Alimentele care cresc glicemia

Alimentele care cresc glicemia

Alimentele care cresc glicemia conțin o cantitate mare de carbohidrați. Ele au un indice glicemic ridicat și astfel cresc rapid nivelul zahărului din sânge și pot cauza probleme de sănătate pe termen lung. O dietă bazată pe produse cu indice glicemic SCĂZUT poate ajuta la prevenirea și gestionarea diabetului și a bolilor cardiovasculare.

Ce înseamnă indicele glicemic?

Indicele glicemic ne ajută să înțelegem cât de rapid intră zahărul în fluxul sanguin după consumarea produsului. Cu cât este mai mare acest indicator, cu atât nivelul de glucoză din organism crește mai repede după mâncare.

Indicele glicemic este o unitate de măsură ce clasifică alimentele care conțin carbohidrați în funcție de cât de mult afectează nivelul glicemiei persoanelor care le consumă,  explică nutriționistul Gianluca Mech. Organizația Internațională pentru Standardizare clasifică alimentele între 1 și 100 și utilizează glucoză pură, cu un indice glicemic de 100, ca referință. Astfel, alimentele pot avea un indice glicemic scăzut, mediu sau ridicat, după cum urmează:

– IG scăzut este de 55 sau mai puțin

– IG mediu este 56-69

– IG ridicat este de 70 sau mai mare

Alimentele care conțin o cantitate mare de carbohidrați cresc nivelul de zahăr din sânge. În organism, aceste substanțe se transformă în zahăr într-un timp foarte scurt. 

Factori care influențează indicele glicemic al alimentelor

Există mai mulți factori ce influențează viteza cu care un anumit aliment crește glicemia cuiva. Acești factori pot include:

– cât de rafinat este carbohidratul

– structura fizică și chimică a alimentelor

– metoda de gătit

– ce cantitate de fibre conțin alimentele

– cât de multe proteine, grăsimi și acid conține alimentele

În general, glucidele rafinate și procesate se metabolizează mai repede în glucoză. Alimentele cu fibre eliberează glucoza mai încet, deci au un indice glicemic mai scăzut. Timpul mai îndelungat de gătit poate descompune alimentele, ceea ce înseamnă că persoana care le consumă asimilează mai repede glucoza', dezvăluie nutriționistul Gianluca Mech.

Alimente cu indice glicemic ridicat

„Persoanele ce doresc să își controleze atât greutatea, cât și glicemia, ar trebui să evite următoatele tipuri de alimente:

– pâine obținută din făină albă sau integrală

– orez alb

– cereale și batoane de cereale

– prăjituri, biscuiți și orice alt tip de dulciuri

– cartofi

– chipsuri și biscuiți de orez

– fructe dulci precum pepenele verde și ananasul

– fructe uscate, cum ar fi curmale, stafide și afine

– produse lactate îndulcite, cum ar fi iaurturile cu fructe, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Foto: 123rf

Citeste și:

Tot ce trebuie să știm despre mamografie

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate