Ghid pentru o inima sanatoasa

Trei modalitati placute si eficiente de a-ti pastra inima sanatoasa sunt si extrem de accesibile: sexul, ciocolata si plimbarile in aer liber.

Esti ceea ce mananci
Mananca acasa. Nutritionistii au ajuns la concluzia ca persoanele care iau masa in oras de cel putin patru ori pe saptamana sunt mai expuse riscului de a suferi de hipertensiune si de a avea colesterolul marit decat cele care prefera sa manance mancare gatita acasa.

Nu uita de peste! Ai grija sa mananci peste cel putin o data pe saptamana, mai ales ton, sardele, somon, heringi. Carnea de peste contine acizi grasi Omega 3, care ajuta la normalizarea valorii colesterolului si reduc cu 30% riscul infarctului de miocard. Daca nu iti place pestele, apeleaza la un supliment nutritiv cu Omega 3.
Bea ceai. Cu patru cesti de ceai negru pe zi vei reusi sa reduci cu 50% riscul unui atac de cord, spun cercetatorii. Ceaiul negru (dar si cel verde) contine substante antioxidante, care ne protejeaza de efectele novice ale radicalilor liberi.

Usturoi in mancare Binefacerile usturoiului sunt deja cunoscute. Intre acestea se numara si capacitatea sa de a ne feri de bolile de inima. Adauga usturoi la mancare ori de cate ori e posibil sau, si mai bine, consuma-l crud. Daca te deranjeaza mirosul, foloseste capsulele cu extract de usturoi.

Antioxidanti Vitaminele C si E sunt renumite pentru proprietatile lor antioxidante, substante care protejeaza aparatul cardiovascular. Alimente bogate in vitamina C: coacaze negre, grepfrut, varza de Bruxelles, ardei gras, patrunjel, macese, lamaie. Altele – arahide, alune, nuci, migdale, coacaze negre, uleiuri din seminte, germeni de cereale – sunt bogate in vitamina E.

Adopta dieta mediteraneana. Bogata in ulei de peste, peste, fructe si legume, dieta mediteraneana scade cu 15% riscul aparitiei unei boli cardiovasculare.
Grepfrut la micul dejun Alege grepfrut rosu. Se pare ca persoanele care au mancat cate un grepfrut rosu pe zi timp de 30 de zile au avut nivelul lipidelor din sange mult scazut.

Fara vicii!
Scapa de kilogramele in plus. Daca esti supraponderala, vei fi mult mai expusa riscului unui atac de cord decat o persoana cu greutate normala. Asadar, actioneaza!

Renunta la fumat. E foarte greu, dar poate te va convinge faptul ca un fumator este de cinci ori mai expus unui infarct la varsta de 30-40 de ani decat un nefumator.

Evita carnea rosie. Este bogata in sodiu, o substanta ce are ca rezultat cresterea tensiunii tale arteriale.
Evita bauturile care contin cola. Mai ales daca bei cafea; cofeina duce la cresterea tensiunii arteriale.

Rasfata-te!
Un pahar cu vin pe zi Vinul rosu e bogat in flavonoide (impiedica depunerea de grasimi pe vasele de sange). Un pahar cu vin pe zi reduce cu peste 30% riscul de a suferi un infarct. Important: vinul trebuie baut la masa si nu intre mese!

Indulceste-te cu ciocolata! Ciocolata neagra (sortiment care contine cel putin 60% cacao) ajuta la reducerea riscului bolilor cardiovasculare. Un studiu efectuat de un grup de cercetatori italieni a demonstrat ca persoanele hipertensive care au consumat timp de 15 zile cate 30-40 g de ciocolata neagra au reusit sa isi scada semnificativ valoarea tensiunii arteriale in acea perioada.

Dormi mai mult.
Femeile care obisnuiesc sa doarma cel mult cinci ore pe noapte prezinta un risc cu 39% mai mare de a dezvolta o maladie cardiaca decat cele care dorm opt ore pe noapte.

Nu te neglija!
Iata ce trebuie sa faci ca sa nu iti creasca nivelul colesterolului.
Asculta muzica clasica. Simfoniile lui Beethoven au un efect de reglare a ritmului cardiac similar cu cel al medicamentelor betablocante!
Nu lucra peste program. Stresul dubleaza riscul aparitiei maladiilor cardiovasculare. Daca obisnuiesti sa lucrezi peste program, inseamna ca ritmul tau de viata este mai intotdeauna alert, ceea ce iti sporeste nivelul de stres.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Sport si sanatate