Longevitate de calitate

5. Antreneaza-ti mintea
Un studiu publicat in New England Journal of Medicine sustine ca participarea la activitati de relaxare, cum ar fi jocurile de masa, lectura sau dezlegarea de rebusuri reduc riscul aparitiei bolii Alzheimer cu aproape o treime.

Mai multe studii au constatat ca persoanele implicate in activitati relaxante, care stimuleaza mintea, nu numai ca sunt mai fericite si in for-ma, dar tind sa traiasca mai mult. Cum poti sa-ti pastrezi ascutimea mintii de-a lungul anilor:

  • Calatoreste. Incursiuni turistice in locuri pe care nu le-ai mai vazut niciodata, vizite care te imbogatesc spiritual – iata o modalitate buna de a-ti antrena mintea si sufletul.
  • Fii creativa. Invata sa canti la un instrument nou, sa pictezi in ulei sau arta origami. Astfel te distrezi si iti mentii neuronii activi in acelasi timp.
  • Accepta provocarea. Esti asul rebusurilor, jocurilor de puzzle, scrabble sau de strategie pe computer? Nu te multumi cu ce ai obtinut. Treci la nivelul urmator, de fiecare data.
  • Gaseste-ti un hobby. Persoanele care au hobby-uri risca mai putin decaderea mentala fata de cei care isi petrec timpul liber in fata televizorului.
  • Reia-ti studiile la seral sau la distanta. Vei invata ceva nou si iti vei imbogati CV-ul, mentinandu-ti treaza mintea.
  • Completeaza teste de inteligenta si creativitate, fii atenta la tot ce e nou.

6. Incearca sa preiei controlul
Creeaza-ti o ambianta confortabila acasa si la serviciu. Nu e vorba despre stiluri complicate sau costisitoare, poti sa dai o senzatie de caldura si ospitalitate spatiului fie doar si prin simpla asezare a unui vas cu flori la intrare.

Mare parte din timp o petreci in dormitor – acorda acestei camere atentia pe care o merita. Pentru un somn odihnitor si linistit, ai nevoie de salteaua potrivita, asternuturi curate din bumbac si perne umplute cu puf de gasca. Impotriva zgomotului poti folosi tampoane pentru urechi sau un fundal muzical linistitor, cu valuri sau susur de ape.

Incearca sa pastrezi ordinea in casa si la birou. Separa lucrurile si asaza-le in cutii. Arunca orice obiect nefolosit mai mult de doi ani, sorteaza, aranjeaza, ordoneaza. Planifica-ti timpul si accesul la informatie. Computerele au fost inventate sa ne usureze viata, si nu sa ne-o complice. Nu-ti pierde parte din timpul si asa limitat cu informatii care nu-ti sunt utile, incercand astfel sa reduci oboseala, confuzia si stresul provocate de excesul de tehnologie si informatii: protejeaza-ti adresa de mail, evita forumurile, inchide din cand in cand mobilul si nu rataci pe web.

Aduna numarul total de ore petrecute in fata televizorului si vei constata cu stupoare ca pana la varsta de 75 de ani, 9 ani i-ai petrecut privind la un ecran! Fara sa mai luam in considerare celalalt ecran, al pc-ului…

7. Mentine-te in forma, exersand
Activitatea fizica, fie ca e vorba de o plimbare, ciclism, tenis sau dans, te ajuta sa traiesti mai mult, sa te simti mai bine si sa arati mai tanara. Chiar si o plimbare zilnica de 10 minute reduce riscul de boli asociate inaintarii in varsta (Alzheimer).

Persoanele active au riscuri mai mici de atacuri de cord, cancer, diabet si depresie, beneficii ce pot obtinute la orice varsta. Incearca diferite exercitii cardio si alege unul sau mai multe, care ti se par distractive sau interesante. Sportul si exercitiile iti protejeaza corpul si mintea.

  • Fa exercitii cu un prieten. Imparte programul in trei categorii de fitness de baza: exercitii cardiovasculare, echilibru si flexibilitate, antrenament de forta.
  • Exerseaza cateva zile pe saptamana, nu pastra totul pentru weekend.
  • Porneste treptat, pentru a dobandi forta si vitalitate evitand accidentele.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Huff
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate