Alergat sau mers pe jos? Care este tipul de mișcare care îmi aduce cele mai multe beneficii?

inante-de-sport

Alergat sau mers pe jos? Oare care să fie tipul de mișcare care-mi aduce cele mai multe beneficii. Sigur că multe dintre noi ne punem această întrebare, în special în această perioadă în care sedentarismul ne-a devenit cumva stil de viață.

Și pentru că și noi suntem în această situație în care nu știm ce să alegem, am făcut un scurt research. Rezultatele ți le vom explica în cele ce urmează.

Alergat sau mers pe jos? Care este tipul de mișcare care îmi aduce cele mai multe beneficii?

Știi cum este… Până la urmă ce-ți face bine este ceea ce-ți place. Sigur, există mai multe beneficii de-o parte decât de altă, însă dacă nu faci cu plăcere ce ai de făcut, sigur plusurile vor întârzia să apară. Așadar, în cele urmează vom discuta în principiu despre beneficiile celor două tipuri de exerciții fizice, decizia rămânând să o iei tu.

DE REȚINUT: Mișcarea, indiferent de tipul ei, ajută în procesul de slăbire, protejează împotriva depresiei, a stresului. Protejează organismul de afecțiunile cardiovasculare și de cancer. „Doza' ideală de mers pe jos ar fi cam de 40-50 de minute pe zi, iar dacă vorbim de jogging ar trebui să alergam cam o jumătate de oră.

Ce riști dacă nu te hidratezi suficient atunci când faci sport

Mersul pe jos (exercițiu fizic de intensitate moderată cu impact redus)

1. Întărește sistemul cardiovascular, arde calorii și aduce un plus la capitolul rezistență fizică.
2. Împiedică apariția atacului de cord sau a unui accidentului vascular cerebral. Reduce riscul de diabet, osteoporoză, fracturi și anumite tipuri de cancer.
3. În cazul bărbaților, mersul de jos reduce riscul de disfuncție erectilă.
4. Nu produce leziuni musculo-scheletare.
5. Nu este necesară încălzirea sau trainingul.

Alergatul (exercițiu fizic de o intensitate mai mare)

În general, alergatul are aceleași beneficii ca și mersul pe jos, însă datorită intensității programului de sport, clar rezultatele sunt infinit mai bune.

1. Ajută la arderea unui număr mare de calorii pe minut.
2. Determină echilibrarea tensiunii arteriale și arderea țesutului adipos.
3. Reduce riscul de diabet și osteorporoză.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness