Cireșele, vedetele lunii mai. 5 beneficii la care nu te-ai fi gândit

Luna mai nu aduce doar căldură, ci și fructe de sezon cu beneficii nebănuite  pentru sănătate. Roșii, dulci și aromate, cireșele au beneficii cu adevărat remarcabile pentru organism.

Cireșele nu ar trebui să lipsească din alimentația ta, mai ales în această perioadă, pentru că au o mulțime de beneficii pentru sănătate. Probabil știai că cireșele sunt foarte sănătoase, dar cu siguranță nu te așteptai să afli că au atât de multe efecte senzaționale asupra organismului. Iată care sunt cele mai importante beneficii ale cireșelor, conform prevention.com.

5 beneficii ale cireșelor

1. O forță nutrițională

Cireșele sunt bogate în substanțe nutritive precum fibre, vitamina C și potasiu, în timp au conținut scăzut în calorii. O porție de cireșe conține 3 grame de fibre și aproximativ 10 miligrame de vitamina C, echivalentul a 13 procente din doza zilnică recomandată. Ele asigură sănătatea sistemului digestiv și imunitar, menținând PH-ul normal al corpului.

2. Remediu împotriva insomniilor

Cireșele sunt o sursă naturală de melatonină, un hormon care scade temperatura corpului, provocând somnolența. Melatonina este cea care reglează ritmul cardiac și ciclul de somn al organismului. Persoanele care consumă suc de cireșe după ce se trezesc, dar și înainte de culcare, se bucură de un odihnitor și dau mai mult randament la activitățile pe care le desfășoară pe parcursul zilei.

3. Aliatul antrenamentelor fizice

Cireșele sunt principalul aliat în eliminarea stresului de după un antrenament epuizant. Sucul de cireșe ajută și el la reducerea durerilor musculare după exercițiile fizice, un antrenament la sală sau o sesiune de alergat prin parc. Reducerea durerii musculare se datorează antioxidanților din cireșe care ajută la scăderea inflamației.

4. Reduce durerea artritei

Consumul de cireșe poate reduce cantitatea de arsuri la persoanele care suferă de această afecțiune prin scăderea nivelului de inflamație. Consumul de cireșe asociat cu tratamentul specific reduce riscul de apariție atacului de gută (o formă comună și dureroasă a artritei).

5. Scade tensiunea arterială

Cireșele sunt bogate în polifenoli, un tip de antioxidant care ajută la scăderea tensiunii arteriale, combătând și îmbătrânirea pielii. Efectele cireșelor sunt cu atât mai importante cu cât tensiunea arterială crescută joacă un rol important în producerea a aproape 1000 de decese pe zi doar in Statele Unite.

Foto: shutterstock.com

Mihaela Chircă

Citește și:

Cum ne pot influența temperaturile ridicate organismul? Acestea sunt principalele schimbări care pot să apară

Alifia care îți vindecă rănile și arsurile rapid, fără să rămâi cu semne pe piele. Conține un antibiotic natural

Te simți amețită în majoritatea timpului? Uite ce afecțiuni se pot ascunde în spatele acestui simptom

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta