Cum te poate ajuta somnul să slăbești? Este mai important decât crezi!

Cum te poate ajuta somnul să slăbești

Dacă îți dorești să slăbești, cu siguranță ai pus accentul pe alimentația sănătoasă și sport, dar nu te-ai gândit că și somnul este un aliat important în lupta împotriva kilogramelor în plus. Uite cum te poate ajuta somnul să slăbești și ce trebuie să faci pentru a obține rezultate spectaculoase într-un  timp cât mai scurt.

Să slăbești în timp ce dormi poate fi un vis devenit realitate, dar acest lucru chiar este posibil, cu condiția să fie respectate anumite reguli. Somnul este foarte important atunci când vine vorba despre eliminarea grăsimii în exces și asta pentru că oferă organismului o mulțime de beneficii.

Cum te poate ajuta somnul să slăbești? Este mai important decât crezi!

Specialiștii sunt de părere că cu cât programul de odihnă este respectat în detaliu, cu atât efectele asupra organismului sunt mai puternice, iar kilogramele în plus dispar mai rapid. Iată cum contribuie odihna la procesul de slăbire.

1. Un somn odihnitor înseamnă mai puține calorii consumate

Da, atunci când dormi mai mult, organismul este în repaus, ceea ce înseamnă că nu vei mai simți nevoia să te hrănești, iar cum numărul caloriilor ingerate va fi mult mai mic, automat acest lucru se va vedea și pe cântar. În plus, totul se reduce la cei doi hormoni care controlează senzația de foame: grelina și leptina. Grelina este hormonul eliberat de organism atunci când creierul sesizează că stomacul este gol, în timp ce leptina suprimă senzația de foame. În lipsa odihnei, corpul eliberează mai multă grelină și mai puțină leptină, sporind pofta de mâncare. Din acest motiv, odihna este atât de importantă pentru cei care vor să slăbească.

2. Somnul elimină poftele alimentare

Atunci când sunt foarte obosiți, oamenii au mult mai multe șanse să consume acele alimente interzise, din dorința de a avea mai multă energie. Acesta este motivul pentru care îți dorești să mănânci ciocolată, alune sau fast-food la finalul programului de muncă. Un somn odihnitor este cel care te poate ajuta să reziști în fața acelor alimente cu foarte multe calorii.

3. Odihna stimulează metabolismul

Cercetările au arătat că lipsa somnului poate duce la scăderea ratei metabolice, îngreunând astfel procesul de slăbire, potrivit thesun.co.uk.

4. Oamenii care dorm suficient sunt dispuși să facă mai multă mișcare

Atunci când sunt odihniți, oamenii își găsesc mai ușor motivația când vine vorba despre sport. Astfel, dacă vrei să te apuci de sport, trebuie să îți organizezi foarte bine timpul, astfel încât să te odihnești suficient pentru a da randament în momentul în care faci exercițiile fizice.

5. Somnul combate rezistența la insulină

Lipsa somnului poate face ca celulele să devină rezistente la insulină, ceea ce înseamnă că zahărul nu va fi transformat în energie la fel de repede. Zahărul va rămâne mai mult timp în fluxul sanguin, organismul va produce mai multă insulină și astfel senzația de foame se va intensifica. Toate aceste lucruri pot duce la apariția diabetului de tip 2 și pot favoriza creșterea în greutate.

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Iată ce ascund poftele tale alimentare

Coafura care poate declanșa o boală gravă. Poate cauza convulsii și pierderea cunoștinței!

Opțiuni de tratament și protecție a sistemului venos

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate