8 alimente care îți pot da o stare de bine

 

  1. PEȘTELE BOGAT ÎN GRĂSIMI

Acizii grași omega 3 sunt absolut necesari unei diete echilibrate, din moment ce aceștia nu pot fi produși de propriul nostru corp.

Potrivit website-ului Health Line, peștele bogat în grăsimi, cum sunt somonul sau tonul, conțin două tipuri de acizi grași omega 3: acid docosahexaenoic (DHA) și acid eicosapentaenoic (EPA) – acizi legați în studii de niveluri reduse ale depresiei.

Acizii grași omega 3 contribuie la fluiditatea membranei celulelor creierului și joacă un rol esențial în dezvoltarea creierului, dar și în semnalizarea celulară.

Semnalizarea celulară este modalitatea esențială prin care celulele pot comunica între ele, schimbând informații, indiferent de distanța la care se află.

Nu există o doză standard, însă majoritatea experților recomandă cel puțin 250 – 500 mg de acizi EPA și DHA combinați pe zi.

100 de grame de somon conțin 2.260 de mg de EPA și DHA, deci n-ar fi nevoie decât de vreo câteva mese care conțin acest tip de pește într-o săptămână.

  1. CIOCOLATA NEAGRĂ

Potrivit website-ului Health Line, zahărul din ciocolata neagră poate îmbunătăți starea de spirit fiind o sursă rapidă de combustibil pentru creier.

Mai mult decât atât, ciocolata neagră eliberează o cascadă de compuși cum ar fi cofeina, teobromină și N-aciletanolamină – o substanță similară din punct de vedere chimic canabinoidelor care au fost legate în studii de îmbunătățirea stării de spirit.

Cu toate acestea, unii experți consideră că nu conține suficienți compuși de acest fel pentru a declanșa un răspuns psihologic.

Este, în schimb, bogată în flavonoide, care îmbunătățesc circulația sângelui la nivelul creierului, reduc inflamația și îmbunătățesc sănătatea creierului.

Nu consumați mai mult de unul – două cuburi, însă, este un aliment bogat în calorii.

  1. ALIMENTE FERMENTATE

Potrivit Health Line, alimentele fermentate, cum ar fi iaurtul sau chefirul, pot îmbunătăți sănătatea intestinelor și statea de spirit.

Procesul de fermentație permite bacteriilor vii să reziste în alimentele care mai apoi pot converti zahărul în alcool și acizi.

Probioticele sunt create în timpul acestui proces. Aceste microorganisme vii susțin dezvoltarea de bacterii benefice în intestine, bacterii care pot de asemenea crește nivelurile de serotonină.

Nu toate alimentele fermentate sunt o sursă semnificativă de probiotice, cum este cazul berii, unor tipuri de pâine sau vinului, din cauza procesului prin care acestea din urmă sunt obținute.

Serotonina este un neurotransmițător care afectează mai multe aspecte ale comportamentului uman cum ar fi starea de spirit, răspunsul la stres sau apetitul.

Aproape 90% din serotonina din corp este produsă de microbiomul intestinelor, mai exact de bacteriile benefice organismului din intestine.

Restul alimentelor în clipul video de mai sus!

Foto: Shutterstock.ro

Citește și:

Semnele care îți arată că îți lipsește vitamina B12 din organism

Cafeaua cu unt, sănătoasă sau nu? Ce spun studiile?

8 alimente benefice creșterii părului! Cât de des le consumi?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate