Fructe și legume de toamnă care întăresc imunitatea

fructe și legume de toamnă imunitate

Toamna nu este doar un anotimp colorat, ci și o perioadă în care vremea este foarte schimbătoare, iar riscul de îmbolnăvire este foarte ridicat. Îți recomandăm mai multe fructe și legume de toamnă care întăresc imunitatea.

Temperaturile sunt scăzute, comparativ cu valorile ridicate din timpul verii, iar un organism slăbit nu va face față acestor schimbări. Astfel, în această perioadă de tranziție ar fi bine să acordăm mai multă atenție alimentației și să avem un regim bogat în legume și fructe. Cum toamna este sezonul recoltei, există o mulțime de legume și fructe, care nu numai că sunt gustoase și aromate, ci au și proprietatea de a ne întări sistemul imunitar.

Fructe și legume de toamnă care întăresc imunitatea

1. Gutuile

Gutuia este un puternic antioxidant și reușește să lupte împotriva răcelilor puternice. În plus, aceasta ajută foarte mult procesul de digestie și tratează afecțiunile intestinale.

2.  Strugurii

Chiar dacă au un aport caloric destul de ridicat, strugurii te ajută să ai grijă de sistemul tău circulator. În plus, aceștia sunt bogați în polifenoli, substanțe care împiedică formarea cheagurilor de sânge, dar luptă și împotriva mai multor tipuri de cancer.

3. Merele

Merele sunt bogate în vitamina C, dar și în fosfor, calciu sau potasiu. Astfel, ele te ajută să ai grijă de sănătatea ta și împiedică apariția foarte multor boli.

4. Perele

Dacă deja te confrunți cu simptomele răcelii, trebuie să știi că perele au capacitatea de a reduce febra, dar și durerile în gât. Aceste fructe sunt bogate în vitamine și săruri minerale, dar reprezintă și o sursă importantă de antioxidanți.

5. Prunele

Prunele sunt bogate în vitaminele A, B și C, conțin fosfor și potasiu și au în compoziția lor antioxidanţi şi fenoli. Aceste fructe de toamnă sunt un adevărat izvor de sănătate, prevenind foarte multe boli grave.

6. Morcovii

Consumul de morcovi este recomandat pentru îmbunătățirea vederii. Pe lângă acest beneficiu, morocvii te ajută să ai un ten fără imperfecțiuni, previn cancerul și bolile cardiace, dar te ajută și să slăbești, ei dând organismului senzația de sățietate.

7. Fasolea

Fasolea este bogată în proteine, vitamina B și reprezintă o sursă importantă de fibre. Aceasta ajută la o mai bună funcționarea a organismului, având efecte benefice asupra creierului.

8. Varza

Varza are în compoziția ei o cantitate mare de vitamina C, ceea ce o transformă într-un aliat de nădejde în această perioadă, întărindu-ți sistemul imunitar și ținând gripa și răcelile la distanță.

9. Țelina

Țelina acționează ca un antibiotic natural, protejându-te de infecții și bacterii. Recomandarea medicilor este ca aceasta să fie consumată mai ales în salate, în stare naturală.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Aceasta este planta îngerilor, tratamentul minune pentru cele mai grave afecțiuni

Adaugă tărâțe de grâu în ceai. Acest truc te va ajuta să tratezi o mulțime de boli

Cercetătorii trag un semnal de alarmă. Una din două persoane va face cancer!

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate