Ce alimente să consumi dacă vrei să te adaptezi la schimbările de fus orar

Ce alimente să consumi dacă vrei să te adaptezi la schimbările de fus orar

Se apropie perioada vacanțelor și tot mai multe persoane aleg destinații exotice pentru a-și petrece concediul. Până să înceapă să se bucure de zilele libere, majoritatea oamenilor au de suferit de pe urma schimbărilor de fus orar.

Atunci când alegem destinația de vacanță pierdem din vedere un aspect foarte important: diferența de fus orar.  Călătoriiile pe alt continent sunt o adevărată provocare, însă  organismul se adaptează foarte greu acestor schimbări legate de oră. Astfel, pot să apară dureri de cap, oboseală accentuată, insomnia, durerile abdominale sau amețeala. Pentru a evita toate aceste neplăceri, medicii ne recomandă ca în timpul unor astfel de deplasări să ne schimbăm puțin meniul și să adăugăm câteva alimente, care ne vor ajuta să ne adaptăm la schimbările de fus orar, potrivit dailymail.co.uk.

Ce alimente să consumi dacă vrei să te adaptezi la schimbările de fus orar?

1. Cireșe

Cireșele conțin o substanță numită melatonină. Melatonina influențează ceasul biologic al organismului și îmbunătățește calitatea somnului. Studiile au arătat că 2 pahare de suc de cireșe pe zi au capacitatea de a prelungi perioada de odihnă cu încă 90 de minute.

2. Kiwi

Un kiwi pe zi ajută organismnul să se odihnească mult mai bine. Acest fruct este bogat în serotonină, care în combinație cu melatonina ajută la reglarea ritmului circadian al organismului.

3.  Ouă

Ouăle sunt o sursă importantă de vitamina B12, aceasta fiind o vitamină care reușește să dea organismului energie. Mai mult, această vitamină ajută corpul uman să se adapteze mult mai ușor atunci când se face tranziția între starea de repaus și cea activă.

4. Salata verde

Salata verde este bogată în magneziu și induce corpului o stare de calm și de relaxare. Atunci când celulele au o cantitate suficientă de magneziu, ciclul natural al somnului se reglează și corpul uman se adaptează mult mai ușor schimbărilor de fus orar.

5. Cereale intregrale

Carbohidrații eliberează insulină în organism, iar aceasta are funcția de a regla nivelul de zahăr din sânge. Nivelul de insulină poate schimba ceasul biologic, motiv pentru care cerealele intregrale sunt recomandate pentru a  a-i induce organismului starea de somn.

Bianca Hriscu

Foto: 123rf.com

Citește și:

Suferi de intoleranță la gluten? Cum se tratează această boală și ce alimente nu ai voie să consumi

Ce alimente ar trebui să consumi dacă îți dorești o piele strălucitoare

7 alimente care îți ajută părul să crească

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate