Longevitate de calitate

8. Foloseste medicina moderna in favoarea ta
Combinand un stil de viata sanatos cu noile metode de detectare a bolilor, medicamentele, vaccinurile si noile proceduri chirugicale, te poti astepta la o prelungire semnificativa a numarului de ani de viata, dar si a tineretii si sanatatii de care te poti bucura in acesti ani. Fa-ti un portofoliu medical cat mai cuprinzator (medici, cabinete etc.).

  • Descoperirile medicale se axeaza pe detectarea la timp si prevenirea bolii.
  • Nu ezita sa ceri ajutor. Mai bine descoperi din timp osteoporoza, diabetul, cancerul sau hipertensiunea. Pentru toate exista modalitati noi de tratament.
  • Sporeste beneficiul medicamentelor prin exercitii, alimentatie adecvata, eliminarea stresului si adoptarea tuturor celorlalte strategii de prelungire a vietii.
  • Ai grija ca sexul sa ramana o componenta vitala a existentei, pana la varste inaintate.
  • Daca alegi un tratament sau o procedura cosmetica, ai grija sa cantaresti bine argumentele pro si contra ale fiecarei optiuni disponibile.

9. Hraneste-te inteligent
Dieta noastra zilnica are un impact direct asupra sanatatii si sperantei de viata, indepartand sau, dimpotriva, crescand riscul de boli cardiace, cancer si alte suferinte. Mancarea ne influenteaza silueta si starea de spirit.

Dieta longevitatii are la baza cele mai recente descoperiri privind alimentele care ne mentin starea de sanatate si ne prelungesc viata, permitandu-ne sa savuram "bunatati interzise" fara sa ne simtim vinovati. Invata sa combini diferite grupuri de alimente, fara sa ai sentimentul ca tii o dieta:

  • Mananca ce iti place cel mai mult din urmatoarele grupuri de alimente care iti prelungesc viata. Fiecare grup poate juca rolul principal in maximum doua mese pe zi: fructe si legume, proteine, carne slaba si grasimi sanatoase, cereale integrale, legume si alti carbohidrati.
  • Concentreaza-te asupra felului in care te simti inainte, in timpul mesei si dupa ea, pentru a reusi sa stabilesti marimea portiei de care ai nevoie si sa iti dai seama cand sa te opresti din mancat.
  • Bea cel putin 8 pahare de apa pe zi.
  • Ia doua-trei gustari intre mese.
  • Evita excesul de sare, grasimi nesanatoase si dulciuri rafinate.
  • Ofera-ti uneori si cate putin din ?bunatatile interzise?, cu exceptia cazului cand ai nevoie sa slabesti.

Incearca sa pastrezi ordinea atat in casa, cat si la birou. Arunca toate lucrurile pe care nu le-ai folosit de foarte mult timp, planifica-ti timpul si accesul la informa-tie; nu rataci pe net.

Extrase din cartea "Secretele longevitatii. Gimnastica mintii, diete, combaterea stresului, sport", Editura Polirom. Cartea contine informatii medicale, date statistice, studii de caz, un chestionar al nivelului de stres, exercitii de gimnastica a mintii, scheme de efort fizic echilibrat, tabele cu indici glicemici, formule de dieta a longevitatii, retete, sfaturi practice despre cum sa te mentii tanara si in forma, cat mai multi ani.

Text: Mihaela Doina Radulescu

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate