Vitaminele esentiale pentru sanatate

Pestele, nucile si semintele sunt cateva dintre alimentele care asigura buna circulatie a sangelui.

  • MIC DEJUN
    Un pahar cu suc de portocale
    Cereale fara zahar (eventual cu nuci pisate) si lapte semidegresat
  • Gustare
    Fructe confiate (caise) sau migdale
  • PRANZ
    Un sandvis din lipie cu legume: rosii, masline negre, castraveti si ceapa rosie
  • Gustare de dupa-amiaza
    Un iaurt mic semidegresat, cu fructe
  • CINA
    Orez cu peste slab: caliti o ceapa rosie si putin usturoi, adaugati o ceasca de orez, doua rosii si peste.
  • Desert: felii de pepene

5 vitamine si minerale importante

Iata care sunt cele mai importante elemente pentru sanatatea ta.

  1. Fier
    Transporta oxigenul spre celule, cu scopul de a produce energie. De asemenea, ajuta sistemul imunitar sa functioneze eficient.
  2. Vitamina C
    Ajuta organismul sa absoarba fierul din alimente, formeaza si "repara" globulele rosii, oasele si vasele sangvine subtiri. Lumina distruge vitamina C, astfel incat multe dintre legumele si fructele proaspete pot fi mai sarace in acest element.
  3. Vitamina E
    Este un antioxidant puternic si se gaseste in uleiuri si grasimi. Vitamina E previne bolile de inima si multe forme de cancer. Daca ai un regim alimentar foarte sarac in grasimi, este posibil ca acest element sa nu fie la limita sa normala.
  4. Acid folic
    Este una dintre vitaminele din grupa B, care are rol in dezvoltarea celulelor noi. Este important sa iei acid folic daca ti-ai propus sa ramai insarcinata, dar si in primele trei luni de sarcina.
  5. Magneziu
    Este necesar pentru buna functionare nervoasa, precum si pentru activitatea muschilor. Poate preveni crampele stomacale si simptomele asociate sindromului premenstrual.

5 alimente-minune pentru…pasiune

  • Alune – sunt bogate in vitamina E, un important antioxidant care iti creeaza starea de spirit potrivita.
  • Nuci, cereale, seminte – sunt, de asemenea, o sursa de vitamina E.
  • Ardei iute – determina secretia endorfinei, substanta care te face sa te simti bine.
  • Banane – sunt bogate in vitamine (in special cele din grupa B) si minerale (magneziu si fier), care iti dau energie.
  • Curmale – o sursa naturala de serotonina, asa-numitul "hormon al fericirii". Aceasta substanta iti va crea, de asemenea, o stare generala buna si te va destinde.

Nimic nu e mai sanatos decat un regim alimentar echilibrat!

  • Elementele continute intr-o pastila aduc multe beneficii. Ideal este, insa, ca tabletele-minune sa fie intr-adevar un supliment nutritiv, nu un substitut!
  • O alimentatie echilibrata, bogata in carbohidrati, este cel mai important lucru pentru un organism sanatos.
  • Atunci cand mergi la cumparaturi, nu-ti umple cosul cu ciocolata si prajituri. Mai intai da o raita prin piata si aprovizioneaza-te cu fructe si legume proaspete!

de Cristiana Constantinescu

Vitaminele esentiale pentru sanatate

Vitaminele si mineralele sunt, asa cum stim cu totii, indispensabile pentru sanatatea fiecaruia. De aceea, in anumite situatii, trebuie sa-i oferi organismului un supliment nutritiv. Insa vitaminele si mineralele nu se administreaza oricum. E bine sa afli cate ceva despre rolul lor inainte de a incepe sa le iei.

Cine are nevoie de multivitamine?

  • Daca tii regim de slabire, daca nu bei lapte, daca nu mananci deloc produse lactate si daca nu obisnuiesti sa consumi paine sau paste fainoase, exista riscul ca organismul tau sa nu primeasca toate elementele nutritive de care are nevoie.
  • Hamburgerii, pizza si toate celelalte tentatii gen fast-food iti vor afecta sanatatea, pentru ca aceste alimente au un continut extrem de scazut in vitamine. Mancarea gatita este mult mai buna si mai hranitoare.
  • Femeile insarcinate, cele care alapteaza, precum si cele care au menstruatii abundente trebuie sa ia un supliment de fier, pentru a se feri de anemie. Cele care isi doresc sa ramana insarcinate ar fi bine sa ia acid folic zilnic.
  • Daca muncesti un numar mare de ore pe zi, mai mult de cinci zile pe saptamana, organismul tau are nevoie de un supliment de vitamine si minerale. Atat munca intelectuala, cat si cea fizica sustinuta necesita un aport sporit de elemente nutritive.
  • Vegetarienii si lacto-vegetarienii nu au nevoie de suplimente, pentru ca isi aleg cu multa grija alimentele si, mai ales, datorita faptului ca hrana lor este formata din legume si fructe proaspete, care contin multe vitamine si minerale.

Fructele si legumele proaspete sunt suficiente

  • Legumele si fructele proaspete pe care le gasim in marile magazine sunt pastrate cateva saptamani inainte de a fi asezate in rafturi.
  • Continutul lor in vitamine (dar nu si cel in minerale!) descreste din momentul in care au fost culese. De aceea, cel mai bine este sa cumperi aceste produse direct de la piata si sa nu le consumi mai tarziu de o saptamana dupa ce au fost pastrate la frigider.
  • Nu te feri sa cumperi legume si fructe congelate. De obicei, acestea sunt inghetate imediat dupa ce au fost culese, astfel incat continutul lor in vitamine si minerale este deseori mai mare decat cel al produselor “proaspete”.

Cum se iau suplimentele nutritive

  • Este foarte important sa stii cum se iau vitaminele sau mineralele. Respecta indicatiile primite din partea medicului, farmacistului sau recomandarile din prospectul flaconului.
  • Multivitaminele se iau in timpul sau la sfarsitul mesei, pentru a putea fi mai usor absorbite de organism. Daca sari peste micul dejun, sa nu crezi ca un complex de vitamine il va inlocui! Mai bine ia pastila dupa masa de pranz.
  • Vitaminele din grupa B asigura cantitatea de energie necesara organismului. De aceea, este mai bine sa fie luate in prima jumatate a zilei. Chiar daca esti tentata sa iei o data pe zi o cantitate mai mare dintr-o singura vitamina, nu este indicat. Corpul tau va putea sa absoarba numai o mica parte a acesteia, iar restul va fi eliminat. Cel mai bine este sa iei vitaminele sau mineralele de mai multe ori pe zi.
  • Daca iei fier – un element vital pentru femeile aflate la varsta reproductiva – aminteste-ti sa iei si vitamina C, fiindca astfel se inlesneste absorbtia minerala. Nu este bine sa iei in acelasi timp fier si calciu, pentru ca acesta din urma inhiba absorbtia fierului.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sport si sanatate