Ce alimente ar trebui să consumi pentru a face față mai ușor schimbărilor provocate de trecerea la ora de iarnă?

alimente ora de iarnă

România a trecut în weekend la ora de iarnă, iar această schimbare poate avea un impact puternic asupra organismului. În timp ce unele persoane reușesc să se adapteze mai ușor, altele se pot simți dezorientate în această perioadă, pot prezenta modificări ale dispoziției și chiar pot dezvolta afecțiuni grave, inclusiv depresia sau bolile cardiovasculare.

Organismul are nevoie de un anumit interval de timp pentru a se obișnui cu schimbările provocare de trecerea la ora de iarnă. Pentru ca tranziția să se facă cu o mai mare ușurință, specialiștii recomandă introducerea în alimentație a unor alimentele care pot ajuta organismul să funcționeze mult mai bine.

Ce alimente să consumi pentru a face față mai ușor schimbărilor provocate de trecerea la ora de iarnă?

Dieteticianul Juliette Kellow a făcut o listă a principalelor alimente pe care oamenii ar trebui să le consume în această perioadă pentru a face față mai ușor schimbărilor provocate de trecerea la ora de iarnă. Acestea oferă organismului substanțele de care are nevoie pentru a funcționa la capacitate maximă, chiar dacă ora de iarnă a produs un ușor dezechilibru.

1. Migdale

Nu doar trecerea la ora de iarnă afectează organismul, ci și schimbările meteorologice. Atunci când temperaturile scad, apare preferința pentru alimentele dulci. Migdalele pot fi o variantă mult mai sănătoasă, acestea fiind bogate în nutrienți și reușind să potolească foamea până la următoarea masă.

2. Ouă

Ouăle sunt o sursă importantă de acid folic și vitamina B12, acestea fiind foarte importante pentru buna funcționare a creierului, potrivit netdoctor.co.uk. Consumate în această perioadă, ouăle pot reduce riscul de a dezvolta diferite forme ale depresiei.

3. Spanac

Spanacul este bogat în fier și ar trebui consumat în special în această perioadă a anului. Atunci când în organism există o cantitate scăzută de fier poate să apară senzația de epuizare, chiar dacă orele de odihnă sunt respectate cu strictețe.

4. Cereale integrale

Cerealele integrale reglează nivelul de zahăr din sânge, dar și apetitul alimentar. În plus, acestea favorizează eliberarea de insulină, lucru care stimulează producția de serotonină, numită și hormonul fericirii. Astfel, poate fi redus riscul de depresie sau de anxietate.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Ce este hemofilia și cu ce dificultăți se confruntă persoanele diagnosticate cu această boală?

Ce este meningiomul. Durerile de cap și amețelile se numără printre cele mai frecvente simptome

Semnele care îți arată că nivelul de serotonină este scăzut

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate