Cu ce să înlocuiești carnea în perioada de post? Acestea sunt cele mai potrivite alegeri

ce să înlocuiești carnea în perioada de post

Am intrat în Postul Crăciunului, primul post din anul bisericesc și ultimul din anul calendaristic. Timp de 40 de zile, creștinii nu au voie să consume alimente de origine animală, cu excepția zilelor în care sunt dezlegări la pește și vin.

Postul Crăciunului reprezintă o perioadă de purificare a sufletului, dar și o modalitate perfectă prin care ne putem curăța organismul de toxine. Consumarea unei cantități mai mari de legume și fructe ne ajută să ne îmbunătățim sănătatea. Cu toate acestea, există persoane care nu știu cum pot înlocui carnea și produsele de origine animală, astfel încât organismul să nu simtă lipsa proteinelor.

Cu ce să înlocuiești carnea în perioada de post?

Pentru cei care își propun să țină post, există o mulțime de alimente cu care pot înlocui carnea, care nu numai că sunt gustoase, dar și mult mai sănătoase.

1. Ciupercile

Ciupercile pot înlocui carnea cu succes, acestea fiind o sursă importantă de fibre, dar și de vitamina B și acid folic. În plus, ele conțin o cantitate mare de proteine de calitate și sunt recomandate într-un regim de viață sănătos. Ciupercile pot fi preparate într-o mulțime de moduri, ele regăsindu-se în majoritatea rețetelor de post.

2. Vinete

Vinetele nu numai că te ajută să înlocuiești carnea în perioada postului, ci au și o mulțime de beneficii pentru sănătate. Sfatul nutriționiștilor este ca atunci când sunt preparate, vinetele să nu conțină o cantitate prea mare de ulei. Gătite pe grătar, acestea se pot transforma într-un fel de mâncare delicios.

3. Conopida

Conopida este o sursă de proteine și o poți consuma foarte des în perioadele de post. Chiar dacă pare destul de greu de integrat în anumite feluri de mâncare, conopida se poate transforma în vedeta farfuriei și te poate ajuta să gătești preparate cu un gust deosebit.

4. Cartofi

Poate că ești obișnuită să consumi cartofii drept garnitură, lângă o bucată suculentă de carne. Ei bine, această combinație nu este recomandată pentru siluetă, iar în perioada postului, poți face din cartofi un fel principal de mâncare. Alege modalitatea în care să îi consumi, iar alături de o salată, aceștia te pot ajuta să obții o masă copioasă.

5. Fasolea

Și fasolea este cunoscută pentru cantitatea mare de proteine pe care o conține. Aceasta este folosită în prepararea multor rețete de post, oferind organismului substanțele de care are nevoie pentru a funcționa perfect, chiar și atunci când proteina animală lipsește.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cel mai bun vin fiert pe care l-ai gustat vreodată! Cum se prepară și cât este de benefic pentru sănătate

Cel mai echilibrat mic dejun conține doar trei ingrediente! Este recomandare unui medic celebru pentru o viață sănătoasă

Sucul natural care te ferește de zeci de boli. Consumă un pahar dimineața pe stomacul gol și vei fi mereu sănătos

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate