Trucuri de slăbit rapid și sănătos, de la dr. Florin Ioan Bălănică

trucuri de slăbit rapid

Ianuarie este luna dedicată celei mai populare promisiuni de după sărbători: slăbirea. Multe dintre noi își propun în prima lună din an să dea jos kilogramele în plus. Însă, de cele mai multe ori, eșuăm lamentabil. Medicul Florin Ioan Bălănică ne oferă câteva trucuri de slăbit rapid și sănătos, astfel încât să ne fie ușor să ne atingem obiectivul.

De ce nu funcționează soluțiile de slăbire miraculoase

Ce femeie nu și-ar dori să se culce într-o seară iar a doua zi să se trezească cu niște kilograme bune în minus? Din păcate, atunci când vorbim despre pierderea kilogramelor în plus, nu există miracole.

Cuprinși de vină sau panicați de kilogramele în plus, începem pentru a nu știu câta oară dietele. Ori ne înfometăm, ori căutăm soluții rapide cum ar fi pilulele și shake-urile de tot felul. Niciuna nu funcționează, pentru că nu reprezintă soluții pe termen lung, ci doar aparenta rezolvare pe termen scurt a kilogramelor în plus acumulate', spune medicul.

Citeste si Cum te ajută hipnoza să slăbești. Singura metodă de slăbire care nu presupune niciun fel de restricție alimentară

Doar tăierea caloriilor în exces pe o perioadă scurtă nu ne va ajuta să slăbim. Medicul Florin Bălănică ne recomandă să luăm în considerare următorul aspect: Cheia stă în echilibrul nutrienților, adică proteine, lipide, glucide, vitamine și minerale. Corpul uman nu recunoaște felurile de mâncare, doar papilele gustative de la nivelul limbii recunosc gusturile. În rest, contează numai nutrienții.

Ne hrănim cu nutrienți, iar echilibrul acestora este cheia. Încercați să identificați nutrientul principal conținut în alimentele pe care le consumați, de exemplu: pentru carne – proteina, pentru gălbenuș – colesterolul, pentru broccoli – vitaminele și mineralele etc', explică medicul.

Trucuri de slăbit rapid și sănătos

Vestea bună este că slăbirea este posibilă. Vestea mai puțin plăcută este că trebuie să ne limităm la alimentele care ne furnizează nutrienții necesari, cu un conținut caloric scăzut. Promovez consumul de legume de culoare verde, bogate în antioxidanți, fibre și sărace în zaharuri, proteine ușoare de origine animală cum ar fi peștele alb, fructele de mare și curcanul, lactatele degresate cum ar fi iaurtul și brânză slabă, cerealele de origine integrală cum ar fi orz, ovăz sau hrișcă, pâinea integrala, grăsimile de origine vegetală cum ar fi uleiurile presate la rece, fructele cu o cantitate mică de zaharuri cum ar fi ananasul, mărul verde, kiwi, fructe de padure și mai la coada listei, carnea roșie și legumele colorate', recomandă expertul în nutriție.

Citeste si Dieta disociată. Cum să slăbești rapid cu regimul Antoine, unul dintre cele mai eficiente regimuri disociate

Iată câteva modele de meniuri din care ne putem inspira pentru masa de prânz sau de seară: carne de curcan cu broccoli și două felii de pâine integrală prăjită, sau iaurt slab cu un baton proteic, sau omletă din albușuri cu spanac și două felii de pâine prajită, sau mușchi de vită cu 2-3 linguri de orez integral și salată verde.

Nici de carnea de porc nu ar trebui să fugim, spune specialistul nutriționist. Aceasta trebuie, însă, consumată cu moderație, în prima oarte a zilei. “Putem mânca de asemenea, sâmburi cum ar fi nucile și migdalele. Nu este indicat să combinăm carnea grasă cu alcoolul și dulciurile. Este bine să preferăm băuturile calde cum ar fi ceaiurile din plante sau mai rar ciocolata caldă', mai spune medicul Florin Bălănică.

Cum trebuie să arate activitatea fizică

Și pentru ca slăbirea să se producă într-un ritm mai accelerat, dar și pentru a avea tonus muscular, ne poate ajuta și sportul într-o mare măsură. Când dorim să scădem în greutate, nutriția contează 70-80%, iar mișcarea restul de 20-30%. Recomand mișcarea funcțională, mișcarea fizică adaptată omului modern, la îndemână, și care nu forțeaza articulațiile și musculatura. Mișcarea fizică este combinația optimă între gimnastică, fiziokinetoterapie, mișcare cu greutatea propriului corp și mișcare cu aparate', atrage atenția medicul Florin Ioan Bălănică.

De reținut că mișcarea este de preferat a se face în prima parte a zilei, în niciun caz după orele 19.00-20.00, când metabolismul încetinește. În plus, putem profita de vremea rece, pentru plimbări lungi care pot accelera slăbirea.

Citeste si Exercițiul care te ajută să ai un abdomen plat și îți îmbunătățește postura. Cum trebuie să procedezi pentru a-l executa corect?

Sursa foto: 123rf

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Dieta