Greșelile din alimentație care duc la apariția migrenelor. Ce alimente ar trebui să eviți?

Greșelile din alimentație care duc la apariția migrenelor

Migrenele sunt acele dureri insuportabile de cap care apar frecvent și care pot fi însoțite de o mulțime de alte simptome neplăcute. Chiar dacă specialiștii nu au determinat cauza exactă a acestei afecțiuni, studiile arată că anumite greșeli pe care le facem când vine vorba despre alimentație pot favoriza apariția migrenelor.

O medicație necorespunzătoare, anumite modificări apărute la nivelul sistemului endocrin, odihna insuficientă sau obiceiurile alimentare sunt elementele care pot duce la apariția migrenelor, potrivit brightside.me. Există situații în care durerile de cap pot fi provocate de anumite alimente pe care obișnuim să le consumăm, fără să știm că acestea sunt sursa durerilor puternice de cap.

Greșelile din alimentație care duc la apariția migrenelor

1. Anumite sortimente de brâznă

Chiar dacă o consumăm zilnic și știm că este bogată în substanțe ce îmbunătățesc starea de sănătate, anumite sortimente de brânză pot cauza dureri puternice de cap. Este vorba despre acele brânzeturi obținute într-un interval de timp mai lung, mai exact cheddar, feta,  brie, parmezan, gouda sau gruyere. Aceste sortimente sunt bogate în tiramină, un compus care poate declanșa migrenele.

2. Sucurile obținute din citrice

Conțin cantități importante de vitamina C și întăresc sistemul imunitar, dar pentru că sunt acide, citricele pot afecta nivelul pH-ului din sânge, ceea ce duce la apariția migrenelor. În plus, conțin tiramină și histamină, elemente ce pot reprezenta un alt factor declanșator al durerilor puternice de cap.

4. Mâncăruri sau băuturi foarte reci

Când suntem încălziți, o cupă de înghețată sau un pahar cu o băutură rece sunt modalitatea la care apelăm de cele mai multe ori pentru a ne răcori. Acest obicei poate duce la apariția durerilor de cap.

5. Alimente care conțin gluten

Persoanele care au intoleranță la gluten se pot confrunta cu dureri severe de cap atunci când consumă pâine, produse de panificație sau alimente obținute din grâu, secară sau orz.

6. Cafea, ciocolată sau băuturi energizante

Produsele alimentare și băuturile care conțin cafeină pot contribui la apariția migrenelor. În această categorie intră cafeaua, ciocolata, sucurile și băuturile energizante.

7. Băuturi alcoolice

Băuturile alcoolice pot provoca două tipuri de dureri de cap. Prima este durerea de cap obișnuită, care apare într-un interval de câteva ore de la consumarea băuturilor alcoolice, iar cea de-a doua este durere severă, care se instalează la nivelul organismului după ce sunt consumate cantități mai mari de alcool. Berea, vinul spumant sau vinul roșu sunt doar o parte dintre băuturile alcoolice care pot provoca dureri puternice de cap și care trebuie consumate cu măsură.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cum îți palpezi sânii corect pentru a preveni cancerul mamar?

Tot ce trebuie să știi despre hepatita C. Cum se transmite virusul și ce trebuie să faci pentru a preveni această afecțiune?

Cel mai eficient truc împotriva stresului. Ce trebuie să faci pentru a-ți calma organismul?

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate