Trucuri de alimentaţie care te slăbesc

hepta_15393

Fa cateva schimbari minore in modul in care te hranesti si te vei simti curand mai usoara si mai sanatoasa, fara regrete culinare.

E adevarat ce se spune, ca esti exact ceea ce mananci. Dar tu cum esti? Care sunt obisnuintele tale culinare? Mananci pe fuga, ciugulesti toata ziua sau eviti grasimile cu orice pret?

Arunca o privire pe masa noastra si afla din ce categorie faci parte, cum e regimul tau alimentar si ce poti face ca sa-l imbunatatesti de-acum incolo.

Cum functioneaza

Regimurile sanatoase par sa insemne intotdeauna acelasi lucru: multa bataie de cap, cu prea putine satsifactii. Adica prea mult timp si efort, prea putin din mancarurile care iti plac, cu adevarat. Totul se poate simplifica drastic daca stii ce fel de tip alimentar esti.

Studiaza tipologiile de pe pagina urmatoare, apoi urmeaza regulile noastre simple, adaptate felului tau de a fi si de a te hrani. Chiar si modificarile cele mai mici de program pot aduce marea schimbare in sanatatea, forma si greutatea ta.

Sfaturi pentru mancaciosi isteti

– Mananca incet si mesteca foarte bine inainte de a inghiti mancarea. Daca mananci prea repede, te supraalimentezi, cu siguranta
– creierul tau are nevoie de 15 minute pentru a primi si prelucra semnalele de “prea plin” transmise de stomac. In aceste 15 minute, poti inghiti cantitati aflate cu mult peste senzatia de plin a stomacului. Asta inseamna nu doar o senzatie neplacuta si somnolenta dupa mesele prea copioase, ci si un proces de ingrasare continua!

– Inlocuieste conserva de ton cu una de somon – aproape nici o schimbare! Cu exceptia faptului ca astfel iti reimprospatezi rezervele de grasimi bune in organism. Tonul proaspat este bogat in acizi grasi sanatosi (Omega 3), care dispar odata cu procesul de conservare, dar se pastreaza in cantitate destul de mare in somonul conservat. In plus, scheletul osos al pestelui conservat este o sursa excelenta de calciu!

– Alege frunzele de nasturel (Nasturtium officinale) pentru salata, in locul frunzelor clasice de salata verde. Nasturelul contine de 12 ori mai multa vitamina C si de trei ori mai mult fier decat salata obisnuita.

Mananci dezorganizat

– Sari peste micul dejun, dar infuleci o briosa cu sana pe drumul spre serviciu.
– Un sandvis cumparat si un pachet de biscuiti la pranz.
– Ai numere de telefon de la firme de catering programate pe butoanele de apelare rapida. Ai vrea sa mananci sanatos, dar pur si simplu nu ai timp pentru asta. In cazul tau, solutia sta intr-o mai buna organizare. Un frigider si un dulap bine aprovizionate sunt obligatorii. Mai completeaza cu cateva ingrediente proaspete, din cand in cand.

Cina obisnuita

– O lasagna/pizza semipreparata
– O sarlota/inghetata

Ce poti sa faci

– Alege varianta de meniu sanatos – mesele gata preparate sunt ok, dar cele mai multe sunt prea sarate si grase; cauta-le pe cele cu mai putin de 15 g grasime si mai putin de 2 g de sare.
– Mananca mai multe legume – chiar daca unele semipreparate contin si vegetale, de obicei ele sunt insuficente cantitativ.
– Inlocuieste inghetata cu o salata de fructe.

Ciugulesti tot timpul

– Micul tau dejun tipic este o felie de paine prajita cu gem.
– Cateva prajiturele la cafeaua de la ora 11
– Un iaurt, un pachet de biscuiti sarati si o banana la pranz
– Un suc de fructe si doua felii de paine cu humus, pe la ora 5 dupa-amiaza.

Daca ai obiceiul sa mananci ceva dulce tot timpul, probabil ca nu iti e foame niciodata la ora meselor, peste care treci fara probleme. Dar, mai mult ca sigur, ai aflat pana acum ca acest lucru poate avea urmari nesanatoase asupra ta.

Cina obisnuita

– O portie mica de pui fript cu ardei gras, fara paine, si o ciocolata mica la desert, savurata la televizor
– O felie de paine unsa cu gem, inainte de culcare

Ce poti sa faci

– Mananca puiul cu orez brun sau paste – in felul acesta, te vei satura cu ce mananci la cina si nu mai ai nevoie de ciocolata sau de painea unsa cu gem de mai tarziu.
– Inlocuieste ardeiul gras cu unul rosu, care e bogat in vitamina C si betacaroten.
– Renunta la biscuiti. Daca vrei sa rontaiesti ceva bun in timp ce te uiti la televizor, cel mai indicat ar fi sa alegi fructele.

Fara grasime, cu orice pret

– Cereale cu lapte degresat la micul dejun
– Ca gustare, preferi biscuitii de orez sau ovaz, cu fructe.
– Pranzul e intotdeauna compus dintr-o salata cu sunca slaba, piept de pui sau peste.
– Citeste etichetele si alege doar ce nu depaseste 3% grasime.

Incercand sa scapi de grasime, in general, pierzi si alimentele bogate in grasimi bune, acizi grasi esentiali si Omega 3, care te ajuta sa mentii sanatatea inimii. Grasimea ajuta si la absorbtia in organism a vitaminelor liposolubile: A, D, E si K.

Cina obisnuita

– Piept de pui la gratar cu mustar si, eventual, legume
– Salata cu otet sau cu suc de lamaie
– Un cartof copt
– O salata de fructe

Ce poti sa faci

– Inlocuieste puiul cu somon la gratar, o sursa importanta de acizi grasi Omega 3.
– Adauga in salata ulei de masline si o mana de seminte de dovleac, care contin uleiuri importante pentru absorbtia vitaminelor.
– Inlocuieste cartoful copt cu cartofii noi (copti in coaja) si mananca-i cu putin ulei de masline. – Iaurtul degresat este o sursa importanta de calciu.

Sanatos si nu prea

– La micul dejun, un pahar cu suc din fructe proaspete, o cafea filtru si un croissant
– La 11, o gustare ca la carte: nuci sau alune si fructe uscate
– La pranz, un avocado si salata verde cu bacon
– La ora 5, te rasfeti cu o jumatate de ciocolata neagra.
Cu toate ca regimul tau alimentar e sanatos, el contine cam multe grasimi: nucile, alunele, baconul, chiar si avocado sunt alimente care contin multe grasimi… Incearca sa nu depasesti 70 g de grasimi pe zi.

Cina obisnuita

– Spaghete cu carne/creveti si sos pesto
– Salata de ridichi
– Mousse de ciocolata

Ce poti sa faci– Inlocuieste sosul pesto (din comert) cu sos (bulion) de rosii – este mai sarac in grasimi si mai bogat in licopen, un antioxidant puternic.
– Schimba spaghetele obisnuite cu unele din faina integrala.
– Adauga-ti in meniu, in paste sau in salata cateva buchete de broccoli fiert. Incearca sa diver-sifici legumele, cat mai mult cu putinta.

Fier plus vitamina C. Persoanele care nu sar niciodata peste micul dejun au mai putine riscuri de a fi supraponderale sau de a contracta viroze si gripe! Aceasta este concluzia specialistilor. Daca mananci un bol de cereale la micul dejun, nu uita sa bei si un suc legume sau de fructe proaspete. Vitamina C continuta in ele va usura absorbtia in organism a fierului din cereale!

Autor: Mihaela Doina Radulescu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta