„Nu te ridici de la masă până nu termini!” Îți sună cunoscut? Să nu mai spui niciodată așa copilului…

nu te ridici de la masă până nu termini

„Papă tot din farfurie! Pune mâna și mănâncă iaurțelul că este foarte bun!' Te recunoști? Ei bine, reține: comportamentul alimentar sănătos al copilului nu se modelează cu forța! „Nu te ridici de la masă până nu termini!' Îți sună cunoscut? Să nu mai spui niciodată așa copilului…

Americanii au ajuns la o concluzie: este la fel de important CUM îți hrănești copilul pe cât este de important CU CE îl hrănești. Chiar dacă suntem mai preocupate de ceea ce punem în farfuria celui mic, atenția trebuie îndreptată și asupra modului în care se desfășoară mesele lui. Creearea unui mediu alimentar pozitiv și nu autoritar, poate reduce riscul de obezitate și boli cardiovasculare la vârsta adultă, arată un studiu recent. Lăsând copiii să ia propriile decizii cu privire la alimente și la ceea ce mănâncă, va avea ca rezultat o nutriție mai bună și comportamente alimentare mai sănătoase pe tot parcursul vieții.

American Heart Association recomandă reducerea presiunii părinților asupra copiilor cu privire la ceea ce mănâncă, o varietate mai mare de opțiuni alimentare sănătoase și o „atmosferă de alimentație pozitivă'. Astfel de factori încurajează copiii să-și asume deciziile de alimentație și îi pot ajuta să dezvolte tipare alimentare legate de o greutate sănătoasă pentru o viață întreagă. În comparație, un mediu alimentar „autoritar' negativ nu permite copilului să-și dezvolte abilități de luare a deciziilor și poate duce la un stil alimentar și preferințe nesănătoase.

“Părinții și îngrijitorii copiilor ar trebui să ia în considerare construirea unui mediu alimentar pozitiv, centrat pe obiceiuri alimentare sănătoase, mai degrabă decât să se concentreze pe reguli rigide despre ce și cum ar trebui să mănânce un copil”, a spus dr. Alexis Wood de la Centrul de Cercetare pentru Nutriția Copilului din cadrul Colegiului de Medicină din Houston.

Impunerea de reguli rigide și autoritare în privința alimentației și folosind tactici precum pedeapsa și recompensa, pot avea succes pe termen scurt, dar acestea au consecințe negative pe termen lung.

Cum se creează un mediu alimentar pozitiv

American Heart Association sfătuiește părinții și îngrijitorii să încurajeze copiii să mănânce alimente sănătoase prin:

  • Asigurarea unui orar al meselor, menținut constant;
  • Permisiunea ca cel mic să își aleagă alimentele pe care dorește să le mănânce, dintr-o selecție prezentată de adult;
  • Servirea de alimente sănătoase sau noi alături de alimentele pe care copiii deja le plac.
  • Acordarea de atenție atât senzației de foame cât și a celei de plenitudine (fie că este verbală sau non-verbală);
  • Evitarea exercitării de presiune asupra copilului pentru a mânca mai mult decât își dorește.

Foto: 123rf

Citeste și:

Ai pierderi de memorie, uiți lucruri și evenimente? Iată ce trebuie să mănânci pentru o memorie… brici

De ce NU trebuie să mâncam în fața televizorului?

Cum elimini zahărul din dietă o lună întreagă și care sunt beneficiile detoxifierii?

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Diva Hair
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate