Dieta de vara

Dieta de vara

Dieta, nutritie, sanatate

Meniuri de sezon
Te apuci de o dieta, dar mai devreme sau mai tarziu cedezi tentatiei? Noi te ajutam sa alegi varianta sanatoasa, oricare ar fi slabiciunile tale…

RONTAIELI. Nu te omori dupa mancarea gatita, in schimb iti plac dulciurile si rontai mereu cate ceva intre mese. Inlocuieste briosa de la micul dejun cu o salata de fructe. Pare un sacrificiu important, dar nu este: fructele sunt tot o gustare dulce si, in plus, te ajuta sa economisesti in jur de 400 de calorii. Fii creativa cu salata, opteaza pentru fructe de sezon: capsuni, zmeura, recunoscute pentru propri-etatile antioxidante si vitamina C, care cresc productia de colagen si iti dau stralucire pielii.

PRAJELI. Daca esti genul „snitel cu chipsuri“, inlocuieste snitelul cu un gratar de piept de pui/curcan si cartofii prajiti cu un platou de legume la cuptor: dovlecei, vinete, morcovi si ardei gratinate in ulei de masline. Au calorii mai putine si sunt o sursa de antioxidanti care stimuleaza imunitatea.

DESERTURI. Daca nu poti sa te abtii de la dulciuri, incearca sa bei o cafea cu gheata in locul ciocolatei fierbinti. Bauturile reci consu-ma energie, iar cafeaua e mai sa-raca in calorii decat ciocolata; in plus, cofeina activeaza metabolismul. Pune aproximativ sase cuburi de gheata in cafeaua ta obisnuita, vei obtine o bautura glasata, excelenta pentru vara.

FAST FOOD. In loc de pizza, mananca lipie. Pizza e un meniu greu, de iarna (cu toata branza si cascavalul topite pe ea) si un dus-man recunoscut al taliei. Poti sa te bucuri de aceeasi cina gustoasa si plina de carbohidrati mancand o lipie umpluta cu branza, frunze de salata si rosii coapte, piper si putin ulei de masline.

Cumpara inteligent
In timp ce te plimbi pe la rafturi si te gandesti cam ce produse sanatoase ar putea inlocui semipreparatele pe care le cumperi de obicei, arunca in cos si cateva super alimente:

SOMONUL. Un file de somon este o sursa excelenta de acizi grasi esentiali, grasimi bune indispensabile vietii. Vara, poti sa-l prepari la gra-tar, pe carbuni sau in folie, ori la cuptor, cu un strop de lamaie si putin piper.

AFINELE. Pline de vitamine si minerale, aceste fructe fabuloase iti aduc o multime de beneficii, de la incetinirea procesului de im-batranire pana la stimularea functiilor cerebrale. Amesteca o mana de afine cu un pahar de iaurt si pune-le la congelator, pentru o inghetata delicioasa, sau presara-le peste cerealele de dimineata, pentru un mic dejun gustos, cu fibre, minerale si vitamine.

IAURTUL. Sarac in calorii si bogat in calciu, iaurtul este si o buna sursa de proteine, un mod de a-ti mentine densitatea oaselor, lipsit de pericole pentru silueta, si o gustare excelenta in timpul zilei, cand foamea sau pofta de dulce nu-ti dau pace. Experimenteaza retete noi! Fa-ti o salata de castraveti cu iaurt si usturoi pisat sau foloseste iaurtul ca alternativa sanatoasa la smantana din sosuri!

SPARANGHEL. Contine vitamina A, acid folic si fibre, este bun in salate sau consumat ca atare, cu ulei de masline si putina br]nza rasa.

Role, sport

Fa miscare! Distreaza-te alergand
Nici cea mai buna dieta din lume nu poate inlocui exercitiul fizic. Miscarea te ajuta sa scapi de grasimea adunata peste iarna, sa-ti tonifiezi muschii si sa-ti accelerezi metabolismul. Dar miscarea nu inseamna doar efort si durere, fara distractie. Incearca sa faci din exercitiul zilnic o activitate creativa, fizic si mental. Bucura-te de efortul in aer liber, daca vrei sa nu-l abandonezi la putin timp de la inceperea lui – noi iti dam cateva sugestii…

Bicicleta e o alternativa sana-toasa de deplasare si miscare. Cea fixa este buna, dar plictisitoare fata de una clasica, la care, pe langa pedalat, poti sa te bucuri si de peisaj. Ideal ar fi sa mergi cu ea la serviciu, dar daca nu ai pista pentru bi-ciclisti si nici bicicleta, inchiriaza una la sfarsit de saptamana, in spatiile special amenajate.

Rolele nu sunt numai pentru adolescenti, ci si pentru tine – fac minuni pentru tonifierea muschilor fesieri si ai spatelui. Ia si copiii cu tine sau o prietena, pentru o intrecere in parc.

◆ O jumatate de ora de frisbee sau badminton te ajuta sa-ti mentii forma si sa arzi 350 de calorii, echivalentul unei alergari de 5 km!

Aquagym (dans acvatic) este cea mai sanatoasa forma de miscare, iti tonifiaza muschii fara sa-ti solicite articulatiile sau inima, fiind recomandat chiar si femeilor insarcinate sau persoanelor cu probleme de sanatate. Ca sa nu mai vorbim de distractie! In Bucuresti, poti sa in-veti tainele acestui sport la: Wellness Club Hotel Majestic (Calea Victoriei, nr. 38-40), World Club Champions (Str. Popa Marin, nr. 2), Body Dynamic (Str. Lipscani, nr. 28) sau la World Class Health Academy – Marriott (Calea 13 Septembrie, nr. 90).

5 Reguli de aur ale dietelor reusite
TINTE PRECISE. Cele mai bune sunt o combinatie de scopuri fizice si mentale, astfel incat interesul tau sa nu fie focalizat exclusiv pe felul in care arati. De exemplu, chiar daca scopul general este sa arati bine pe plaja in august, stabileste-ti unul pe termen scurt – sa urci pe munte in weekend.

1. FII CONSECVENTA. Un abonament zilnic la sala este inutil daca este abandonat dupa doar o saptamana. Important este sa mentii ritmul.

2. EXERSEAZA CONTINUU. Fa cateva genuflexiuni cand pui rufele la spalat, danseaza in timp ce astepti sa fiarba pastele, antre-neaza-ti bratele si pectoralii cand speli geamurile si fesierii cand urci scarile.

3. ABTINE-TE DE LA RONTAIT. Gustarile prea dese intre mese nu sunt tocmai ce iti trebuie, tine asadar tentatiile la distanta. Nu pastra biscuiti si ciocolata prin sertare si numara pana la 10 inainte sa iesi dupa „ceva bun”; in secunda 11 s-ar putea sa nu mai ai nevoie de el.

4. MARIMEA CONTEAZA. Pune-ti mancarea in farfurii mici si castronele moderate, astfel vei avea impresia ca mananci mai mult; nu-ti umple stomacul pana la refuz nici la cina din oras, roaga chelnerul sa-ti puna la pachet restul. O masa bogata poate sa-ti zadarnicieasca tot efortul.

5. CANTARESTE-TE SAPTAMANAL. Cantarul nu e stapanul tau, ci doar un ajutor. Renunta la cantaririle multiple, zilnice, si verifica-ti greutatea o data pe saptamana, pentru un rezultat real.

Mihaela Doina Radulescu; foto: shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar