In forma de vara

In forma de vara

Adica bronzata, supla si cu un tonus de invidiat, asa cum ar trebui sa te simti la plaja in vara asta. Include in planurile de vacanta si unul dedicat obtinerii siluetei visate – merita efortul!

CUM ALEGI SA FII
Forma ta este rezultatul stilului tau de viata, al alegerilor pe care le faci in fiecare zi. Felul in care arati este determinat de tipul si de cantitatea alimentelor pe care le mananci, al exercitiilor fizice pe care le faci sau nu si al scuzelor pe care le gasesti mereu pentru asta.

La intrebarea "alegi formele pline?" vei raspunde indignata: "Fireste ca nu!". Dar pernutele de pe coapse si abdomen nu au aparut din neant, peste noapte, ci din ceea ce mananci de atat timp…

Miscarea si exercitiul fizic ard caloriile si te ajuta sa elimini toxinele. Stilul activ este singurul in masura sa iti mentina sanatatea si silueta pe termen lung.

Renuntarea la ciocolata iti poate face rau?
In nici un caz! Celebrul magneziu, despre care se spune ca exista in cantitati mari in ciocolata (cacao), se gaseste in cantitati cel putin egale in multe fructe si legume cu frunze verzi, de unde poti sa-l preiei fara sa fii nevoita sa inghiti si suplimentul de zahar concentrat.

Sa presupunem ca ai o alergie alimentara (la alune, de exemplu); exista multe cazuri de alergii. Stii ca, daca mananci alune, ti se umfla gatul si limba si poti sa mori. Asa ca, pur si simplu, nu le mananci.

La fel este si cu ciocolata. Evident, nu mori daca mananci ciocolata; in schimb te balonezi, te ingrasi si, in timp, te poti imbolnavi – obezitatea reprezinta un risc important in aparitia a tot felul de boli, de la diabet la afectiuni cardiovasculare si pana la cancer.

E mai simplu sa nu mananci ciocolata deloc, decat sa incerci sa-ti limitezi consumul zilnic la o singura bucatica. Iti va fi mult mai greu sa te opresti din mancat dupa ce ai gustat din ea si ai trecut de bariera (imaginara, desigur) pe care scrie: "Stai departe de ciocolata".

Dar putin zahar?
Putin zahar din cand in cand nu face foarte rau – cu conditia sa poti controla marimea portiei. Dar cunosti pe cineva care poate manca doar un patratel de ciocolata cu stafide? Eu nu! Alimentul pe care nu poti sa-l stapanesti cu adevarat este cel care pune stapanire pe tine.

Se pare ca zaharul genereaza acelasi tip de nevoie cu cea asociata in general cu dependenta, pentru ca stimuleaza in creier o "cale a placerii", asemanatoare celei produse de droguri precum heroina sau cocaina – din care organismul iti cere de fiecare data mai mult.

 

Singurul mod in care poti sa iesi din capcana zaharului este acela de a inceta sa il mananci! Seamana cu renuntarea la fumat. Nu ai nevoie de tigari, asa cum nu ai nevoie nici de zahar. Ai la dispozitie multe alte alimente bune, mult mai hranitoare si mai sanatoase.

Nu uita: interdictia se refera doar la cele care contin zahar rafinat, nu si la cele natural dulci, cum sunt fructele – chiar si cele uscate sunt bune, atata vreme cat nu contin adaos de zahar.

CE E DE FACUT?

Fara zahar
Daca vrei sa slabesti cinci kilograme pana cand ajungi pe plaja vara asta, stabileste-ti o luna – iunie, de exemplu – drept "luna fara zahar". Din cand in cand, poti sa gusti o bomboana sau o bautura indulcita artificial sau cu fructoza. Fructoza determina in organism o reactie diferita de cea a zaharului rafinat si nu declanseaza eliberarea unei cantitati suplimentare de insulina si nici pofta continua de dulciuri.

Cu toate acestea, nu exagera – fructoza este, totusi, o zaharoza. Vrei sa incerci "luna fara zahar"? Atunci trebuie sa o faci adoptand atitudinea potrivita. Nu uita ca este alegerea ta, nu o pedeapsa pentru faptul ca ai forme mai pline. Deci, nu mai gandi: "Nu pot sa mananc ciocolata pentru ca tin regim", ci "nu vreau sa mananc ciocolata pentru ca ma ingrasa si imi face rau".

Nu ai nevoie de zahar! Singurul mod in care poti sa iesi din capcana zaharului este acela de a inceta sa-l mananci!

Umple-ti din timp frigiderul doar cu alimente din care stii ca ai voie sa mananci cat vrei. In felul acesta, vei evita tentatiile si vei avea intotdeauna o alternativa sanatoasa atunci cand ti-e foame.

Invata sa gandesti pozitiv
Scaderea in greutate incepe in mintea ta. Cu totii avem acea voce interioara care face comentarii mai mult sau mai putin rautacioase la adresa celorlalti ("Palaria asta ii sta ca naiba!") sau chiar la a ta ("Ar fi trebuit sa-mi tin gura!").

Intrucat vocea e neobosita, ai putea crede ca e si independenta – numai ca gandurile pe care le ai in cap sunt numai ale tale!

Ar putea fi influentate de surse exterioare, insa tu esti singura care le dicteaza tonul. Gandurile negative dau rezultate negative. Daca gandesti ca nu poti sa tii regim sau ca o sa fii mereu grasa, asa o sa se intample. Dar gandurile actioneaza si in bine. Gandeste pozitiv: "Pot sa slabesc", "De-acum inainte nu mai mananc decat alimente sanatoase, fac miscare si ma comport ca si cum as fi deja supla" etc. Suna bine, nu-i asa?

Alimentele potrivite
Nu exista o lista cu ceea ce trebuie sa mananci, dar exista una cu alimentele care te hranesc si iti mentin constant nivelul de energie pe tot timpul zilei.

  1. Nu manca dulciuri care contin zahar rafinat.
  2. Mananca proteine la fiecare masa: peste (ton, sardele conservate sau cod congelat, macrou), carne de pui sau de curcan, oua, iaurt sau lapte, alune in loc de gustare. Proteinele mentin nivelul energetic ridicat si foamea la distanta.
  3. Mananca si hidrati de carbon (cereale, paine integrala), dar numai la micul dejun, fiindca acesta este prima masa a zilei si principala sursa de energie musculara. Ai nevoie de ele pentru a da un mic impuls metabolismului. Combina-le cu proteine: lapte degresat cu cereale sau oua si branza degresata cu paine integrala.
  4. Planifica in avans ce vei manca a doua zi si in urmatoarele doua saptamani – noteaza totul pe hartie. Daca stii dinainte ce vei manca, scapi de stresul de la ora meselor si de cel al eternei dileme "ce mananc acum?".
  5. Mananca regulat, pentru a mentine constant nivelul glicemiei din sange. Inseamna sa nu lasi sa treaca mai mult de trei ore de la ultima masa, chiar daca te multumesti sa rontaiesti un singur mar.
  6. Poti sa mananci oricand fructe sau legume.
  7. ea cat mai multa apa plata sau ceai – apa este esentiala pentru sanatate.
  8. Stabileste-ti o strategie pentru "situatii de urgenta". De exemplu, daca in drumul spre serviciu treci pe langa patiseria de unde obisnuiai sa iti cumperi biscuiti sau merdenele, schimba-ti ruta.
  9. Fa miscare cel putin o data la doua zile.
  10. Gandeste intr-un mod pozitiv despre tine.

Viata fara desert

Angela are 32 de ani si este mama a doi copii. Ea marturiseste ca era puternic dependenta de ciocolata si, zilnic, obisnuia sa mai manance mari cantitati de biscuiti, bomboane si prajituri umplute cu crema. De fiecare data, isi spunea ca nu mai pune gura pe dulciuri.

Avea o greutate fluctuanta si schimbari bruste de dispozitie, de la veselie zgomotoasa la deprimare, aparent fara motiv. Cand nutritionistul i-a spus sa renunte la zahar, Angela a fost extrem de sceptica, insa s-a decis sa incerce. Primele doua zile au fost cele mai grele – ii era pofta de ciocolata pentru ca nu-si lua portia obisnuita de zahar.

Insa lucrurile nu au stat nici pe departe atat de rau cum se astepta. Dupa zece zile, a venit si recompensa: o infuzie de energie. Brusc, Angela s-a simtit in plina forma. A pus-o pe seama pierderii in greutate (un kilogram si jumatate), dar era mai mult decat atat.

"Ma simteam energica si increzatoare si mi se parea ca am succes in tot ceea ce fac", isi aminteste ea. Au trecut trei luni si, o data cu ele, si pofta de dulciuri – definitiv! A slabit cinci kilograme si se simte perfect.

Exercitiul fizic – arma secreta a siluetei
Aceasta expresie e privita de obicei dezaprobator si intampinata cu o serie de proteste de felul: "Nu am timp" (dar ai timp sa te uiti la televizor in fiecare seara!), "Sunt prea obosita" (asta, pentru ca nu exersezi!), "Ma doare spatele" (tot pentru ca nu exersezi!) "Alerg destul la serviciu/acasa, cu treburile – e suficient" (nu, nu este!), "Nu vreau sa slabesc prea mult!" (in nici un caz facand miscare!).

Exercitiul fizic e arma secreta prin care poti sa pierzi in greutate si sa ramai supla mult timp. Practicat in mod regulat, arde grasimile si tonifica musculatura, asa incat nu numai ca slabesti, ci si arati bine. De asemenea, intareste inima si oasele, oferindu-ti o infuzie de energie.

Trebuie doar sa gasesti un exercitiu care ti se potriveste, care se adapteaza stilului tau de viata si care sa iti placa. Nimeni nu va continua sa faca un sport pe care il detesta; de aceea, fii deschisa la noi tipuri de miscare si incearca-le de cel putin trei ori inainte de a lua o decizie.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Dieta