Sport si relaxare

Sport si relaxare

Iti prezentam cele mai in voga sporturi adresate femeilor, care iti pot reda si tie silueta. Asadar, sportul si frumusetea merg mana in mana…

Fitness – Antrenament la foc continuu
Fitnessul antreneaza toate grupele musculare, creandu-ti si posibilitatea sa pui accent pe zonele care te intereseaza.

De ce? Practicat periodic, fitnessul determina mentinerea sau imbunatatirea structurii diverselor tesuturi si organe, amelioreaza functiile acestora si contracareaza deteriorarile care apar din cauza sedentarismului si a inaintarii in varsta.

Cand se vorbeste despre efectele fitnessului, se face referire la modificarile pozitive din sfera psihica si la influentele evidente, benefice, asupra unora dintre cele mai cunoscute boli (lombare sau endocrine) si, mai ales, asupra bolilor cardiovasculare.

Cum? Fitnessul nu e sinonim cu culturismul, desi multe persoane intra in sala de antrenament dorindu-si muschi proeminenti precum cei ai culturistilor.

Se practica exercitii comune cu culturismul, insa difera intensitatea si volumul cu care se lucreaza. Fitnessul inseamna conditie fizica si cuprinde: mers, alergare, pedalare, stretching, exercitii la diferite aparate, metode de relaxare si intinderi.

Unde? La sala. In functie de dorinta ta, dar si de conditia ta fizica, antrenorul de fitness iti poate intocmi un program de antrenament si te poate supraveghea indeaproape.

Centre Class Fitness Club, Calea Floreasca, 91-111, tel. 021/230.60.53; Centrul Larkoti Wellness Grup, str. I.H. Radulescu, nr. 26, tel. 021/253.06.97 – Bucuresti

Step-aerobic – Tonusul creste cu ritmul
Subtiaza, tonifica, modeleaza partea inferioara a corpului. Este dinamic si te ajuta sa dobandesti coordonare, rezistenta. Iti imbunatateste ritmul cardiac. Step-aerobicul este similar cu stilul dansant aerobic, cu exceptia faptului ca modelarea corpului, in acest caz, este datorata lucrului cu stepul.

Exercitiile sunt combinatii de ridicari, intoarceri, sarituri repetate. Stepul aerobic permite dezvoltarea grupelor musculare si determina reducerea stratului de grasime in-tr-un ritm cu 30% mai rapid decat intr-un curs traditional de aerobic.

De ce? Pentru ca iti doresti un antrenament diferit fata de tot ceea ce ai asociat pana acum ideii de aerobic. Impreuna cu un re-gim corespunzator, stepul ajuta la reducerea greutatii corporale, formeaza si intareste musculatura sezutului si pe cea a coapselor.

Antrenamentele sunt concepute pentru rezistenta, mobilitate si pentru antrenarea musculaturii. Iti vei mentine conditia fizica si-ti vei ameliora si circulatia sangvina.

Pentru imbunatatirea sanatatii si a conditiei fizice, nivelul de dificultate a exercitiilor trebuie sa depaseasca nivelul?normal de impovarare a corpului, fara a ajunge insa la epuizare fizica sau la gafaire.

Cum? Cu stepper-ul, o platforma din plastic pe care se urca si se coboara in ritm alert. Aparatele sunt de inaltimi diferite, iar cu cat creste inaltimea, cu atat dificultatea exercitiului este marita. Ridicarea nivelului le este recomandata doar persoanelor antrenate. Cat despre pozitionare, aparatul trebuie pus pe o suprafata neteda. Imbracamintea si incaltamintea sport sa fie potrivite antrenamentului.

Cand? Antrenamentul nu trebuie facut imediat dupa ce ai mancat. Pentru un antrenament eficient, este recomandat sa bei apa plata, chiar si in timpul exercitiilor.

Unde? Cursuri specializate de step-aerobic si-au facut loc deja in majoritatea centrelor sportive.

Centre Indragym, str. Turnu Magurele, nr. 270 D, tel. 460.72.49; Coco’s Gym, b-dul Unirii, nr. 65, bl. G1, mezanin, tel. 0723/06.68.99 – Bucuresti

Yoga – Concentrarea iti aduce armonia
Mai mult celebra decat inteleasa, yoga ramane un ansamblu de metode milenare sistematice, care vizeaza eliberarea fiintei umane.
Yoga este un sistem filozofic traditional, teoretic si practic, aparut in India cu mii de ani in urma.

De ce? Iata o parte din avantajele tehnicii yoga: elimina stresul, amelioreaza tensiunile psihice, depresiile, nevrozele, imbunatateste si vindeca o serie de afectiuni ale corpului fizic, amplifica memoria si procesele mentale, induce o stare profunda de calm si pace interioara, deschide calea spre intelepciune s.a.

Yoga considera ca trupul si sufletul sunt unite, iar daca folosesti uneltele potrivite in mediul potrivit, poti gasi armonia, echilibrul. Yoga poate avea efecte terapeutice, te face sa fii mai constienta de postura corpului tau, are un efect pozitiv asupra psihicului, prin alinarea problemelor de insomnie, de tulburari de circulatie a sangelui, dureri de cap si de spate. Contraindicatii nu exista.

Cum? Yoga si Pilates au scopuri similare: ambele pun accent pe progresul individual. Cu toate acestea, Pilates considera corpul si il lucreaza ca pe un obiect unitar, coordonand musculatura superioara cu cea inferioara.

Desi sunt similare cu yoga, exercitiile Pilates te obliga sa ai o anumita postura si apoi te provoaca sa te rasucesti prin miscarea membrelor, in timp ce yoga presupune miscarea de la o pozitie statica la alta pozitie statica fara alte repetitii.

Sunt multe beneficiile pe care le aduce yoga, inclusiv imbunatatirea echilibrului si a flexibilitatii, cat si dezvoltarea musculaturii. Desi te vei simti obosita in urma mentinerii pozitiei, nu foarte multe calorii sunt consumate in timpul unei sesiuni de yoga. Yoga nu are nici efecte secundare cardio, asa ca ia in considerare si adaugarea unei activitati sportive care sa consume calorii, cum ar fi inotul sau ciclismul.

Unde? Este nevoie de prezenta unui expert pentru ca exercitiile yoga sa poata fi corect executate. Formele meditative pun accentul pe concentratia mentala, altele (multe dintre cele practicate de occidentali) se concentreaza pe exercitiile fizice. Centrele in care se practica yoga sunt destul de multe, deci nu vei intampina dificultati in a gasi un curs organizat.

Centre Body Dynamic, str. Lipscani, nr. 28, etaj 1, tel. 021/410.24.73 – Bucuresti

Tae-Bo – Adrenalina & show
Total awareness excellent Body obedience este o combinatie indrazneata de karate, tae kwan do, box, balet si dans hip-hop, dezvoltata in anii ’80.

Artele martiale, muzica, ritmul, adrenalina, show-ul ofera, impreuna, un antrenament cu un ritm cardio foarte ridicat, cu eficienta maxima in eliberarea stresului, a tensiunilor negative. Tae-Bo este ideal pentru picioare, fese, abdomen.

De ce? Pentru ca iti place sa te antrenezi la limita si te-ai plictisit de antrenamentele clasice… elegante. Pentru ca nu simti nevoia sa faci pauze dese si ai rezistenta buna. Tae-Bo este un antrenament aerobic la care transpiri serios si slabesti considerabil daca il urmezi cu constiinciozitate (macar de doua ori pe saptamana). Nu este un sport usor pentru incepatori.

In afara efortului, cea mai mare problema este coordonarea. Cand setul de miscari devine ceva mai complex, este destul de greu sa executi corect si simultan loviturile de picioare si pe cele de pumni. Nici nu stii ce pierzi daca nu incerci!

Cum? Echipata cu o sticla mare de apa. Tae-Bo e un amestec de lovituri cu piciorul si cu pumnii si de elemente de stretching – toate tre-buie executate in ritm alert, in forta.

O sedinta de Tae-Bo dureaza circa 50 de minute, fara pauze (intre sesiunile de exercitii se fac sarituri pe loc, sa nu se piarda elanul).

Miscarile antreneaza toti muschii (pentru un abdomen de otel este nevoie sa faci, in paralel, exercitii speciale pentru aceasta zona. Miscarile se executa in seturi de cate opt – grupele de avansati pot ajunge sa faca si cate noua seturi.

Unde? Iti poti face abonament la sala sau iti poti cumpara DVD-uri pentru acasa. Sedinta la sala este insa mult mai antrenanta, intrucat grupul se misca sincron. E mult mai simplu cand instructorul numara si nu trebuie sa tii tu socoteala seturilor.

Centre Get Fit Gym, str. Lipscani, nr. 28, et.1, tel. 021/331.10.95 sau Genesse, str. Izvor, nr. 78, tel. 0314/011.307 – Bucuresti

Pilates – Relaxeaza-te gratios
Grupele musculare tinta ale exercitiilor Pilates sunt abdomenul, spatele si fesierii. Rutina tehnicii conduce organismul spre o stare de armonie, astfel incat partile corpului lucreaza ca un tot.

Metoda nu pune accentul pe cantitate si nu forteaza inutil corpul. In timp ce executi miscarile Pilates, lucrezi atat pentru interiorul, cat si pentru exteriorul organismului tau.

Gimnastica Pilates le este recomandata si femeilor insarcinate, caci le invata sa respire mult mai bine, le mareste concentrarea si le ajuta sa se mentina in forma.

De ce? Pilates este inovatia in materie de body sculpting. Metoda mareste rezistenta fizica, pe cea mentala si imbunatateste flexibilitatea.

Gimnastica Pilates nu este un antrenament cu sarituri si alergari, cu exercitii active, efectuate in forta, ci cuprinde exercitii care se concentreaza pe postura, pe tinuta, sunt executate pana la detaliu, cu atentie in special ca respiratia sa fie corecta.

In timpul executiei exercitiilor, respiratia este ampla, ritmica, maxima, cu expirari in timpul depunerii de efort. Pilates se bazeaza pe sase principii: concentrare, control, centrare, respiratie, miscare si precizie.

Toate acestea antreneaza corpul sa se miste eficient, ajuta la tonifierea abdomenului, imbunatatesc functiile de respiratie, circulatie si digestie ale organismului.

Cum? Salteaua pentru Pilates este mai moale decat cea clasica de aerobic. Echipamentul consta intr-o pereche de pantaloni comozi si un tricou.

Alege bumbacul, te va ajuta sa te simti bine. Pilates iti cere sa te misti cu gratia unui dansator, simultan si armo-nios, cu mai multe parti ale corpului.

Fiecare miscare este conectata cu o metoda specifica de respiratie. Executarea exercitiilor cu gratie implica, de fapt, o mare precizie. Fiecare miscare in parte are un punct precis de unde incepe si un loc unde se termina. Miscarile nu trebuie sa fie rapide ori sporadice.

Unde? Exercitiile se pot executa la sala, acasa, in aer liber, sub supravegherea unui specialist. In ceea ce priveste echipamentul, acesta trebuie sa fie lejer (tricou, sort) si, eventual, picioarele sa ramana goale. Exista si DVD-uri cu antrenamente Pilates, dar pentru indrumare bazeaza-te pe instructorii personali.

Centre Arena Gym Club, str. Logofat Luca Stroici, nr. 2, cladirea Y & R, tel. 0722/21.39.76; Get Fit Gym, str. Lipscani, nr 28, et. 1, tel. 021/33110.95 – Bucuresti

Text: Oana Monoran

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness