Sport la orice varsta

Lectia de slabit continua! Dupa ce te-ai obisnuit cu noul regim alimentar, treci la sport: exercitiile speciale pentru zona “colaceilor”, coapselor si feselor te vor ajuta sa recuperezi formele pierdute si sa pierzi in greutate in mod sanatos. Incepe treptat si fixeaza-ti obiectivul: “saptamana viitoare am sa arat mai bine!”.

Fitness la sala
Practic, pentru aproape orice forma de practicare a gimnasticii sau fitnessului la sala nu sunt limite de varsta. Fie ca este vorba de programe de slabire, tonifiere generala, mentinerea formei fizice, recuperare medicala sau dezvoltare si remodelare corporala, programele de fitness se pot adapta tuturor varstelor, chiar si celor mai inaintate.

– Indicatia noastra: inainte de a incepe un program de fitness, mergi la medicul de familie si cere-i parerea. Apoi da sfoara-n tara printre prietenele tale (sigur vei gasi adepte) si, astfel, totul va fi mai amuzant.

– Conditia reusitei, la orice varsta: cauta salile de fitness sau centrele care au antrenori specializati, bine pregatiti. Acestia stiu sa alcatuiasca un program individualizat de exercitii si te pot supraveghea astfel incat cele 45 – 60 minute de miscare sa fie benefice pentru sanatatea si forma ta fizica.

Sporturi cu mingea
Din timpul claselor primare pana la cel putin 40 ani, sporturile de echipa, cu mingea, sunt un adevarat antrenament pentru sanatatea si frumusetea unei femei. Prejudecatile conform carora baschet se joaca doar pana in liceu sau voleiul numai vara, la plaja, si numai de catre tinere, sunt deplasate. Sporturile dinamice cu mingea sunt un adevarat elixir al tineretii.

– Avantajele sunt multiple: creste capacitatea de oxigenare a organismului, musculatura se pastreaza tonica si elastica, greutatea poate fi controlata mult mai usor, iar reflexele, tinuta si agilitatea mereu antrenate scad din varsta reala cel putin cinci – sase ani. Totul este sa nu renunti si… sa gasesti parteneri de antrenament. Poate chiar sotul sau iubitul tau – un pic de competitie sportiva in cuplu, nu strica!

– Alternativa sporturilor dinamice cu mingea sunt programele de exercitiile cu minge medicinala sau cu mingea mare, elastica, practicabile la orice varsta.
– Nu uita: o forma de fitness gradat si supravegheat de antrenorii de la sala sau de kinetoterapeuti e recomandat celor care au anumite afectiuni ale coloanei, aparatului locomotor sau aparatului cardiovascular, ce nu permit efortul fizic sustinut. Poti slabi, dar mai lent decat daca ai practica baschet sau volei.

Tae Bo sau arte martiale
Stres, sedentarism, frustrari si lipsa de pofta de viata, iata cateva din “problemele” pe care ai putea sa incerci sa le scoti din viata ta cu ajutorul unor ore interesante de Tae Bo, karate sau chiar box.

– Varsta? Cu siguranta, intre 20 si 35 ani, daca nu sunt contraindicatii medicale, poti sa te descarci de toate energiile negative si sa-ti tonfici corpul intr-o astfel de sala de antrenament.

– Oricare din variantele alese este o forma de sport solicitanta, deci nu te grabi sa te inscrii daca nu stai bine cu conditia fizica. Alege sa practici cateva ore de fitness pentru intrare in forma.
– Nu-ti place sa transpiri, dar vrei sa faci ceva atat pentru forma fizica, cat si pentru psihic? Alege orele de Qi Gong, gimnastica chinezeasca.

Step aerobic
Este o forma de gimnastica aerobica ce poate fi practicata pana spre 40 ani, iar dupa aceasta varsta – cu avizul medicului. La prima vedere pare distractiva si destul de usoara, dar dupa numai 15 minute intelegi ca efortul depus este considerabil.

– Musculatura picioarelor si feselor “sufera” cel mai mult, dar si a bratelor si trunchiului, pentru ca desi aparent faci tot felul de pasi, urcand si coborand de pe treapta speciala, antrenezi si jumatatea superioara a corpului.

Aquagym, inot
Cea mai solicitanta forma de sport acvatic, inotul, poate fi practicat la orice varsta. Tonifica toata musculatura, te ajuta sa-ti controlezi greutatea, modeleaza corpul si te relaxeaza.
– Doua sedinte saptamanale, cu ture serioase de inot alternand cu reprize de gimnastica in apa – pentru fese si coapse, de exemplu – urmate de un masaj general de 30 minute alcatuiesc un program excelent de pastrare a formei fizice.

– Aquagym este o forma de fitness ce se practica in apa. Solicitarea musculara o simti un pic mai altfel, mai importanta, dar si mai placuta.
– Avantaj: apa reduce din greutatea corpului, dar rezistenta intampinata de miscarea in apa consuma serios caloriile.
– Poate fi practicat la orice varsta, mai ales ca orele de aquagym sunt practicate sub supravegherea kinetoterapeutilor.

Sporturi de iarna
Patinaj, schi, schi fond sau mars prin zapada? Din fericire, ne aflam intr-o regiune geografica ce ne ajuta sa practicam aceste sporturi de iarna fara cheltuieli mari de deplasare. Patinajul nu este doar un sport de copilarie sau prima tinerete. Profita de aceasta forma de miscare cat de mult poti, chiar si spre 30 – 40 ani: va fi extrem de amuzant sa te intreci cu pustiul tau pe gheata.

– In plus, faci antrenament cardio si tonifici musculatura picioarelor si a bratelor (avand si opririle la mantinela).
– Schi sau schi fond, iata o alegere excelenta pentru orice varsta. Practicat cu atentie si fara "eroisme" pe partii, schiul este un sport care antreneaza toata musculatura si energizeaza organismul. Schiul fond este un sport de iarna pentru antrenament serios si slabire, dar avizul medicului este mai mult decat necesar, mai ales dupa varsta de 40 ani.

– Mersul pe jos sau marsul prin zapada, timp de 30 – 40 minute, pe zi, sunt cele mai usoare forme de fitness de iarna in aer liber. Poti iesi la o astfel de plimbare la orice varsta. Dar asta numai daca nu suferi de afectiuni cardiovasculare, ai o toleranta scazuta la frig sau esti gripata.

Bicicleta, jogging
Mersul pe bicicleta nu se uita niciodata si nici nu are limita de varsta. Antreneaza foarte bine musculatura picioarelor si feselor, cea a bratelor si a abdomenului si creste capacitatea de efort cardiac.

Daca vrei ceva mai multa "actiune", lasa traseele si parcurile citadine si alege cursele pe teren usor accidentat sau chiar montan. Iti trebuie insa o bicicleta speciala, echipament de protectie si cativa companioni de nadejde.

Preferi joggingul? Il poti practica pana la varsta de cel putin 40 ani, dar cere avizul medicului inainte sa te hotarasti pentru aceasta forma de sport. Atentie: unele afectiuni ale coloanei, aparatului circulator sau locomotor, aparute odata cu varsta sau dupa nasterea unui copil, te pot obliga sa treci de la jogging la mars lejer. Alege in cunostinta de cauza sau cu avizul medicului.

Nu stii sa mergi pe bicicleta si nu-ti place sa alergi? Nu-i nimic, plimbarile de cel putin o ora in aer liber, prin parcuri, sau drumetiile montane pe trasee cu dificultate mica sau medie sunt o alternativa de efort fizic sanatos indicate la orice varsta. Porneste la o plimbare in ritm un pic mai alert, prin parcul din fata blocului sau in drumetii. Nu trebuie sa te pregatesti prea mult pentru asta. Alege doar o pereche de ghete speciale, comode, si un echipament lejer, fixeaza-ti traseul si… la drum!

Idei in ajutorul tau
De avut in casa Cum folosesti/ce faci Cantitate/interval
Batoane proteice Un baton inlocuieste masa de seara Nu mai mult de doua pe zi
Supa de varza Mananci de cate ori te razbeste foamea Poti manca oricat
Grepfruit si kiwi Oricand ai pofta sa rontai ceva Trei – patru pe zi
Apa plata (calduta) Apa calda ajuta la digestie si diminueaza pofta de mancare Un pahar inainte de fiecare masa
Cimbru, rozmarin, salvie Nu mai folosi sare la mancaruri si inlocuieste-o cu ierburi aromate. Cat doresti tu

Fereste-te de accidentari!
Pentru aproape orice forma de sport, ai nevoie de cateva minute de incalzire si, uneori, de echipament special de protectie.
– Cele 10 minute in care faci extensii ale trunchiului, apoi ale bratelor, 10 – 15 genuflexiuni, sarituri pe loc si chiar un pic de alergare pe loc, sunt exact cat ii trebuie inimii sa intre in regim de efort, iar muschii sa fie pregatiti pentru un aflux sanvin crescut.

– Sporturile gen Tae Bo, ciclism, schi, patinaj, impun procurarea echipamentului special (aparatori pentru coate, genunchi sau gambe, casca, genunchiere, glezniere), dar nu uita ca si pentru sportul de sala ai nevoie de o incaltaminte usoara, cu talpa foarte elastica si aderenta, dar si de haine din bumbac sau tesaturi speciale, care lasa pielea sa respire si sa nu acumuleze transpiratie in exces.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness