Dieta keto: Ce este și cum funcționează?

Dieta keto

Dieta Keto a acaparat lent dar sigur întreaga suflare a presei internaționale. Publicația Hello! Magazine a vorbit cu nutriționista Sonal Shah pentru a afla toate detaliile picante.

Ce este dieta keto?

Dieta Keto presupune urmarea unui plan alimentar de pierdere în greutate bazat pe consumul ridicat de grăsimi și scăzut de carbohidrați.

75% din caloriile zilnice ar trebui să fie obținute din grăsimi, 20% din proteine și doar 5% din carbohidrați.

Acest regim alimentar declanșează în organism o stare metabolică numită cetoză. Cetoza este starea fiziologică datorită căreia o mare parte din celulele corpului își obțin principala sursă de energie din grăsimi sau din produși metabolici derivați din grasimi.

Cetonele din organism reduc totodată apetitul și grăbesc pierderea în greutate.

Astfel, organismul arde grăsimi pentru a obține energie, nu carbohidrați, corpul fiind privat de aceștia din urmă.

Care sunt tipurile de dietă keto?

Dieta ketogenică standard: Urmezi regula generală, obținând 75% din caloriile zilnice din grăsimi, 20% din proteine și 5% din carbohidrați.

Dieta ketogenică ciclică: Urmezi dieta keto standard șase zile pe săptămână, în a șaptea crescând cantitarea netă de carbohidrați la 150 de grame. Această dietă este adesea urmată de persoanele care au probleme cu tiroida sau cu insomniile.

Dieta ketogenică targetată: Urmezi dieta keto standard, dar consumi 30 de grame extra de carbohidrați înaintea antrenamentelor fizice pentru un boost de energie.

Dieta ketogenică moderată: Urmezi dieta standard și nu depășești o cantitate netă de 100-150g de carbohidrați pe zi.

Ce alimente poți consuma?

Legume: salată, lăptucă, avocado, ciuperci, țelină, dovlecei, roșii și ridichii.

Fructe: Fructele au un conținut natural ridicat în carbohidrați și ar trebui în general evitate. Cu toate acestea, în limitele impuse de dietă (5%), le poți consuma. Fructele cu cel mai redus nivel de carbohidrați sunt murele, zmeura și lămâile.

Carne: Alegerea îți aparține. De la pui la vită, porc, miel și pește. În ceea ce privește peștele, alege somonul, macroul, sardinele și fructele de mare.

Lactate: Unt, smântână, iaurt, ouă și brânză.

Alte alimente pe care le poți consuma sunt nucile, semințele, uleiul de măsline, peștele la conservă, condimentele cu un conținut redus de zahăr, ceaiul și cafeaua.

Foto: 123rf

Citește și: 

De câte ore de somn ai nevoie pentru a slăbi?

Ai fost bolnavă recent? Iată cum îți revii imediat: 4 alimente te ajută să treci mai ușor peste convalescență

Alimente strict interzise bebelușilor

Cum îți dai seama că ai un deficit de vitamina D? Pot să apară dureri puternice într-o anumită zonă a corpului

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta