Atentie la dieta!

Sfaturile noastre iti vor permite sa cumperi in continuare prajituri. Si… chiar sa le mananci!

Fii propriul tau antrenor in ale bucatariei
Nu-i asa ca n-a fost prea greu sa renunti la alimentatia sanatoasa, din cauza meselor festive la care ai tot fost invitata? Cu toate acestea, poti continua sa mananci corect, chiar daca nu si dietetic.

Mananca intotdeauna o gustare usoara cu cateva ore inainte sa pleci la o petrecere. Daca ajungi acolo dupa o zi de infometare, sansele de a sta lipita toata seara de masa cu mancare cresc vizibil si in mod sigur vei lasa garda jos cand vei avea in fata ochilor atatea mancaruri delicioase.

Daca n-ai mancat pana cand ai ajuns la petrecere, esti supusa unui alt risc: sa te imbeti, pentru ca nu ai nimic in stomac, care sa absoarba al coolul. Sfatul cel mai pertinent e sa mananci bine dimineata, in ziua petrecerii, si sa iei un pranz substantial.

Gandeste sanatos. Planifica-ti sa mananci doua-trei gustari moderate in loc sa te arunci cu furie asupra mancarurilor cu multe calorii. Daca ai renuntat la principiile dietei, nu inseamna ca nu poti limita raul facut. Gandind: "Si asa m-am indopat cu chestii nesanatoase, ce mai conteaza niste pateuri delicioase in plus?" vei vedea grasimile acumulandu-se in jurul taliei si formand neplacutii colacei.

Nu sari peste mese ca sa-ti permiti sa bei! Alcoolul scade nivelul zaharului din sange, ceea ce declanseaza foamea, iar tu stii bine ce urmeaza dupa asta… Da, vei sfarsi prin a infuleca in miez de noapte doar feluri de mancare cu multe calorii. Mai bine mananca echilibrat pe tot parcursul zilei, pentru a evita excesele de ultim moment.

Alterneaza alcoolul cu bauturi racoritoare sau apa. Nu numai ca beneficiezi de calorii "goale", dar nici nu vei avea nevoie sa te scuzi, eventual, pentru purtarea ta cam… deocheata.

Atentie la dimensiunea portiilor! E relativ simplu sa mananci portii mici daca nu ti-e prea foame. Insa, fii atenta: nu cumva sa mananci o portie mica si, la scurt timp, o alta si tot asa, pentru ca rezultatul tot o acumulare de kilograme va fi!

Stai departe de bufetul plin cu bunatati sau incearca sa te indepartezi de el. Daca stai aproape de acesta, tot timpul vei avea tendinta sa ciugulesti cate ceva, te vei lasa influentata de mirosurile apetisante si vei pierde masura. Cel mai usor mod de a controla cat ai mancat este sa iti umpli farfuria o singura data si apoi sa nu te mai apropii de mancare.

Daca esti servita in permanenta cu sandvisuri mici in timp ce stai de vorba cu persoane dinpreajma ta, incearca sa ai mainile ocupate. Un servetel intr-o mana si un pahar in cealalta ar trebui sa fie suficient. Mai poti incerca sa iti pastrezi mainile ocupate servindu-i chiar tu, de pe platou, pe ceilalti invitati din jur.

Nu rontai nimic inainte de cina! Un pumn de alune este suficient pentru a adauga un plus de 300 de calorii siluetei tale – si asta chiar inainte de a apuca sa te asezi la masa.

Spune ca esti satula si nu mai poti servi si desertul. Daca nu poti refuza totusi, alege inghetata sau creme mai usoare. Ia cateva inghitituri – nu mai mult de trei – si apoi, foarte hotarata, da farfuria deoparte. Tine minte: primele trei lingurite cu ceva dulce sunt cele mai bune! Mai poti face o intelegere prealabila cu partenerul tau sau cu o prietena: sa te lase sa gusti, de pofta, din desertul lor.

Daca tu esti bucatareasa…

  • Cumpara doar bauturi si combinatii recunoscute ca fiind dietetice.
  • Serveste gustari pe baza de cruditati cu sosuri, cum ar fi humus ori tzatziki, in loc sa pui alune pe masa.
  • Alege branzeturile cu mare atentie. Brie, Camembert sau cascavalul Edam contin mai putine calorii decat Cheddar, Stilton sau branzeturile rosii. Insa, de departe, cea mai buna alegere este branza de capra, care are numai 66 calorii per 25 g (Cheddar, spre comparatie, insumeaza 103 calorii). Micile bucati de paine prajita cu unt ori biscuitii cu smantana vor dubla ratia de calorii. In locul acestora, alege biscuiti dietetici ori sticksuri si serveste-le cu telina, struguri ori alte fructe.

Rasplata meritata
Poti sa cumperi prajituri, pe care chiar ai voie sa le mananci, insa va trebui sa muncesti pentru ele! Citeste mai jos despre exercitiile care te vor ajuta sa bei un pahar in plus la petrecerea la care urmeaza sa mergi, dar fara sa-ti faci griji pentru silueta! Matematica aceasta te va atrage, cu siguranta.
– Parcatul cat mai departe de intrarea in magazine, cand mergi la cumparaturi = 2 felii de somon afumat.
– Doua ore de cumparaturi = un sandvis cu carne de curcan si un pumn de chipsuri.
– O jumatate de ora de spalat geamuri = o felie subtire de sunca de Praga, fara grasime.
– 30 minute de mutat mobila prin casa pentru a face loc pentru invitati = o bucata de cascaval mai gras.
– O plimbare de 30 minute in jurul casei = un baton mic de ciocolata.
– O ora de curatenie = un (binemeritat) pahar cu vin fiert, fara zahar, doar cu scortisoara.
– Dans neintrerupt, timp de 20 minute = 2 pahare cu sampanie frapata.
– 60 minute de sex = o placinta cu crema si frisca.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Huff
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta