Costă cât o pungă de pufuleți, dar efectul lor este neprețuit. De ce ar trebui să consumi mai des semințe de in

Semințele de in sunt consumate de mii de ani iar proprietățile lor miraculoase au fost recunoscute încă de la începutul cultivării lor în China și Egiptul antic. Mai mult, legendele spun că regele francilor în secolul VIII, Carol cel Mare, a crezut atât de puternic în beneficiile asupra sănătății ale semințelor de in încât a adoptat legi care obligau poporul să le consume.

Totuși, nici până în ziua de azi nu sunt înțelese pe deplin toate beneficiile terapeutice ale acestor semințe, însă cercetările întăresc aceeași opinie generală: aceste semințe de in cu un preț infim sunt cu adevărat un ingredient minune, capabil să lupte împotriva unui număr uriaș de afecțiuni.

Cum consumăm semințele de in?

Atunci când nu sunt sunt măcinate sau mestecate corespunzător, semințele de in pot trece prin organism și sunt eliminate fără a fi digerate, neutralizând astfel toate proprietățile benefice pe care le-ar fi putut oferi organismului. Cel mai indicat este să cumperi semințele întregi și să le macini într-o râșniță de cafea înainte de a le consuma.

Poți adăuga câte o linguriță de semințe măcinate la micul dejun, în cereale, în iaurt sau într-un smoothie savuros, la prânz, în supe sau în salata verde, și la cină, în tocănițe de legume sau în sosuri pentru carne. Semințele de in sunt extrem de versatile și pot îmbunătăți gustul oricărui preparat, inclusiv deserturilor pe bază de fructe, lapte sau chiar ciocolată. De asemenea, poți înlocui uleiul pentru gătit cu ulei din semințe de in, o alternativă de zi cu zi mult mai sănătoasă.

Ce nutrienți conțin semințele de in?

O porție de 30 de grame (sau aproximativ 3 lingurițe de semințe) de in conține:

  • Acizi Omega-3 6,338 mg
  • Fibre 8g
  • Proteină 6g
  • Vitamina B1 31% din doza zilnică recomandată
  • Mangan 35% din doza zilnică recomandată
  • Magneziu 30% din doza zilnică recomandată
  • Fosfor 19% din doza zilnică recomandată
  • Seleniu 10% din doza zilnică recomandată

De asemenea, semințele de in conțin o cantitate generoasă de vitamina B6, fier, potasiu, cupru și zinc.

Ce afecțiuni pot combate?

Printre proprietățile miraculoase pe care semințele de in le au asupra organismului nostru numărărm:

  • Protecție împotriva cancerului: Cantitatea mare de acizi grași omega 3 împiedică celulele maligne să se agațe de alte celule ale corpului, arată Medical News Today. În plus, lignanii din semințele de in au proprietăți antiangiogenice ce împiedică tumorile să formeze noi vase de sânge, arată noile cercetătorii de la Duke University Medical Center.
  • Scăderea colesterolului: Cercetătorii de la Centrul de Cercetare și Nutriție al Universității de Stat din Iowa au descoperit că nivelurile de colesterol au scăzut în rândul bărbaților care au inclus cel puțin 3 lingurițe de semințele de in în alimentația zilnică.
  • Prevenirea bufeurilor: Un studiu publicat în Jurnalul Societății pentru Oncologie Integrativă sugerează că un aport dietetic de semințe de in poate reduce riscul de apariție a bufeurilor la femeile aflate în postmenopauză. „Nu numai că semințele de in par să atenueze bufeurile, dar se pare că au și beneficii generale asupra sănătății precum și beneficii psihologie”, a concluzionat doctor Pruthi, cercetător la Mayo Clinic și conducătoarea studiului.
  • Ameliorarea problemelor digestive: Cantitatea mare de acizi grași omega 3 din semințele de in poate ajuta la protejarea mucoasei tractului digestiv și la menținerea sănătății tractului gastrointestinal. S-a dovedit a fi benefică pentru persoanele care suferă de boala Crohn sau alte afecțiuni digestive, deoarece poate ajuta la reducerea inflamației intestinului.
  • Reglează nivelul zahărului din sânge: Există dovezi puternice care sugerează că semințele de in, consumate în fiecare zi, îmbunătățesc controlul glicemiei la bărbații obezi și la femeile cu pre-diabet 4, potrivit unui studiu publicat în Nutrition Research.

Presărând o lingură de semințe în preparatele preferate vei oferi organismului tot ceea ce are nevoie pentru a fi în formă maximă și a se apăra împotriva oricărei afecțiuni. Tu cum preferi să le consumi?

Foto: Shutterstock

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta