3 schimbări de comportament care te ajută să slăbești

Cu siguranță nu există prea multe femei care să nu fi ținut măcar o cură de slăbire de-a lungul vieții. La fel de sigur este și faptul că o mare parte dintre acestea s-au confruntat, la un moment dat, cu efectul yo-yo.

schimbari de comportament

Pentru a slăbi sănătos și pentru a nu ne îngrășa la loc, nu sunt necesare diete restrictive sau practicarea de sporturi epuizante. Sunt suficiente doar câteva schimbări de comportament, despre care vom discuta în continuare. Procesul de slăbire va avea loc încet, dar sigur.

Schimbări în alimentație

Este important să înțelegi că, atunci când decizi că este timpul să scapi de câteva kilograme, nu trebuie să renunți dintr-odată la toate alimentele nesănătoase. Renunță la ele treptat: în prima săptămână, uită de băuturile carbogazoase și foarte colorate; în cea de-a doua săptămână renunță la covrigii cumpărați de la gura de metrou și la produsele de patiserie cumpărate de la chioșcul din apropierea firmei; în cea de-a treia săptămână îți va fi mult mai ușor să renunți la produsele dulci.

Foarte eficientă în această situație ar fi ținerea unui jurnal în care să-ți notezi tot ce consumi zilnic. Astfel vei conștientiza greșelile alimentare pe care le faci și îți va fi mult mai ușor să la îndrepți, renunțând la respectivele alimente.

Schimbări pentru o condiție fizică optimă

Nu-ți imagina că, pentru a atinge greutatea dorită, va trebui să-ți dai sufletul în vreo sală de fitness. În niciun caz nu va trebui să începi cu cele mai solicitante antrenamente. Până când organismul se va adapta, poți merge la sală de 2-3 ori pe săptămână, la clase cu nivel de intensitate scăzut. În măsura în care îți permite timpul, ideal ar fi să mergi dimineața sau în prima parte a zilei. Activitatea fizică desfășurată în această perioadă îți furnizează energia necesară pe parcursul zilei. După prima lună, poți încerca antrenamentele de intensitate medie, apoi, după încă o lună, pe cele mai solicitante.

Dacă sala de fitness nu te atrage, trebuie să știi că, într-o oarecare măsură, ajută și plimbările zilnice. Nu sunt la fel de eficiente ca antrenamentele desfășurate în cadru organizat, dar sunt mai mult decât nimic. Plimbă-te prin parc când te întorci de la serviciu, timp de o oră, și pleacă dimineața de acasă cu jumătate de oră mai devreme pentru a coborî cu o stație-două mai repede.

Schimbări la nivel mental

Când ești plinuță și decizi să slăbești, unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci este să descoperi relația ta cu mâncarea. Mănânci pentru că ești gurmandă, pentru că ești pofticioasă sau pentru că ai anumite carențe de vitamine și minerale în organism? De exemplu, dacă ai un deficit de crom în organism, vei pofti la alimente dulci. Acest deficit poate fi însă corectat prin consumul de alimente sănătoase care conțin acest oligoelement (pâine integrală de grâu, porumb, ceapă, ciuperci de cultură).

Dacă însă mănânci de plăcere, este important să conștientizezi faptul că acest gest poate fi înlocuit cu un altul care să-ți producă la fel de multă plăcere. Este vorba doar despre conștientizare și educarea voinței. Nu vei putea renunța la alimentele care îți plac de pe o zi pe alta, însă studiile spun că e nevoie de 21 de zile pentru a scăpa de orice tip de dependență. Fă un efort doar trei săptămâni și identifică alte lucruri care să-ți facă plăcere în acest răstimp.

În definitiv, alimentele gustoase și pline de calorii îți oferă doar o satisfacție de moment. Oare chiar merită să-ți sacrifici silueta pentru o plăcere de moment? Noi zicem că nu. Tu ce zici?

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate