Interpretează corect mesajul de pe etichetă

Interpretează corect mesajul de pe etichetă

Să nu crezi chiar tot ce citești pe etichetele alimentelor. Iată câteva dintre cuvintele-capcană de care trebuie să te ferești.

etichete

Se spune că e 'NATURAL'

În realitate: Privește cu reticență astfel de etichete, pentru că nu există o definiție legală atribuită unor expresii ca „pur, „natural, „cele mai bune sau „ingrediente atent selectate. Acestea fac parte din strategia de marketing.

PONT: Ignoră aceste descrieri și verifică eticheta. Un produs natural nu ar trebui să conțină coloranți, arome artificiale sau adaosuri sintetice.

„CU 100% SUC DE FRUCTE

În realitate: Astfel de băuturi sunt mai bune decât sucurile răcoritoare acidulate care conțin o cantitate mică de fructe sau chiar deloc și foarte mult zahăr. Dar asta nu înseamnă că au în compoziție doar sucul fructelor.

PONT: Caută sucurile care conțin precizările „proaspăt stors sau „fără concentrați, iar asta doar în cazurile în care nu poți pregăti singură propriul suc de fructe.

„DIETETIC

În realitate: Astfel de produse trebuie să aibă cu 30% mai puține calorii sau grăsimi față de produsele standard, pentru a putea fi etichetate astfel – și ar trebui să apară ce anume a fost redus și cât. În multe cazuri însă grăsimile sunt înlocuite de zahăr și îndulcitori precum aspartam, pentru a păstra gustul și textura produsului inițial.

PONT: Compară brandurile: versiunea dietetică a unui brand poate conține aceeași cantitate de grăsimi și calorii ca varianta standard a unui alt brand.

„NU CONȚINE ZAHĂR ADĂUGAT

În realitate: Nu înseamnă că produsul este fără zahăr sau că acesta există într-o cantitate redusă, ci doar că nu există extra îndulcitori.

PONT: Verifică lista de ingrediente: de exemplu, mierea sau piureul de fructe sunt ingrediente naturale, dar conțin un nivel ridicat de zahăr.

„PROASPĂT

În realitate: Am vrea să avem mereu la îndemână alimente proaspete, dar cum să facem asta? Unii producători au găsit soluții pentru a păstra fructele, salatele și carnea cât mai proaspete, folosind ambalarea în atmosferă modificată (MAP), un procedeu de inserare a unui gaz sau a unor mixuri de gazuri, cu rolul de a le proteja.

PONT: Simți aroma de pâine coaptă de la distanță, însă gustul nu este pe măsura promisiunii? Nu te lăsa păcălită, o astfel de pâine poate fi creată din produse parțial coapte, preambalate sau înghețate, apoi reasamblate în supermarketuri.

„UNA DIN CELE CINCI PORȚII PE ZI

În realitate: Industria alimentară a adus noi interpretări regulii de cinci porții de legume și fructe pe zi și a creat propriile etichete, astfel că unele mâncăruri gata pregătite, precum spaghetti și băuturile cu zahăr, apar cu mențiunea 1 din cele cinci mâncăruri pe zi.

PONT: Continuă să consumi zilnic câte cinci porții de fructe și legume (proaspete, congelate sau conservate), așa cum se recomandă și în cadrul campaniei „Cinci pentru sănătate.

„AJUTĂ LA MENȚINEREA UNEI INIMI SĂNĂTOASE

În realitate: Precizările referitoare la starea de sănătate au o acoperire legală, însă este indicat să le privești cu precauție.

PONT: Nu lua drept literă de lege afirmațiile legate de starea de sănătate. Pentru a ține sub control afecțiunile cardiace începe prin a urma o dietă cu grăsimi reduse și multe fibre.

„CU CEREALE INTEGRALE

În realitate: Nu există o precizare legală referitoare la cantitatea minimă de cereale nerafinate necesară pentru ca produsul să fie denumit „din cereale integrale.

PONT: Asigură-te că pe etichetă apare „100% cereale integrale'. Ingredientele care predomină sunt scrise primele.

„CU UN CONȚINUT MIC DE GRĂSIMI

În realitate: Produsele nu trebuie să aibă mai mult de 3 g grăsimi la 100 g mâncare solidă sau 1,5 g grăsimi la 100 ml de lichide. Cu toate acestea, multe produse degresate au aceeași cantitate sau puțin mai scăzută de grăsimi față de cele obișnuite.

PONT: Compară cele două variante, cu grăsimi și fără grăsimi, înainte de a face cumpărăturile. În cadrul unui studiu referitor la produsele cu calorii, biscuiții digestivi cu ciocolată aveau 85 de calorii, în timp ce varianta light 77, deci diferența era foarte mică.

„CONȚINE OMEGA-3

În realitate: Chiar dacă astfel de produse trebuie să conțină o anumită cantitate de Omega 3, nu se face o diferență clară între cele două surse: vegetale (ALA) sau pește (EPA/DHA). Beneficiile sunt evidente atunci când provine de la pește.

PONT: Verifică tabelul nutrițional pentru a vedea conținutul de acizi grași.

„UN CONȚINUT REDUS DE SARE'

În realitate: Pentru a fi, într-adevăr, un produs cu un conținut scăzut de sare, acesta nu trebuie să conțină mai mult de 0,3 g de sare la 100 g.

PONT: Cantitatea de sare pe zi, recomandată unui adult, este de 6 grame. Verifică mereu etichetele și nu adăuga automat sare mâncărurilor, cel mai bine este să guști de fiecare dată.

Cum citești tabelul nutrițional:

GRĂSIMILE TOTALE Cantitate mare – dacă sunt mai mult de 17,5 g grăsimi la 100 g; Cantitate mică – Dacă sunt 3 g grăsimi sau mai puține la 100 g

GRĂSIMI SATURATE Cantitate mare – dacă există mai mult de 5 g grăsimi saturate la 100 g ; Cantitate mică – dacă există 1,5 g grăsimi saturate sau mai puțin la 100 g

ZAHARURI Cantitate mare – dacă sunt mai mult de 22,5 g din zahărul total la 100 grame; Cantitate mică – dacă sunt 5 g din totalul zaharurilor sau mai puține la 100 de grame

SARE Cantitate mare – dacă sunt mai mult de 1.5 g sare la 100 g (sau 0,6 g sodiu); Cantitate mică – dacă sunt 0,3 g sare sau mai puțin la 100 g (sau 0,1 g sodiu)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
Libertatea
Retete
Baby
ELLE
VIVA!
Shtiu.ro
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Mai multe din Dieta