Plan de atac pentru o silueta perfecta

Plan de atac  pentru o silueta perfecta

Vrei sa arati bine? Grabeste-te sa urmezi programul nostru pe ultima suta de metri: exercitii simple, dar sustinute si o dieta stricta.

Daca ti-au mai ramas… patru saptamani pana la concediu
Inca mai ai timp sa scapi de kilogramele in plus. Fa-ti insa doua planuri de atac: dieta combinata si exercitiile fizice pentru slabire si tonifiere totodata.

Exercitiile
Nu lasa sa treaca nici macar o zi fara sa faci 10 minute de plimbare in pas alert. Fie ca o vei face in drum spre serviciu sau iti gasesti timp la sfarsitul zilei, acest exercitiu zilnic este obligatoriu.

De altfel, va fi si un exercitiu pregatitor pentru programul de fitness ce are ca rezultat arderea a 100 de calorii de fiecare data (echivalentul unui pahar cu vin).

Apoi ar trebui sa-ti faci timp si pentru o repriza de exercitii de urcat scarile, cel putin doua etaje pe zi. Acest tip de miscare este neaparat necesar pentru tonifierea coapselor. De trei ori pe saptamana trebuie sa muncesti din greu aproximativ 20 de minute. Asta poate insemna sa faci jogging, sa mergi in pas alert sau pe bicicleta.

Oricum, indiferent ce ai alege, important este sa transpiri suficient pentru a produce arderea celulelor grase. Odata cu exercitiile fizice sustinute, prin transpiratie si respiratie rapida, celulele grase trec in sistemul sangvin si, astfel, pot fi folosite sub forma de energie.

Dieta
Ca sa incepi cu dreptul cura de slabire, tine minte aceste trei reguli:
– nu manca niciodata intre mese, pentru ca aceste mici gustari se depun cel mai rapid si nu sunt indicate in nici o cura de slabire. Renunta la gustari in favoarea unui suc de fructe fara zahar sau a unei felii dintr-un fruct proaspat;

– mananca doar atunci cand iti este foame – nu deschide usa frigiderului in timpul zilei, pentru ca nu iti e de nici un ajutor sa mananci de nenumarate ori pe zi, doar pentru a alunga plictiseala;
– aplica in fiecare zi o regula simpla, "regula lui unu": un singur biscuit la cafea, un singur fruct, un singur pahar cu vin.

Lista ta cu alimentele permise trebuie sa includa si cereale integrale, dar fara nuci sau alune, pentru micul dejun, fructe pentru gustarea dintre mic dejun si pranz, salata cu pui sau peste la pranz si cartofi copti sau o portie mica de paste (sau orez) pentru masa de seara.

Daca ti-au mai ramas… doua saptamani pana la concediu
Este timpul sa intensifici exercitiile fizice si sa actionezi pe grupe de muschi. De asemenea, trebuie sa continui dieta si sa fii si mai atenta la calorii.

Exercitii
Desi toate exercitiile fizice duc la tonifierea muschilor, folosirea greutatilor si chiar a propriei greutati sunt mai mult decat indicate pentru un tonus bun. Acesta este important pentru mentinerea unui metabolism eficient – tesutul muscular arde de pana la 9 ori mai multe calorii decat cel gras. Daca esti familiarizata deja cu acest tip de exercitii, creeaza-ti un program special chiar la tine acasa.

Exercitiile zilnice trebuie sa alterneze miscarile pentru partea de sus a corpului, cum ar fi rotiri de brate, flotari partiale (pe brate si genunchi), cu cele din partea inferioara, cum ar fi genuflexiunile si fandarile.

Daca esti incepatoare in domeniu, poti sa apelezi la sfatul unui specialist. Iti recomandam CD-ul Florentinei Opris, Sport cu Florentina Fesieri. Il poti gasi in magazinele de specialitate, in reteaua Diverta, in farmaciile Help Net, in saloanele de infrumusetare din Bucuresti ori accesand site-ul www.florentina.ro.

Dieta
– Pentru o pierdere rapida in greutate, trebuie sa inlocuiesti gustarile dintre mese cu alte activitati. Bauturile racoritoare, ceaiul si cafeaua vor deveni prieteni de nadejde pentru tine in aceasta etapa. Cafeina imbunatateste metabolismul si scade temporar apetitul; cantitatea zilnica recomandata este de 400-450 mg – in jur de trei cesti cu cafea. Cafeina se mai gaseste in unele racoritoare si in ceaiul negru.

– Incearca sa ai o alimentatie cu continut cat mai redus de grsimi. Pentru o scadere rapida in greutate, renunta la alimentele bogate in calorii, cum ar fi painea si pastele. Salatele din diverse legume si proteinele din alimentele cu continut scazut de grasimi (carnea de ton si de pui) sunt alegerea corecta.

– Daca rezisti cu greu tentatiei de a manca un baton de ciocolata, imagineaza-ti cum ti-ai dori sa arati pe plaja. In aceasta etapa, trebuie sa intelegi ca nu le poti avea pe amandoua: si ciocolata, si silueta.

Daca ti-au mai ramas… doua zile pana la concediu
Nu intra in panica – nu este totul pierdut, chiar daca esti pe ultima suta de metri. Inca mai poti pune in aplicare planul "O silueta perfecta pe plaja". Cum? Simplu. Invata cateva trucuri.

Exercitiile
Decat sa tanjesti dupa ceva ce nu poti avea niciodata, mai bine incearca sa iti folosesti atuurile la maximum. Pozitia corpului conteaza foarte mult; mergi cu umerii drepti – vei parea cu cativa centimetri mai inalta.

Poti preveni formarea barbiei duble daca ai grija sa nu stai cu privirea in jos ori sa tii barbia in piept – impinge-o in fata, ca sa fie paralela cu podeaua.
Poti face ca burta sa fie mai putin vizibila daca iti incordezi muschii abdomenului. In tot acest timp, muschii abdominali vor "lucra" si vor invata sa opuna rezistenta gravitatii, pastrandu-si astfel tonifierea.

Dieta
– Ca sa ai un abdomen plat, este indicat sa consumi alimente usoare, care nu fermenteaza in intestine. De aceea, redu, pe cat posibil, in special seara, consumul de alimente "grele" (de exemplu, grasimi, fainoase etc.).

Carbohidrati greu de digerat se gasesc si in fasole, mazare, broccoli. Asadar, renunta la ele in perioada de dinaintea concediului tau – asta, daca vrei cu adevarat sa iti asiguri un abdomen cat mai plat.
– O cantitate mare de lichide consumata dintr-o data te baloneaza – bea cate putin de-a lungul intregii zile. Renunta si la bauturile carbogazoase.

Pagini realizate de Rodica Bodescu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sport si sanatate