Dieta grupei sanguine. Mai mult decât un regim de slăbire, e un stil de viață sănătos care te ajută să slăbești

dieta grupei sanguineDacă te numeri printre persoanele preocupate de un stil de viaţă sănătos, cu siguranţă ai auzit şi despre dieta grupei sanguine. Apreciată de unii, contestată de alţii, din comunitatea medicală, dieta celor patru grupe sangvine continuă să convingă tot mai multe persoane să o pună în practică.

Au trecut mai bine de 20 de ani de la apariţia primei ediţii a faimoasei cărţi care aborda acest subiect (disponibilă acum în varianta reeditată de Ed. Lifestyle Publishing, „Alimentaţia adecvată celor 4 grupe sangvine'), a medicului naturopat Peter DAdamo, iar popularitatea acestei diete continuă să rămână la acelaşi nivel ridicat de la început.

Citește și Dieta de slăbire rapidă a lui Dr. Oz. În două săptămâni, ajungi la greutatea ideală

Nici contestatarii nu se lasă mai prejos: anual, experţi în medicină şi nutriţie îi neagă posibilele beneficii, din lipsă de dovezi ştiinţifice. Însă acest aspect nu pare să conteze atât de mult pentru cei aflaţi în căutarea unui nou mod de a arăta şi se simţi bine, atunci când celebrităţi precum Jennifer Lopez, Courtney Cox, Miranda Kerr sau Cheryl Cole susţin că schimbările alimentare făcute le-au schimbat, de fapt, viaţa.

Dieta grupei sanguine nu presupune un program alimentar strict

În aceste condiţii, întrebarea firească este: ce se ascunde în spatele acestei diete care reuşeşte să aibă parte de aceeaşi atenţie şi de acelaşi interes viu pentru o aşa lungă perioadă? Suntem ce mâncăm? Privind informaţiile în ansamblu,
unul dintre avantajele acestei diete este că nu avem de-a face cu un program alimentar strict, care propune excluderea completă a unei categorii de alimente.

Indiferent de grupa sangvină pe care o avem, putem mânca din toate categoriile alimentare, însă nu orice şi, bineînţeles, nu în orice cantitate. Şi asta din cauza particularităţilor date de structura celulelor sangvine care, în
contact cu anumite proteine din alimente – lectine –, produc reacţii de tot felul în organism.

Tocmai de aceea, este important să ştim care sunt şi de unde ne putem furniza acele elemente care ne dau energie, ne fac să ne simţim mai bine, ne ajută să ajungem la greutatea potrivită, precum şi care sunt cele care ne încetinesc, care lucrează împotriva noastră.

Cultivatorul (grupa sangvină A)

Persoanele din această categorie tind să aibă un sistem digestiv sensibil, care trebuie ajutat prin alimentaţie să funcţioneze la un nivel optim. Tocmai de aceea, dieta mediteraneeană, bazată în mod special pe preparate vegetariene sau din peşte, pe nuci şi uleiuri presate la rece, este cea care li se potriveşte cel mai bine.

Citește și Dieta braziliană. Scapă de aproape 10 kg într-o lună

Asta nu înseamnă că preparatele din carne vor fi excluse. Carnea poate fi consumată, în cantităţi moderate, mai exact, carnea de pui şi iepure, pentru că nu este atât de bogată în proteine precum carnea de porc sau vită. Dintre
peşti, trecem pe listă codul, macroul, somonul, sardinele şi păstrăvul. Dacă te încadrezi în această categorie, evită
fructele de mare.

Lactatele nu trebuie excluse din alimentaţie, însă optează pentru lapte de capră, brânză mozarella şi iaurturi organice. Ouăle pot fi consumate, dar nu mai mult de trei pe săptămână. Majoritatea fructelor şi legumelor sunt excelente, de la spanac, broccoli, morcovi, până la ananas, mango şi cele de pădure.

Vânător-Culegătorul (grupa sangvină 0)

Cei care au acest tip de grupă sangvină se află la polul opus: îşi pot construi un plan alimentar hiperproteic, pentru că sistemul lor digestiv metabolizează mult mai bine proteinele animale. Bineînţeles, cu condiţia să provină din surse sigure şi să fie pregătite şi consumate într-un mod sănătos.

Studiile au arătat că, spre deosebire de celelalte grupe sangvine, persoanele cu grupa sangvină 0 au o cantitate mai mare de acid gastric şi enzime în tractul digestiv, care descompun mai uşor grăsimea. Aşadar, în acest caz, nu este nici o problemă dacă primează proteinele animale.

De asemenea, nu există interdicţii majore în ceea ce priveşte fructele, însă se insistă asupra consumului de prune. De evitat: căpşunile, portocalele, pepenii. Exclude din alimentaţie produsele de patiserie, pregătite din făină de porumb, grâu şi optează pentru cele din grâu spelta, orez.

Se recomandă un consum scăzut spre deloc de ouă, diminuarea sau excluderea consumului de gluten, lapte de vacă, carne de porc, varză, cartofi, măsline sau suc de portocale.

Nomadul (grupa sangvină B)

În cazul persoanelor care au grupa sangvină B, considerată urmaşă a omnivorilor, acestea au la îndemână o multitudine de opţiuni alimentare, de la cărnuri precum cele de vită, curcan, miel, iepure, până la peşti oceanici
(somon), păstrăv, macrou, lactate (lapte, iaurt, brânza de vaci, mozarella sau parmezan) sau leguminoase.

Printre alimentele nepotrivite în acest caz se numără brânzeturile cu mucegai (de tipul brânzei albastre), fructele oleaginoase, carnea de porc şi pui, lintea sau fructele de mare. De asemenea, cereale ca porumbul, bulgurul sau produsele din grâu ar trebui evitate, întrucât conţin anumite lectine care pot duce la oboseală excesivă, dereglări ale insulinei şi luare în greutate. Alternativele sunt orezul şi ovăzul.

Citește și Dieta disociată. Cum să slăbești rapid cu regimul Antoine, unul dintre cele mai eficiente regimuri disociate

În ceea ce priveşte legumele, potrivite sunt salata kale, broccoli, cartofii dulci, morcovii. De evitat: roşiile, avocado, nuca de cocos şi rodiile. La capitolul fructe trecem ananasul, strugurii, coacăzele, prunele, papaya. Roşiile, spune autorul, conţin lectine care ar putea cauza probleme la nivelul stomacului.

Enigma (grupa sangvină AB)

În ceea ce priveşte ultima grupă, AB, enigma constă în faptul că, fiind cel mai nou tip de grupă sangvină, este în continuare un subiect de studiu intens. Persoanele din această categorie par să fie cele cărora li se adresează toţi
nutriţioniştii. Trebuie să mănânce echilibrat, să evite produsele rafinate, optând pentru surse cât mai sănătoase şi
de încredere, să reducă stresul şi să facă mișcare.

Dieta potrivită acestor persoane „rare' ar trebui să se bazeze pe produse lactate (iaurturi sau kefir), legume, peşte
şi fructe de mare, care constituie pentru aceştia surse foarte bune de proteine. De evitat mezelurile, alcoolul şi cafeina şi, ca stil alimentar, cel mai bine este să adopţi regula porţiilor mici şi dese.

Autor: Cătălina Chiricheș

Foto: shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Dieta