5 greșeli frecvente pe care le fac femeile când încep să meargă la sală

Atunci când intri pentru prima dată într-o sală de fitness nu știi de unde să începi. Să te urci direct pe banda de alergat? Să pedalezi ca un hamster pe bicicletă? Sau să începi să tragi de aparate cu greutăți cât mai mari, pentru a-ți construi mai rapid masa musculară? Poate dura ceva timp până când îți intri în ritm, îți faci o rutină de antrenament și te simți confortabil și încrezătoare atunci când intri în sală.

Iar până atunci, probabil vei comite și unele greșeli din care ai multe de învățat. Iată care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac începătoarele în sala de fitness:

Nu mănâncă după antrenament, de teamă să nu se îngrașe

Mai mult ca oricând, corpul nostru are nevoie de hrană după un antrenament. Însă multe dintre persoanele care țin dietă și se apucă și de sport evită să mănânce după antrenament, pentru că își doresc să piardă mai rapid în greutate. Adevărul este însă că organismul nostru continuă să ardă calorii mai multe și după ce plecăm de la sală, iar mușchii au nevoie de proteine pentru a se dezvolta. Iar mușchi mai bine dezvoltați înseamnă și mai multe calorii arse pe viitor. După cum vezi, este vorba despre un efect de tip domino, pe care îl poți pierde dacă nu mănânci după antrenament.

Este foarte important ca masa ta să aibă un aport corect de proteine, așa că poți mânca o banană, o omletă din 2 gălbenușuri și 3 albușuri, un mix de semințe sau, cel mai eficient, să îți prepari încă de acasă un smoothie. Și, dacă toate acestea nu sunt pe placul tău, pe acest site găsești numeroase variante de gustări absolut delicioase, numai bune de consumat după sală, inclusiv biscuiți proteici sau semințe ecologice.

Nu își schimbă niciodată antrenamentul

Pe măsură ce corpul nostru se obișnuiește cu un anumit tip de antrenament, avem nevoie de unele ajustări în antrenamentul zilnic, astfel încât să ne solicităm alte grupe de mușchi sau să creștem intensitatea. De exemplu, dacă mergi la sală și alergi pe bandă aceeași distanță, de fiecare dată, la aceeași viteză, pe măsură ce corpul tău se va obișnui vei observa că exercițiul nu mai are aceeași eficiență.

Cel mai bine este să ai un antrenament personalizat, alcătuit din exerciții de forță și cardio sau circuite, care să îți lucreze și să îți tonifieze tot corpul.

Sar peste încălzire

Din dorința de a grăbi antrenamentul, unele femei sar peste partea de încălzire și întindere pe care ar trebui să o facă atât la începutul, cât și la finalul antrenamentului. Astfel de exerciții te ajută să îți încălzești articulațiile și mușchii și scad riscul accidentărilor. La finalul antrenamentului, exercițiile de întindere pot ameliora durerile musculare și sunt o modalitate bună de „răcire” a organismului după tot efortul depus.  

Le este frică să ridice greutăți

Există numeroase păreri preconcepute și mituri despre ridicarea greutăților de către femei. Cele mai multe se tem să nu își dezvolte prea tare mușchii, iar corpul lor să capete un aspect masculin, în timp ce altele le evită  de frică să nu își suprasolicite coloana și articulațiile. Adevărul este că șansele de a te transforma peste noapte într-o culturistă gata să intre într-o competiție sunt inexistente.

Exercițiile cu greutăți sunt extrem de eficiente pentru a lucra grupele mari de mușchi, te ajută să îți tonifiezi musculatura mai bine decât orice exercițiu cardio și te pot ajuta să obții un corp bine proporționat. În ceea ce privește problemele cu coloana, este bine să înveți de la un antrenor cum se execută corect exercițiile cu greutăți. Dacă nu comiți greșeli atunci când le faci, nu vei avea nici de ce să îți faci griji.

Nu beau suficientă apă

Atunci când mușchii se contractă, simți cum tot corpul îți ia foc. Organismul începe să transpire pentru a se răci și a menține o temperatură constantă. De aceea, este bine să ne hidratăm nu numai la sală, ci și pe parcursul întregii zile. Atunci când corpul este deshidratat, poți observa inclusiv o scădere a tonusului muscular, astfel că nu vei putea să execuți exerciții de mare intensitate. Ai însă grijă să nu bei foarte multă apă înaintea antrenamentului și în timpul lui, ci doar câteva guri, și să îți păstrezi sticla de apă pentru când pleci de la sală, dacă vrei să eviți neplăcutele crampe musculare abdominale.  

Sursă foto: Shuttertock/Copyright: fizkes

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness