Slabeste… mancand!

Slabeste... mancand!

Ai nevoie doar sa-ti cresti consumul zilnic de super-alimente. Acestea contin anumite ingrediente, despre care cercetatorii sustin ca ard grasimile, accelereaza metabolismul si sunt foarte satioase, atribut care te ajuta sa tii dieta fara probleme si fara sa scapi la borcanul cu dulceata sau punga cu chipsuri, adica gustari nesanatoase. Si cand spunem superalimente, nu ne referim la niste produse nemaiauzite sau exclusiviste, care nu se gasesc.

Slabeste… mancand!

Lista cu super-alimente include bunatati hranitoare si la indemana, cum sunt ouale, friptura, iaurtul, ciupercile, pastele integrale si – nu e pacaleala! – chiar ciocolata neagra si cafeaua!

Lista mai contine fructe si legume, cereale integrale, produse lactate, proteine fara grasime si peste – adica exact acele alimente care iti plac si pe care le mananci oricum daca vrei sa aduci organismului mai multe vitamine, minerale si substante oxidante, bune pentru sanatate. In plus, aceste alimente au efecte pozitive asupra circulatiei sangelui si a tensiunii arteriale, iti scad colesterolul rau si il cresc pe cel bun, sunt bune pentru inima si creier.

Daca incluzi aceste super-alimente in meniul zilnic, nu doar ca vei pierde kilogramele suplimentare, dar cercetatorii sugereaza ca noile obisnuinte alimentare te vor ajuta sa scapi de dependenta de alimentele nesanatoase si mancarea excesiv prelucrata/rafinata, aceasta din urma fiind si cauza multor boli, de la diabet la accidente vasculare si cancer. Ideea de baza a acestei diete este extrem de atragatoare si nemaiintalnita pana acum in lunga istorie a dietelor de slabire: mananci mai mult pentru a pierde din greutatea corporala!

S-a descoperit, de exemplu, ca alimentele bogate in calciu suprima activitatea a doi hormoni, ocupati de obicei cu stocarea grasimii in celule. Cercetatorii au mai descoperit ca un tip special de fibre, prezent in cartofii dulci si linte, creste productia de hormoni care stimuleaza capacitatea organismului de a arde grasimile.

Specialistii sustin ca anumi si compusi din ciocolata neagra pot ajuta la imbunatatirea circulatiei sangelui, respectiv la hranirea creierului si scaderea presiunii arteriale, in timp ce studiile sugereaza ca banala cafea scade riscul aparitiei bolilor Alzheimer, Parkinson si chiar al depresiei.

Editoarea americana pe teme de sanatate, Lucy Danziger, si echipa ei au studiat rezultatele celor mai noi cercetari in domeniul nutritiei si astfel au intocmit o lista cu alimentele care au puterea de a te slabi si de a-ti intari sanatatea si au pus la punct un plan de alimentatie care include super-alimentele de pe lista, un plan pe care l-au pus in aplicare si caruia i-au testat valabilitatea.

Doua moduri de slabire

Poti urma planul de slabire fie incluzand in meniul tau zilnic mai multe super-alimente, printre cele pe care le mananci deja; fie adoptand un regim de cinci saptamani din meniuri gustoase, satioase si sanatoase cu super-alimente, in urma caruia poti sa slabesti pana la 4-5 kilograme.

Privarea de hrana e un cuvant nedorit si chiar periculos cand vine vorba de diete. Cele mai multe regimuri de slabire esueaza lamentabil pentru ca fie iti interzic cea mai mare parte a alimentelor care iti plac, ori te forteaza sa reduci consumul de calorii la valori imposibil de atins si la ratii minuscule, care ar infometa si un tantar.

Un meniu zilnic standard contine in jur de 1400 calorii si incurajeaza satisfacerea poftelor alimentare: 200 de calorii numite „fericite sunt rezervate zilnic oricarui rasfat: vin, ciocolata, chipsuri, orice! Poti chiar sa extinzi plaja de calorii „fericite la un numar generos de 800 daca iei masa in oras sau mergi la o petrecere, de exemplu.

Un exemplu de meniu zilnic, delicios

Da savoare meselor tale zilnice, incercand sugetiile noastre

MIC DEJUN
(in jur de 350 calorii)

OMLETA SI BRANZA
Bate 1 ou si rumeneste-l putin intr-o tigaie ceramica (non adeziva). Mananca-l cu o chifla din paine integrala si o felie de branza (28 grame). Cu o jumatate de mar e si mai buna.

PRANZ
(in jur de 450 calorii)

PUI CU AVOCADO
Umple o foaie de tortilla, de 25 cm diametru, cu 112 grame piept de pui (la cuptor sau gratar) fara piele, 1⁄4 de avocado, taiat felii si o rosie medie, felii. Asezoneaz-o cu 128 grame de afine. (in jur de 150 calorii)

GUSTARE
(in jur de 150 calorii)

PASTA DE HUMUS
32 g de humus pe 10 morcovi felii si 128 g inflorescente de broccoli… delicios!

CINA
(in jur de 450 calorii)

SOMON LA CUPTOR
Unge cu ulei de masline o felie de somon salbatic (nu de crescatorie). Pune-l intr-un vas de sticla termorezistent, cu o lingurita de ulei de masline, un ardei gras rosu taiat felii, 1-2 bulbi de fenicul, taiat ca ceapa, si 10 masline negre. Presara deasupra frunze proaspete sau tocate de oregano, sare si piper. Coace pestele la treapta 5/190 grade timp de 10 minute. Mananca-l cu legume coapte si 65 grame boabe de quinoa, fierte.

Mihaela Doina Radulescu

foto: shutterstock

Citește și:

Ce analize trebuie să faci înainte de a te apuca de slăbit

Cântărea peste 100 de kilograme, iar acum se poate lăuda cu o siluetă de invidiat. Cum a slăbit această femeie?

Am slăbit 64 de kilograme fără să renunț la alimentele mele preferate'

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar