arunci un ochi să vezi de ce se spune că dieta nordică este cel mai sănătos mod de a mânca.

Trebuie să recunoaștem că multe din diete sunt simple fabulații și au provocat numeroase controverse printre nutriționiști. De curând o nouă dietă a intrat în scenă: dieta nordică și se spune despre ea că este cel mai sănătos mod de a mânca. Haideți să vedem de ce:

În primul rând nu este o dietă nouă. În 2004 cei mai buni bucătari din Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda și Islanda și-au unit forțele pentru a crea un manifest de bucătărie nordică. Misiunea nu a fost foarte grea: trebuia stabilită o dietă complet diferită de restul și care să creeze mese cu accent pe sezonabilitate, sustenabilitate, etică, sănătate și calitatea alimentelor.

Spre deosebire de cele mai populare diete, cea nordică nu pune accent pe tăierea caloriilor și a carbohidraților. În schimb, este o modalitate de a mânca ceea ce este bun pentru tine cât și pentru mediul înconjurător și se concentrează în special pe alimentele vegetale.

Organizația Mondială a Sănătății a recunoscut oficial faptul că dieta nordică are beneficii clare pentru sănătate și ne poate ajuta în prevenirea bolilor.

Așadar, ești gata să mânânci precum vikingii?

Bazată pe piramida alimentară din Marea Baltică, dieta nordică este un plan alimentar bazat pe plante rădăcinoase, pește gras și cereale integrale. În multe privințe dieta nordică este asemănătoare dietei mediteraneene, cu mențiunea că cea din urmă încurajează consumul de ulei de măsline plus un pahar de vin roșu zilnic, în timp ce dieta nordică susține uleiul de rapiță, iar alcoolul consumat cu moderație.

Care sunt beneficiile pentru sănătate ale dietei nordice?

Dieta nordică este bogată în substanțe nutritive importante pentru combaterea bolilor, deoarece se bazează pe alimente și plante întregi. Și pentru că include pește gras și cantități mici de lapte (cum ar fi iaurtul ), veți obține o doză sănătoasă de proteine ​​(pentru mușchi), acizi grași omega-3 (pentru inima și creier) vitamina D (pentru oase și sistemul imunitar). Dieta nordică este, de asemenea, scăzută în grăsimi saturate, sare și zaharuri adăugate, toate acestea fiind legate de probleme cronice de sănătate, cum ar fi obezitatea, bolile cardiovasculare și diabetul zaharat. Un studiu de acum câțiva ani a constatat faptul că dieta nordică a îmbunătățit lipidele din sânge, sensibilitatea la insulină și tensiunea arterială la persoanele cu colesterol ușor mare.

În timp ce dieta mediteraneană are o mulțime de cercetări în favoarea sa, nu există multe studii care să o compare direct cu dieta nordică, deci este imposibil să spunem că una este mai bună decât cealaltă. OMS încurajează, de fapt, îmbrățișarea fiecărui mod de a mânca pentru sănătatea ta.

Sunteți gata să încercați dieta nordică? Iata cum ar trebui să arate mesele

  • Mic dejun: 1 ceașcă de fulgi de ovăz cu felii de mere și 2 linguri de iaurt bio.
  • Prânz: salată de ton (amestecă cu ulei de rapiță și suc de lămâie) pâine de secară și salată verde cu frunze
  • Gustări: fructe de sezon (cum ar fi fructe de pădure vara), brânză de pe piața locală a fermierilor și câteva crackere de cereale integrale
  • Cină: somon la grătar cu legume rădăcinoase prăjite
Foto: Shutterstock

Citește și:

Cele mai bune alimente indicate în dietele de detoxifiere! Vara este cel mai bun anotimp pentru a le consuma

Salată de vară cu avocado și porumb! Preparatul sănătos care se potrivește în orice dietă

Zahărul de cocos, îndulcitorul natural cu o mulțime de beneficii pentru sănătate! De ce să îl incluzi în alimentație?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta