Slabeste fara riscuri

Slabeste fara riscuri

slabit

Obezitatea si supraponderalitatea sunt mai mult decat o problema de frumusete. Kilogramele in plus sunt factori de risc in numeroase afectiuni cronice, inclusiv cardiovasculare, cancer, diabet si osteoartrita. Din nefericire, cand incercam sa scapam de ele, nu alegem si calea cea mai sanatoasa.

De exemplu, renuntand la mese si adoptand o cura de slabire, putem obtine rezultatul dorit, dar numai pentru moment. In jur de 95% dintre cei care slabesc cu ajutorul unei cure se ingrasa la loc, uneori chiar mai mult decat inainte, in doar cativa ani.

Limitarea severa a consumului de alimente priveaza trupul si mintea de “combustibilul” necesar pentru a functiona la capacitate maxima. In plus, organismul percepe lipsa hranei ca pe o stare de semiinfometare si conserva grasimea ca pe o sursa de energie pentru “vremuri grele”.

Nu mai vorbim despre cazul in care dietele prelungite pot duce la aparitia unor boli grave, precum bulimia sau anorexia. Unele medicamente pentru slabit pot fi cauza unor complicatii medicale serioase si nici macar chirurgia plastica nu ofera solutii permanente impotriva greutatii excesive si a obezitatii.

Cauza ascunsa

De ce nici una dintre metodele de slabire nu da rezultate permanente? Pentru ca acestea nu elimina cauza ascunsa a greutatii excesive: digestia proasta. Aceasta, impreuna cu predominanta glucidelor in diete si sensibilitatile alimentare provoaca atat pofte, cat si deficite importante de substante nutritive si chiar toxicitate.

Vestea buna e ca, pentru a slabi, nu este nevoie sa te infometezi sau sa faci ore-n sir exercitii fizice, ci sa mananci corect si sa fii o persoana activa, in general. Cand alimentele nu sunt corect descompuse in sistemul nostru digestiv, organismul ramane fara nutrientii esentiali. Reactia la aceasta privatiune este pofta alimentara fata de alimentele lipsa.

Mancam mai mult, dar tor subnutriti suntem, continuand, in schimb, sa ne ingrasam. Cantarim prea mult pentru ca mancam alimente lipsite de valoare nutritiva si greu de digerat. Slabitul are prea putin de-a face cu reducerea numarului de calorii, infometarea sau vointa. Cei care se bazeaza pe aceste tactici nu reusesc aproape niciodata sa-si atinga obiectivul de a scadea in greutate. Sau reusesc pe termen scurt.

Adevaratul secret al pierderii in greutate este folosirea enzimelor, care asigura o digestie corecta si previn aparitia poftelor, alaturi de adoptarea unui regim alimentar alcatuit in functie de intolerantele alimentare ale fiecaruia. Uneori, simpla limitare sau eliminare a zaharurilor si cerealelor din alimentatie poate fi suficienta, fara ca ea sa fie insotita de numararea obsesiva a caloriilor din fiecare inghititura.

Intoleranta (sensibilitatea) la carbohidrati este un factor major de risc pentru greutatea excesiva si obezitate. Aceasta inseamna ca organismul nostru nu poate descompune alimentele bazate pe carbohidrati si este diferita de alergia alimentara, care poate fi detectata de medici prin prezenta de anticorpi.

Simptomele acestei sensibilitati alimentare sunt variate, de la dureri abdominale, balonari, la dureri de cap, “guturaiuri”, tuse cronica, astm, tulburari de dispozitie si deficit de atentie. Ironia este ca alimentele la care suntem sensibili sunt tocmai acelea de care ne este pofta cel mai tare. Intrucat organismul nu poate descompune corect alimentele, ne indeamna sa mancam cat mai mult si, evident, sa… ne ingrasam.

Poftele reprezinta si principalul motiv pentru care majoritatea curelor de slabire dau gres. Aici intervine enzimoterapia, care prin favorizarea digestiei complete si absorbtiei mai bune a substantelor nutritive din alimente duce la disparitia poftelor.

Miracolul enzimelor

Intrucat digestia proasta sta la baza problemelor noastre de greutate, o cura poate fi mai eficienta cand este insotita de o terapie cu enzime. Acestea sunt fermenti cu structura proteica si rol important in transformarea alimentelor in minerale, vitamine si aminoacizi.

Pe unele dintre ele le secreta organismul nostru, pe altele le preluam din alimente. Enzimele sunt de doua feluri: metabolice, esentiale pentru productia de noi enzime, detoxifiere si imunitate; digestive, secretate in tubul digestiv, folosite la descompunerea hranei. Enzimele din alimente joaca un rol important in procesul digestiei si se gasesc in majoritatea vegetalelor proaspete.

Din pacate, gatirea, conservarea, depozitarea si combinarea cu produse chimice diminueaza sau distrug potentialul enzimatic al hranei.

Calitatea si durata vietii noastre depind de felul in care ne folosim poten-tialul enzimatic. Fiecare transformare celulara necesita sute de pasi biochimici, care nu pot fi indepliniti corect fara enzimele metabolice. Iar proastele noastre obiceiuri de a manca ne epuizeaza potentialul enzimatic.

Mai mult, acestea ingreuneaza regenerarea si capacitatea de protectie a corpului si vor continua sa faca acest lucru la fiecare masa de la care lipsesc enzimele.

De fiecare data cand consumam mancaruri gatite, care au deficit enzimatic, cantitatea de globule albe (leucocite) a corpului creste la fel ca atunci cand suntem bolnavi sau infectati cu un virus sau o bacterie. In capul listei cu astfel de hrana se afla bauturile racoritoare, conservele de carne, produsele cu indulcitori si cele de patiserie din faina alba.

Testul sensibilitatilor alimentare

Pentru a-ti verifica intolerantele alimentare, bifeaza simptomele care ti se potrivesc:

INTOLERANTA LA PROTEINE/GRASIMI
  • Pofta de grasimi/proteine/sare
  • Consum excesiv de grasimi/proteine si/sau sare
  • Balonare imediat dupa masa
  • Probleme digestive cronice, inclusiv constipatie
  • Dificultati in scaderea greutatii
  • Infectii frecvente sau cronice
  • Diabet/hipoglicemie
  • Osteoartrita, discopatie, osteoporoza
  • Boli ale vezicii urinare
  • Hipotiroidism, sindrom premenstrual, mastoza chistica
  • Anxietate

INTOLERANTA LA CARBOHIDRATI

Intoleranta la carbohidrati se poate manifesta prin oboseala cronica, depresie, glicemie scazuta in sange, balonare, constipatie cronica, astm, sindrom premenstrual si alergii grave. Plus, evident, pofta frecventa de dulciuri si produse de patiserie:

  • Consum excesiv de dulciuri rafinate
  • Balonare la doua ore dupa mese
  • Gaze dupa consumul alimentelor crude sau bogate in fibre
  • Diaree dupa consumul alimentelor ce contin maltoza sau zaharoza
  • Predispozitii la probleme dermatologice, zona zoster, ulceratii, acnee, eczeme, psoriazis
  • Nivel ridicat al colesterolului si trigliceridelor din sange
  • Ameteli
  • Colita
  • Candidoze (micoze)
  • Tulburari emotionale, dispozitie oscilanta, anxietate, depresie, furie

Ce mancam

  1. Legume, nelimitat: ardei gras, varza, telina, castraveti, andive, fasole verde, napi, gulii, salata verde, spanac, ceapa, usturoi, ridichi, rosii, dovlecei, vinete, bame etc. Include in alimentatia ta cantitati generoase de legume crude sau gatite, fara sare, apa plata si ceaiuri.
  2. Proteine, 3-5 portii/zi, in cazul intolerantei la carbohidrati, 1-2 portii/zi, in cazul celei la proteine/grasimi, una dintre urmatoarele variante: carne de vita, branza proaspata de vaci degresata, 1 ou/2 albusuri, peste sau fructe de mare, mozzarella sau ricotta slaba, carne de pui, branza tofu, iaurt degresat, pudra de soia etc.
  3. Fructe, sucuri de fructe, legume dulci sau cu amidon (morcovi, porumb, cartofi, dovleac): minim in cazul intolerantei la carbohidrati, moderat in cazul celei la proteine si grasimi.

Fructe

  • de 2-3 ori/zi, una din variantele: 1 mar, 2 caise, 1 portocala, 1 cana fructe de padure, 10 cirese/boabe de strugure, o nectarina, 2 prune, 1/2 cana ananas proaspat, 2 mandarine.
  • de 3-4 ori/saptamana: 1/2 banana, jumatate de cana afine sau stafide, jumatate de mango, 1 cana si jumatate de curmale sau smochine.

 

Leguminoase si cereale:

evitarea tuturor cerealelor, exceptie facand hrisca si orezul salbatic. De 2-4 ori /zi: jumatate cana fasole fiarta, jumatate cana hrisca fiarta, 1/3 cana linte fiarta, jumatate cana orez salbatic fiert, 2 cani floricele de porumb (fara grasime).

4. Lactate, proteine, grasimi (inclusiv vegetale):

moderat in cazul intolerantei la carbohidrati, minim in cazul celei la proteine si grasimi (inclusiv masline si avocado). Daca ai sensibilitate la proteine si grasimi, evita toate grasimile animale, uleiurile hidrogenate, prajelile, toate tipurile de nuci si alune, untul de arahide, branza topita etc.

Grasimi

  • 2 ori/zi, la alegere: 7 migdale, 3 masline, 1 lingurita de ulei de masline si otet pentru salata, jumatate lingura de avocado, 1/3 lingurita ulei de masline.
  • 3-4 ori pe saptamana: 2 lingurite bucati de sunca slaba, 1/3 lingurita unt, jumatate lingurita frisca, jumatate lingura unt de arahide, jumatate lingura de smantana degresata, jumatate lingurita nuci.

5. Alimente sarate (sos de soia): limitat, in ambele cazuri.

6. Fara indulcitori artificiali si cofeina

Suplimente care te ajuta sa slabesti

    • Enzime. Insoteste-ti dieta de cate o capsula cu enzime digestive (pentru carbohidrati si proteine sau grasimi), la fiecare masa (un produs la recomandarea medicului). Daca vrei sa slabesti, mai ia un complex enzimatic pentru echilibrul metabolic, o data sau de doua doua ori pe zi, intre mese.Acest complex favorizeaza scaderea in greutate prin intensificarea metabolismului si prevenirea poftelor. Pentru o absorbtie optima, alege preparatele din plante cu amestecul de enzime digestive cu spectru total.

 

  • Vegetale, vitamine si minerale. Incearca si urmatoarele suplimente (unul sau mai multe) care pot insoti dieta, cu efecte benefice asupra scaderii in greutate (stimuleaza arderea grasimilor): extract din frunze de ceai verde, suplimente cu crom (200-400 mcg), zinc (15 mg, are efecte benefice asupra functionarii tiroidei), seleniu (100 mcg), acid alfa-lipoic (20 mg, are rol in metabolismul carbohidratilor, proteinelor si grasimilor, benefic in reducerea glucozei din sange), extract din radacina de sfecla sau Sylibum Marianum (imbunatateste functionarea ficatului), extract din radacina de papadie (tonic hepatic, diuretic, detoxifiant), metionina (detoxifierea ficatului), multivitamine si minerale.

Extrase din cartea “Micromiracole, Sa descoperim puterea vindecatoare a enzimelor”, de Dr. Ellen W. Cutler, Editura Curtea Veche. Cartea este o lucrare de referinta in cele mai noi descoperiri in domeniul nutritiei si vindecarii prin puterea miraculoasa a enzimelor.

Aici mai puteti citi despre felul in care iti poti stimula functia imunitara, cum sa te protejezi de diverse afectiuni cardiovasculare, cancer si diabet, cum sa incetinesti procesul de imbatranire si sa fii mereu in forma.

Text: Mihaela Doina Radulescu; Foto; Shutterstock.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Dieta