Dietetica chineza

Savoarea acida, acra (Yin) este specifica elementului Lemn. In cantitati optime, ajuta functiile ficatului si vezicii biliare. Este astringenta si antidiareica. Orienteaza energia spre interior.

Alimente care contin principiul acid: fructele cu gust acru, carnea de cal, branza fermentata, legumele verzi, maslinele, rosiile, otetul.

Pentru mentinerea sanatatii, este recomandat consumul echilibrat al tuturor celor cinci savori. Atractia speciala pentru una dintre ele poate fi semnul unui dezechilibru in functionarea organelor asociate.

Alimentele "vii"

Cu cat un aliment este mai prelucrat, mai conservat, mai tratat, cu atat isi pierde mai mult din calitatea energetica. Pentru a obtine din alimente cantitatea de energie maxima, trebuie sa le consumam cat mai aproape de starea lor naturala.

Astfel, putem schita cateva reguli de baza: Alimentele trebuie consumate cat mai proaspete: cat mai repede dupa recoltare, fara a fi fost congelate sau conservate.

Prin taiere sau decojire, fructele si legumele isi pierd o parte din valoarea lor energetica. Deci nu vom le supune acestor operatii cu mult timp inainte de a le consuma.

Alimentele trebuie sa corespunda sezonului si sa provina din regiunea in care traim.

Carnea trebuie consumata in cantitati mici, de trei-patru ori pe saptamana. Orientativ, structura unui regim alimentar sanatos ar fi aceasta:

  • -40-60% cereale, orez, cartofi, paste, legume uscate;
  • -20-30% fructe, legume si ciuperci;
  • -10-15% carne, peste si lactate.

Virtutile orezului

Orezul este hipocaloric, dulce, incalzeste stomacul si tonifica splina. Fiertura de orez fortifica plamanii si impiedica deshidratarea. Este, de asemenea, antidiareica, recomandata in special sugarilor, avand in vedere nonagresivitatea ei digestiva. La sfarsitul mesei, chinezii sunt adesea serviti cu o supa de orez care sa asigure o digestie buna.

Fiind hipocaloric si sarac in grasimi, este recomandat in regimurile de slabire, pentru ca, datorita carbohidratilor, potoleste imadiat foamea. Dealtfel, orezul nu este deloc un aliment sarac; el contine acizi grasi nesaturati, vitamina B, calciu, fosfor, fier, magneziu, seleniu.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta