Ai pierderi de memorie, uiți lucruri și evenimente? Iată ce trebuie să mănânci pentru o memorie… brici

pierderi de memorie

Contează ce mâncăm. Mai ales când este vorba despre menținerea sănătății creierului nostru. Îl vrem sănătos cât mai mult timp, iar memoria să funcționeze ireproșabil. Dar care este cea mai bună dietă pentru evitarea pierderilor de memorie? Ai pierderi de memorie, uiți lucruri și evenimente? Iată ce trebuie să mănânci pentru o memorie… brici

Într-un studiu recent, cercetătorii din Australia au evaluat 139.096 de subiecți cu vârsta de peste 45 de ani, realizand sondaje complete despre obiceiurile lor alimentare la începutul studiului (între 2006 și 2009) și în timpul unei monitorizări (între 2012 și 2015). Rezultatele au arătat că persoanele care au raportat consumul de multe fructe și legume aveau un risc semnificativ mai mic de pierdere a memoriei și boli de inimă. Consumul mare de alimente bogate în proteine, de asemenea, a fost asociat cu o memorie mai bună.

Jonathan Clinthorne, manager de comunicare nutrițională la SimplyProtein, spune că nu este surprins de aceste rezultate. „Când consumăm fructe și legume, nu numai că obținem vitamine și minerale, dar obținem și fitonutrienți și polifenoli care s-au dovedit a avea efecte de protecție asupra creierului.' Și are dreptate. Studiile au demonstrat că un consum de fructe precum cele de pădure și de legume precum cele verzi este asociat cu o îmbunătățire, în timp, a funcțiilor creierului. Clinthorne a mai spus că „resveratrolul (un antioxidant care se găsește în struguri) ajută la protejarea creierului de deteriorarea oxidativă. Creierul poate fi deteriorat cu ușurință de subproduse reactive la oxigen, așa că este important să avem în dietă antioxidanți precum polifenolii și vitamina C.

În ceea ce privește cea mai bună dietă pentru sănătatea creierului, Clinthorne a numit-o pe cea mediteraneană. „Când te uiți la ce include ea, se și explică: pește și fructe de mare, cereale integrale neprocesate și între șase și zece porții de fructe și legume pe zi.'

O altă constatare surprinzătoare a cercetării a fost aceea că persoanele care au consumat mai puține cereale pentru micul dejun au avut cea mai mică incidență a problemelor de memorie. Dar de ce? Clinthorne afirmă că cei care pot dăuna creierului sunt carbohidrații rafinați, pe care organismul îi metabolizează ca zahăr. „Alzheimer este uneori descris ca «diabet de tip 3» din cauza hipometabolismului creierului. Pe măsură ce îmbătrânim, creierul nu mai poate metaboliza zahărul, prin urmare el ar trebui evitat', a concluzionat specialistul.

Așa că, dacă vreți să aveți un creier sănătos și o memorie bună, consumați o varietate de legume și fructe. Iată o provocare: mâncați în fiecare zi legumele și fructele care au culorile curcubeului (roșu, portocaliu, galben, verde, albastru, indigo și violet).

foto: 123rf

Relaxarea va aduce imunitate de scut sau va face ravagii?

Femeile însărcinate au un risc mai mare de a dezvolta COVID-19?

Cum elimini zahărul din dietă o lună întreagă și care sunt beneficiile detoxifierii?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate