5 motive pentru care îți este mereu foame

motive pentru care iti e mereu foame

Senzația de foame este ceva absolut normal, însă multe persoane se confruntă cu acest fenomen aproape tot timpul. Specialiștii spun că această foame exagerată poate să apară din mai multe motive.

A mânca reprezintă o plăcere pentru anumite persoane, care nici bine nu se ridică de la masă că se gândesc deja la următorul fel de mâncare. Această stare accentuată de foame poate să apară în mai multe situații și poate să scoată în evidență câteva probleme cu care se confruntă organismul, potrivit metro.co.uk. Iată care sunt principalele 5 motive pentru care simți tot timpul nevoia să mânânci ceva.

1.  Consumi mult prea mulți carbohidrați

Un meniu bogat în carbohidrați poate fi cauza pentru care simți tot timpul că îți este foame. Atunci când la o singură masă sunt consumate cantități mari de carbohidrați, aceștia sunt absorbiți foarte repede în organism, la fel cum se întâmplă și în cazul zaharurilor. Acest nivel ridicat de zahăr din sânge face ca procentul de insulină să crească. Zahărul fiind eliminat foarte repede din sânge, crește senzația de foame. Aceasta este explicația și pentru momentele în care te trezești în miez de noapte cu senația de foame. Pentru a evita ca acest lucru să se întâmple, ar trebui să scoți din alimentație carbohidrații rafinați și să optezi pentru o variantă mai sănătoasă a lor, cum ar fi cartofii, orezul brun sau quinoa în combinație cu o sursă de proteine. Această combinație va întârzia procesul de digestie al carbohidraților, iar senzația de sățietate se va păstra o perioadă mai lungă de timp.

2. Nu te-ai odihnit suficient

Faptul că nu dormim suficient timp influențează foarte mult modul în care mâncăm. Atunci când dormim un număr insuficient de ore, nivelul hormonului numit leptină scade, iar acest lucru intensifică senzația de foame. În organismul uman există un hormon numit gherlină, care este responsabil de apetitul unei persoane. Cu cât o persoană este mai obosită, cu atât acest hormon se dezvoltă mai mult, iar apetitul crește considerabil. Astfel, pot fi acumulate kilogramele în plus. Pentru a scăpa de această problemă, poți creșe nivelul de magneziu din corp.

3. Ești deshidratată

Foarte multe persoane confundă senzația de foame cu setea. Nu de fiecare dată când ne este foame corpul nostru are neapărat nevoie de hrană. Se întâmplă ca de multe ori corpul să fie deshidratat și să aibă nevoie de o cantitate mare de apă.  Mai mult, apa ocupă un rol foarte important în procesul de digestie și asta pentru că ea ajută la o mai bună absorbție a substanțelor nutrtive din alimente. Este foarte importat să consumi apă pe tot parcursul zilei și nu doar atunci când apare senzația de foame.

Consumată între mese, apa acționează ca o barieră care reduce apetitul alimentar, iar senzația de foame apare mult mai greu. Cu toate astea, trebuie să știi că nu este indicat să consumi apă imediat după ce ai mâncat. Acest lucru duce la diluarea sucurilor digestive și îngreunează digestia.

4. Urmează perioada ciclului menstrual

Specialiștii au făcut cercetări și au dovedit faptul că în cazul femeilor, senzația de foame se accenturează în a doua parte a ciclului menstrual, după ovulație. Pentru a menține un control asupra organismului tău este indicat să consumi mai multe proteine în această perioadă și să reduci cantitățile de zahăr, carbohidrați rafinați și mâncare procesată. Mai mult, ar fi de preferat să reduci consumul de alcool și băuturi bogate în cofeină și asta pentru că ele afectează echilibrul hormonal.

5. Ești însărcinată

Dacă până acum mâncai normal, iar în ultima perioadă simți că ai nevoie de o cantitate mult mai mare de alimente pentru a-ți stăpâni foamea, există posibilitatea să fii însărcinată. În perioada sarcinii este foarte important să mănânci atât cât îți cere organismul, dar având grijă ca alegerile tale alimentare să fie sănătoase. Evită mâncarea procestată, bogată în grăsimi și zahăr și alege să consumi alimente bogate în vitamine și minerale.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Obișnuiești să îți comanzi mâncare la pachet? Uite cum poți face alegeri sănătoase

Cum ne ajută culorile în lupta împotriva stresului

8 alimente care te ajută să ai un abdomen plat

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate