Ce să mănânci pentru a avea o dantură sănătoasă? Alimentele care te ajută să ai dinți frumoși și rezistenți

ce să mănânci pentru a avea o dantură sănătoasă

O dantură sănătoasă necesită o îngrijire corespunzătoare, dar pe lângă o bună igienă orală, foarte importantă este și alimentația. Astfel, dieta are un rol foarte important în prevenirea problemelor dentare.

Un zâmbet asemănător celui pe care îl vedem în reviste nu este imposibil de obținut, asta dacă sunt eliminate din regimul alimentar anumite produse ce pot modifica albul natural al danturii. Pe lângă frumusețea dinților, importantă este și rezistența acestora, iar specialiștii au descoperit că există anumite alimente care pot face ca dantura să fie mult mai sănătoasă.

Ce să mănânci pentru a avea o dantură sănătoasă?

O dantură sănătoasă este importantă atât din punct de vedere estetic, cât și pentru funcționarea corectă a organismului. În momentul în care există probleme la nivelul cavității bucale, acestea pot da naștere și altor afecțiuni. Un studiu realizat de cercetători a arătat că pentru ca dinții să fie mult mai rezistenți este important ca în alimentație să fie introduși carbohidrații din cerealele integrale și să fie evitate produsele care conțin amidon procesat. Testele au arătat că pâinea, biscuiții, prăjiturile sau covrigeii pot avea un impact negativ asupra danturii, crescând riscul de apariție a problemelor la nivelul gingiilor sau dinților. Amidonul care există în aceste produse ajunge să erodeze dantura și să producă probleme serioase.

“Dovezile sugerează că o dietă bogată în carbohidrați proveniți din cereale integrale este mai puțin probabil să deterioreze sănătatea orală decât o dietă care are la bază amidonul procesat. În ciuda recomandărilor necorespunzătoare de eliminare a carbohidraților din dietă, o dietă bogată în carbohidrați se dovedește a fi eficientă pentru sănătatea orală atât timp cât are un conținut scăzut de zaharuri și se bazează pe varietăți de carbohidrați, cum ar fi pastele sau pâinea integrală.”, este de părere Paula Moynihan, profesor de nutriție și sănătate orală la Universitatea Newcastle, potrivit dailymail.co.uk.

Cu toate că majoritatea persoanelor încearcă să elimine din alimentație carbohidrații pentru că aceștia pot produce schimbări la nivelul siluetei, noile studii arată că aceștia ar trebui consumați în cantități moderate pentru a obține o dantură sănătoasă.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

5 alimente recomandate pentru un mic dejun sățios care îți vor satisface apetitul

E trist și apatic? Și el poate avea depresie, să știi! Iată 9 semne de care trebuie să ții cont:

De ce ar trebui să consumi câte o portocală în fiecare zi? Beneficiile mai puțin știute ale acestui fruct

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate