7 vitamine pe care trebuie să le consumi imediat ce ai împlinit 40 de ani

7 vitamine pe care să le consumi dupa ce ai împlinit 40 de ani

Odată cu împlinirea vârstei de 40 de ani, organismul unei femei trece prin schimbări majore și are nevoie de un ajutor în plus pentru a trece cu bine peste aceste modificări. 

Vitaminele și mineralele sunt esențiale pentru ca organismul să funcționeze perfect, indiferent de vârstă. Cu toate acestea, ele au un rol și mai important odată cu trecerea anilor. Chiar dacă regimul alimentar este unul echilibrat și este bogat în fructe și legume, organismul nu reușește să își ia vitaminele și mineralele doar din hrană, ci are nevoie și de anumite suplimente.

După 40 de ani, organismul femeii începe pregătirea pentru menopauză, ceea ce înseamnă că pot să apară diverse dereglări hormonale, care pot atrage după sine apariția diverselor afecțiuni. Pentru a evita acest lucru, medicii recomandă femeilor să includă în regimul zilnic o serie de vitamine, acestea fiind de mare ajutor pentru menținerea unui echilibru hormonal, potrivit curesforhealthylife.com.

7 vitamine pe care trebuie să le consumi imediat ce ai împlinit 40 de ani

1. Vitamina B12

Vitamina B12 ajută la o mai bună funcționare a sistemului circulator și îmbunătățește activitatea cerebrală. Dacă această vitamină este ușor de asimilat din hrană la vârste fragede, odată cu trecerea timpului, organismul nu mai este capabil să extragă vitamina B12 din alimente și sunt recomandate suplimentele alimentare.

2. Calciul

Sistemul osos se deteriorează pe măsură ce îmbătrânim, cantitatea de calciu din organism fiind din ce în ce mai scăzută. Calciul nu ar trebui să lipsească niciunei persoane care a trecut de 40 de ani, aceasta reușind să prevină apariția problemelor osoase, declanșarea infarctului miocardic sau a problemelor musculare.

3. Vitamina D

Medicii ne avertizează în mod constant că pentru o mai bună fixare a calciului în oase, organismul are nevoie și de vitamina D. Pe lângă acest beneficiu, vitamina D apară organismul de bolile de inimă, de diabet, scleroză sau cancerul de sân.

4. Magneziul

Magneziul reglează tensiunea arterială, ceea ce îl transformă în elementul cheie pentru femeile cu vârsta peste 40 de ani. După ce trec de acest prag, foarte multe femei pot dezvolta boli ale sistemului circulator, ceea ce înseamnă că nevoia de magneziu este tot mai ridicată pe măsură ce organismul îmbătrânește.

5. Potasiu

Organismul uman are nevoie de potasiu pentru a funcționa în perfectă stare, însă trebuie să acordăm o atenție sporită nivelului existent în organism. Atunci când există o cantitate mult prea mare de potasiu în corp, riscul de a dezvolta probleme ale tractului digestiv este foarte ridicat și pot să apară și afecțiuni ale inimii. Astfel, trebuie să acorzi o atenție deosebită schimbărilor care au loc în corpul tău atunci când iei suplimente alimentare pe bază de potasiu.

6. Omega 3

Omega 3 reușește să regleze nivelul de colesterol din sânge, reducând riscul de infarct miocardic. Astfel, medicii recomandă consumul de alimente bogate în Omega 3, mai ales după împlinirea vârstei de 40 de ani.

7. Probioticele

Probioticele nu sunt tocmai vitamine sau minerale, însă ele au o importanță foarte mare pentru femeile peste 40 de ani. Ele se asigură că sistemul digestiv funcționează normal și împiedică acumularea kilogramelor în plus.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Ciocolata, desertul care îmbunătățește funcționarea creierului

Cât de des ar trebui curățată cutia în care păstrezi medicamentele?

Dieta cu struguri. Cum să slăbeşti 2 kilograme în 3 zile și să îți detoxifici organismul

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate