5 alimente recomandate pentru un mic dejun sățios care îți vor satisface apetitul

Știm cu toții că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Însă ce anume ar trebui să consumăm dimineața ca să ne simțim pline de energie și, mai ales, să simțim că am mâncat suficient încât să renunțăm la toate gustările nesănătoase dintre mese? Răspunsul este un mic dejun hrănitor, bogat în proteine.

Conform specialiștilor de la WebMD, au fost efectuate studii care au dovedit că o dietă bogată în proteine crește sațietatea și scade foamea. Mai exact, vei simți că ai mâncat suficient încă de la primele ore ale dimineții și nu îți va mai fi foame constant pe timpul zilei.

Doza de proteine recomandată pentru un mic dejun sănătos și sățios este de cel puțin 20 de grame, însă diferă în funcție de persoane. Persoanele care practică mult sport, de exemplu, trebuie să mărească această cantitate, iar femeile cu vârsta peste 19 ani trebuie să consume 46 de grame, în timp ce bărbații pot consuma 56 de grame de proteine.

Un mic dejun bogat în proteine îți satisface apetitul și te ajută să mănânci mai sănătos în restul zilei. Uite câteva dintre alimentele pe care le poți consuma la micul dejun:

Ouăle

Acestea nu doar că sunt sănătoase, ci sunt și o sursă bogată de proteine. Un ou conține în medie 6 – 7 grame de proteine, iar partea bună este că aceste proteine sunt absorbite mult mai bine de organism atunci când oul este gătit. Studiile au arătat că organismul absoarbe 90% din cantitatea de proteine atunci când consumăm ouă gătite, față de 50% în cazul celor crude.

Migdale

Pe lângă ouă, migdalele sunt următoarea alegere sănătoasă pentru micul dejun. Le poți consuma simple, iar în acest caz ține cont de faptul că 10 migdale conțin în jur de 2,5 grame de proteine. Alte variante sunt laptele sau untul de migdale, pe care îl poți consuma cu o felie de pâine din făină integrală. În plus, migdalele pot fi consumate și ca o gustare sănătoasă între mese, iar doza recomandată pentru o zi este de 23 de migdale, care echivalează cu aproximativ 6 grame de proteine.

Iaurt grecesc

Acesta a devenit o alegere populară în ultima perioadă, deoarece conține de două ori mai multe proteine decât iaurtul obișnuit. Mai exact, 100 grame de iaurt grecesc conțin 10 grame de proteine. De asemenea, mai conține calciu și bacterii probiotice, benefice sistemului digestiv.

Brânza tofu

Fiecare 100 grame de brânză tofu conțin 11 grame de proteine, iar dacă nu erai fana acestui tip de brânză, acum ai un motiv în plus să introduci brânza tofu în meniul tău zilnic. Dacă vrei să fie mai gustos, îl poți prepara în tigaie cu puțin ulei de măsline sau pe grătar. Poți chiar să adaugi puțină brânză tofu în smoothie-urile cu fructe, în loc de pudra proteică.

Quinoa

Quinoa este o plantă care provine din America de Sud, iar boabele sale sunt o sursă bogată de proteine. Ca idee, 100 grame de quinoa conțin 14 grame de proteine, dar și alte fibre, minerale și vitamine și este alegere ideală pentru cei care țin o dietă vegană. Quinoa se gătește în mai puțin de 20 de minute și poate fi combinată cu legume, avocado, spanac sau ton.

Așa că, dacă vrei să mănânci sănătos și, în același timp, sățios, mergi la sigur cu un mic dejun bogat în proteine.

Sursă foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate