Învață să te iubești pe tine însăți. Regăsește-ți feminitatea și starea de bine!

învață să te iubești pe tine însăți

De fiecare dată când mergem cu avionul, echipajul aeronavei ne face un instructaj. Care sunt cele mai apropiate ieșiri și cum trebuie să procedăm în caz de pericol. Poate te-a frapat și pe tine faptul că recomandarea principală este ca întâi să îți pui ție masca de oxigen, și apoi celui de lângă tine, copil sau adult.

Această idee se bate cap în cap și mai rău cu principiul de autosacrificiu transmis din generație în generație în multe familii. Am fost învățați să ne sacrificăm pentru copiii noștri, pentru familie, pentru părinți, iar nevoile noastre… de multe ori nici nu mai știm care sunt sau nu le luăm în considerare.

Viața este exact ca o călătorie cu avionul, uneori lină, alteori cu turbulențe, cu momente de plictis sau anxietate, așteptare și emoțiile pe care le presupune o nouă experiență. Și, da, provocările sunt nenumărate. Trebuie să mergi la serviciu ca să ai o stabilitate financiară, să te ocupi și de casă, de copii, de soț, ce să mai spunem de plăcerile tale sau momentele de relaxare de mult uitate?

Citeste si Codependența de partenerul de viață: Mă atrăgeau bărbații cu probleme…'

Ziua poate că ar trebui să aibă 48 de ore ca să poți face totul în liniște. Pare o fișă a postului demnă de Femeia Fantastică, dar aceasta este un mit, un personaj de benzi desenate sau de filme, pe când tu ești 100% reală, autentică. Dar cât de reală te simți în viața ta? Când a fost ultima dată acel moment în care te-ai conectat cu adevărat la tine?

Învață să te iubești pe tine însăți. Ca să dăruiești iubire altora, trebuie s-o practici pe tine

Ca să revenim la exemplul cu avionul, pentru a face față încercărilor vieții, pentru a-i putea ajuta pe alții, întâi ai nevoie să te ajuți pe tine. Să-ți pui tu masca de oxigen sau, mai bine zis, efectiv să ai resurse astfel încât să poți oferi.

Unii dintre clienții mei primesc în terapie, ca temă pentru acasă, un eseu care invită la conectarea cu propria persoană: „Cine sunt eu?'. Tu cine ești, draga noastră cititoare Avantaje? Probabil că vei spune că ești mamă, iubită, soție, fiică, șefă sau colegă, mătușă, prietenă, o persoană generoasă, răbdătoare etc. Ei bine, toate acestea sunt doar roluri sau atributele unor roluri.

Citeste si 5 lucruri care te împiedică să ai o bună stimă de sine

Viața noastră se împarte în trei vieți distincte: viața profesională, viața familială și viața personală, unde avem niște roluri specifice. În viața profesională, poate ești cum am zis, colegă sau șefă, contabilă sau profesoară, în cea familială ești mamă, fiică, soție, soră etc.

Rolurile pe care le ai tu într-o zi obișnuită formează capitalul tău identitar, iar pe lângă toate cele enumerate mai sus ești și om, respectiv lucrurile pe care le faci tu pentru tine, pentru sufletul tău. Iar aici intervine a treia dimensiune, respectiv viața personală de care, de multe ori, uităm, prinși în tumultul activităților zilnice. Iar celelalte două vieți, cea profesională și cea familială, ajung să ne cotropească viața personală.

Desigur că ne încărcăm din fiecare, dar cea mai importantă în relația tu cu tine este viața personală, pe care e indicat să o crești. Pașii mici, dar siguri sunt calea spre acea reîmprietenire cu tine, care nu presupune neapărat o revoluție în stilul de viață (unii chiar n-au cum să facă asta), dar va avea un ecou benefic și în celelalte arii ale existenței tale. Ia o agendă și notează, în fiecare seară, trei lucruri din ziua respectivă pentru care ești recunoscătoare.

Cum să-ți regăsești starea de bine

În momentele de tristețe îți va face foarte bine să-ți recitești notițele. O dată pe săptămână fă o baie relaxantă, cu spumă, urmată de un masaj delicat al corpului cu o cremă parfumată. Obișnuiește-te să meditezi regulat, timp de câteva minute. Găsești pe internet o mulțime de exerciții de meditație. Sau poți vizualiza cum, cu fiecare expir, ies din corpul tău grijile, stresul, ca un nor de praf, iar cu fiecare inspir pătrund în corpul tău linștea, starea de bine, calmul, ca o lumină aurie.

Citeste si Ce se ascunde în mintea sinucigașilor. Iată cum îți poți da seama că un apropiat are gânduri suicidare

Sportul te ajută să arăți bine, dar și stimulează secreția acelor hormoni care ne fac mai fericiți! Așa că, dacă este posibil, du-te la sală, dacă nu, schimbă ruta de la serviciu către casă, astfel încât să mergi zilnic pe jos 20-30 de minute.

Schimbă-ți culoarea părului, tunsoarea, garderoba, rearanjează mobila în casă! Schimbările de la exterior invită la schimbări la nivel interior. Și te simți mai frumoasă! Discută mai mult la telefon cu prietenele tale și o dată pe săptămână ieșiți la cafea. Te vei bucura de o plasă de suport social care te încarcă emoțional.

Autor:

CĂTĂLINA CRISTESCU, PSIHOTERAPEUT COGNITIV-COMPORTAMENTAL

0721.648.348

catalina.cristescu@gmail.com

Sursa foto: shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Psihologie