Cafeaua, vinul şi grăsimile sunt bune pentru tine

Cafeaua, vinul şi grăsimile sunt bune pentru tine

hepta_716339Stii deja ca vinul rosu si ciocolata neagra ne aduc unele beneficii daca nu sunt consumate in exces. Ciocolata este un aliment care ne confera nu doar o stare de bine, ci si sanatate.

Iar cand vine vorba de sa­na­tate, mai mult nu inseamna mai bun. Dar ce se intampla cu celelalte tabuuri alimentare? Se pare ca inca un esalon de „interzise se pregatesc sa paraseasca tabara…

Cafeaua de dimineata

De ce era rea. S-a presupus pana nu de mult ca varianta decofeinizata a cafelei este mai sanatoasa, pentru ca despre cofeina in exces se credea ca da palpitatii cardiace si creste riscul cancerului de pancreas.

Vestea buna. De fapt, cofeina poate sa reduca riscul bolilor de inima la femei, spun cercetatorii chinezi de la Universitatea din Yat-Sen. Alte studii recente, realizate de Universitatea din Madrid, sustin ca femeile care beau 2-3 cesti de cafea pe zi au un risc cardiovascular cu 25% mai mic decat cele care nu beau deloc.

Atentie! Nu depasi masura, pentru ca vei avea probleme cu somnul. Medicii ne recomanda sa nu bem mai mult de patru cesti de cafea solubila pe zi.

O silueta plinuta

De ce era rea. Supraponderalitatea este legata de un risc crescut al aparitiei bolilor cardiovasculare si mai multor tipuri de cancer.

Vestea buna. De fapt, cateva kilograme in plus s-ar putea sa-ti prelungeasca viata, sustin cercetatorii americani! Un studiu realizat pe durata a doi ani a descoperit ca persoanele cu un indice de masa corporala (IMC)de 26 (considerat oficial ca indice de supraponderalitate) tind sa traiasca mai mult decat cei cu IMC 24, considerati in limitele de greutate normala.
Atentie! Cateva kilograme in plus este una, obezitatea e cu totul altceva. Toti medicii sunt de acord cu faptul ca obezitatea creste cu mult riscul bolilor de inima, diabet si cancer.

Un pahar de vin alb

De ce era rau. Se credea ca vinul alb nu aduce beneficiile variantei rosii sau negre pentru ca nu contine renumitul resveratrol, care face bine la inima, circulatie si celule in general, fiind un puternic antioxidant.

Vestea buna. Un studiu recent, realizat la Universitatea de medicina din Connecticut, a ajuns la concluzia ca vinul alb ar putea fi la fel de bun pentru inima ca si cel rosu. Si asta pentru ca in coaja si pulpa strugurilor albi s-au descoperit doua substante fitochimice, tirozol si hidroxitirozol, cu rol asemanator cu cel al resveratrolului din strugurii negri.

Atentie! In timp ce consumul moderat de vin face minuni, excesele sunt extrem de daunatoare. Peste 14 unitati de alcool pe zi, in cazul femeilor, si peste 21 unitati la barbati sunt cantitati care cresc riscul bolilor de inima si de ficat (1 unitate este echivalenta cu 10 ml de alcool pur).

Lactate integrale

De ce era rau. In ultimii 25 de ani, bunul si prietenosul lapte a ajuns pe lista alimentelor cu risc pentru sanatate. Pare uluitor, dar grasimea saturata din lactate pare sa fie incriminata in boli de inima si unele cancere.

Vestea buna. Un pahar de lapte pe zi s-ar putea sa-ti faca bine la inima, spun profesorii de la Univestitatea din Cardiff. Un studiu care a cuprins 400.000 de adulti, realizat de-a lungul a 30 de ani, a ajuns la concluzia ca produsele lactate ne pot proteja de o serie de boli, precum cele cardio­­vasculare sau diabetul de tip 2.

In plus, iaurtul contine bacterii probiotice cu rol foarte important in asimilarea substantelor nutritive si in protectia impotriva bacteriilor daunatoare pentru sanatate, cum sunt Salmonella si Listeria. Se crede ca anumite tipuri de bacterii din iaurt ajuta la scaderea riscului de cancer (digestiv) si chiar la scaderea nivelului de colesterol!

Atentie! Asta nu inseamna ca ai liber la cascaval si branzeturi grele de trei ori pe zi! Bucura-te de toate in portii mici, in cadrul unui regim echilibrat de viata.

Alearga cu moderatie!
De ce este rau. Chiar daca noi, romanii, nu ne omoram cu jogging-ul, natiunile mai sportive din fire au ajuns la concluzia ca acesta ar putea afecta marile articulatii inferioare (genunchi, solduri si glezne), lucru care ar putea duce la osteoartrita. Acest sport a fost chiar blamat pentru imbatranirea prematura a tenului!

Vestea buna. Noi cercetari realizate la Stanford au stabilit ca alergatul este cea mai noua arma in lupta cu timpul. Astfel, s-a descoperit ca alergatorii au un risc mult mai mic de deces decat cei care nu alearga, in plus sunt mult mai supli si nu fumeaza – inca o conditie a longevitatii.

Jogging-ul nu doar ca incetineste ritmul cardiac si afectiunile legate de circulatie, dar a fost asociat si cu un risc mai mic de deces prin cancer, boli neurologice, infectii si alte cauze. In plus, nu exista vreo dovada a faptului ca alergatorii sufera mai des de probleme osteoarticulare decat cei care nu fac jogging.

Atentie! Nu vrei sa te alegi cu febra musculara, entorsa sau alte probleme articulare, asa ca, daca vrei sa faci jogging, incepe treptat si foloseste pantofi speciali pentru protejarea gleznelor si genunchilor.

 Mihaela Doina Radulescu; foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta