Detoxifierea după sărbători

Detoxifierea este o necesitate. După răsfățul culinar pe care l-am „comis' cu toții de sărbători, vei observa probabil semne de avertizare ale organismului care, obosit de la atâtea grăsimi și toxine, îți cere o „curățenie generală', o detoxifiere care să restabilească echilibrul natural intern.

Pe înțelesul tuturor, detoxifierea înseamnă un proces de eliminare a toxinelor și substanțelor dăunătoare din organism. În majoritatea timpului, ficatul, rinichii și pielea fac asta singure, dar după o perioadă de excese, cum este cea a sărbătorilor, trebuie să-i oferi și puțin ajutor. Totul constă în a urma o dietă naturală și sănătoasă, în a bea suficientă apă și a-ți lăsa corpul să se „repare' singur. Toate aceste măsuri detoxfiante te vor ajuta să te simți fresh o lungă perioadă de timp.

Un organism refăcut, fără efecte secundare

Trebuie spus de la început că nu va fi nevoie să te înfometezi. Trebuie să îți hrănești corpul pentru a-l întări iar dietele detox înseamnă pur și simplu meniuri sănătoase, care includ mâncăruri bogate în nutrienți și un consum suficient de apă la care adaugi grija și respectul față de propriul corp.
Apoi, detoxifierea nu are efecte secundare. S-ar putea să te confrunți cu pofta pentru anumite mâncăruri pe care le vei evita, iar dacă ești „cafeinomană' ai putea avea ceva dureri de cap în momentul în care încetezi complet să o consumi, dar nu e niciun motiv de îngrijorare. Se prea poate să îți fie dor de vechile obiceiuri, cum ar fi un pahar de vin pentru relaxare sau mâncarea semi-preparată la cină – din nou, este perfect normal și va trece repede. Cel mai bun efect pozitiv însă, este sporul de energie și vitalitate pe care le vei simți. Nu uita că toate metodele de detoxifiere sunt concepute medical să îți ajute corpul după ce ai făcut excese în perioada sărbătorilor, iar după ce organismul va fi purificat poți reveni treptat la obiceiurile tale alimentare.

Detoxifierea de urgență după un festin culinar

Ai uitat de regula de aur care spune să bei două pahare de apă înainte de a merge la culcare? Ai o durere de cap îngrozitoare, transpirații calde și reci și un stomac deranjat? O mahmureală provocată de deshidratare, glicemie scăzută și un dezechilibru în ritmul obișnuit al organismului. Încearcă planul acesta pentru diminețile de după un festin culinar pentru a reveni la normal cât de repede posibil. Băutura detoxifiantă de urgență, conține:
 100 ml suc de portocale – pentru vitamina C și pentru a da un gust mai bun
 1 litru de apă
 o linguriță de sare de masă – pierzi o mulțime de săruri naturale din corp după ce bei o cantitate mai mare de alcool
 2 lingurițe de zahăr – pentru a îți restabili glicemia la un nivel normal
Imediat ce începi să simți efectul, ia micul dejun – cereale sau pâine prăjită, fructe proaspete și iaurt grecesc.

Un meniu detoxifiant cu putere uimitoare

Vei fi uimită ce poate face o astfel de dietă „de după sărbători' pentru a-ți reda vitalitatea în numai 24 de ore și pentru a aduce un spor de energie corpului tău. Aceasta nu te va deprima, nu te va priva de nutrienții necesari organismului tău și nici nu te va deprima, lăsându-te fără chef de viață, cum fac multe diete de slabire:

Micul-dejun
– 300 ml de apă fierbinte cu lămâie
Smoothie antioxidant: doi pumni de fructe de pădure proaspete sau congelate (excelente pentru regenerarea pielii), un pumn de struguri roșii sau negri (plini de antioxidanți), un măr curățat de sâmburi (conține fibre și e foarte bun pentru inimă), 200 ml suc de rodie (super sănătos), suc dintr-o lămâie verde (vitamina C), o linguriță de miere (metodă naturală de vindecare). Amestecă-le în blender.
Porridge făcut cu ovăz integral
(conține fibre care cresc colesterolul bun) servit cu o linguriță de miere și o lingură de iaurt natur cu probiotice (pentru refacerea florei intestinale).

Prânzul
– 300 ml de apă
Pește alb (proteină ușor de digerat), cu felii de lămâie și coriandru proaspăt (ajută la digestie), copt și servit cu orez brun (cereale integrale pentru fibre), dovleac copt (conține beta caroten), roșii coapte (licopen bun pentru inimă) și spanac la abur (sursă importantă de fier).
Smochine (vitamina B6 și minerale), presărate cu fulgi de migdale (conțin grăsimi bune) și glazurate cu miere, gătite la grătar cu o lingură de iaurt cu probiotice.

Cina
– 300 ml de apă
Supă de legume cu varză, ceapă, praz, morcovi, cartofi și multe plante aromatice proaspete (pline de vitamine, minerale și fibre).
Servită cu pâine de secară (asigură energie corpului pentru mai multă vreme) și humus (proteină vegetală).
Citrice Bucățele de portocală, grepfrut și ananas (asigură o protecție îndelungată împotriva radicalilor liberi).

SNACKSURI Gustarea de la 10: un pumn de fructe uscate nesărate: nuci, migdale, alune (conțin proteine și grăsimi bune).
Gustarea de la 16.00: 3-4 caise uscate (conferă energie pentru mult timp)
BĂUTURI Pe lângă apa la fiecare masă, consumă încă 1.2 litri de apă de-a lungul zilei. Înainte să mergi la culcare, bea o cană mare de ceai de mușețel.

Pentru o detoxifiere mai serioasă…
Urmează pașii din planul de 24 de ore de mai sus pentru șapte zile. Mănâncă alimente bogate în proteine la prânz (pui, pește alb și anumite tipuri de pește mai gras) și alimente ușoare la cină pentru a-i oferi o pauză sistemului tău digestiv peste noapte. Bea multă apă.

Regulile detoxifierii
 Începe fiecare zi cu un pahar de apă caldă cu lămâie.
 Evită mâncarea semi-preparată timp de o săptămână.
 Experimentează cu diverse fructe pentru smoothie-ul de dimineață.
 Mănâncă cereale integrale ușor de digerat – grâu, cuș-cuș, ovăz integral etc.
 Nu mânca sărat, deoarece crește retenția de lichide – în schimb, folosește ierburi aromatice sau condimente.
 Nu bea ceai și cafea obișnuite sau alcool. Încearcă ceaiul Rooibos, de mușețel sau ceaiuri verzi și multă apă.
 Un iaurt cu probiotice zilnic ajută la refacerea florei intestinale.
 Mănâncă multe legume diferite pentru o combinație grozavă de antioxidanți.
 Mănâncă supe preparate în casă; sunt mai puțin sărate decât cele semi-preparate.
 Folosește soluții de exfoliere pentru față și corp și hidratează-ți fața și corpul la fiecare duș.
 Relaxează-te și reîncarcă-ți bateriile – cu băi lungi, muzică etc.
 Spune-le prietenilor că îți rezervi câteva zile pentru relaxare ca să nu te simți obligată să ieși în oraș.

Un nutriționist autorizat dezvăluie care sunt efectele secundare ale dietelor celebre

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Dieta