Cafeaua, vinul şi grăsimile sunt bune pentru tine

Lactate integrale

De ce era rau. In ultimii 25 de ani, bunul si prietenosul lapte a ajuns pe lista alimentelor cu risc pentru sanatate. Pare uluitor, dar grasimea saturata din lactate pare sa fie incriminata in boli de inima si unele cancere.

Vestea buna. Un pahar de lapte pe zi s-ar putea sa-ti faca bine la inima, spun profesorii de la Univestitatea din Cardiff. Un studiu care a cuprins 400.000 de adulti, realizat de-a lungul a 30 de ani, a ajuns la concluzia ca produsele lactate ne pot proteja de o serie de boli, precum cele cardio­­vasculare sau diabetul de tip 2.

In plus, iaurtul contine bacterii probiotice cu rol foarte important in asimilarea substantelor nutritive si in protectia impotriva bacteriilor daunatoare pentru sanatate, cum sunt Salmonella si Listeria. Se crede ca anumite tipuri de bacterii din iaurt ajuta la scaderea riscului de cancer (digestiv) si chiar la scaderea nivelului de colesterol!

Atentie! Asta nu inseamna ca ai liber la cascaval si branzeturi grele de trei ori pe zi! Bucura-te de toate in portii mici, in cadrul unui regim echilibrat de viata.

Alearga cu moderatie!
De ce este rau. Chiar daca noi, romanii, nu ne omoram cu jogging-ul, natiunile mai sportive din fire au ajuns la concluzia ca acesta ar putea afecta marile articulatii inferioare (genunchi, solduri si glezne), lucru care ar putea duce la osteoartrita. Acest sport a fost chiar blamat pentru imbatranirea prematura a tenului!

Vestea buna. Noi cercetari realizate la Stanford au stabilit ca alergatul este cea mai noua arma in lupta cu timpul. Astfel, s-a descoperit ca alergatorii au un risc mult mai mic de deces decat cei care nu alearga, in plus sunt mult mai supli si nu fumeaza – inca o conditie a longevitatii.

Jogging-ul nu doar ca incetineste ritmul cardiac si afectiunile legate de circulatie, dar a fost asociat si cu un risc mai mic de deces prin cancer, boli neurologice, infectii si alte cauze. In plus, nu exista vreo dovada a faptului ca alergatorii sufera mai des de probleme osteoarticulare decat cei care nu fac jogging.

Atentie! Nu vrei sa te alegi cu febra musculara, entorsa sau alte probleme articulare, asa ca, daca vrei sa faci jogging, incepe treptat si foloseste pantofi speciali pentru protejarea gleznelor si genunchilor.

 Mihaela Doina Radulescu; foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta