Delia Dinu, Chief Operations Officer Sezamo: „Comunicarea deschisă, empatia și flexibilitatea sunt importante în orice tip de relație profesională”
:contrast(8):quality(75)/https://www.avantaje.ro/wp-content/uploads/test/delia-dinu.jpg)
Profesionist cu o carieră de succes în logistică și supply chain în companii multinaţionale și antreprenoriale din domenii precum FMCG, retail sau servicii logistice, Delia Dinu este Chief Operations Officer în cadrul Sezamo. Deși inițial plănuia o carieră în domeniul financiar-contabil, imediat după terminarea facultăţii a interacționat cu zona logistică și s-a îndrăgostit iremediabil de acest domeniu.
Delia Dinu coordonează partea de logistică și operațiuni a supermarketului online Sezamo, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa.

De la stânga la dreapta: Adelina Badea – CEO Mobexpert; Monica Dinu – Managing Partner Old Team; Ana Dumitrache – Managig Director CTP România; Delia Dinu – Chief Operations Officer Sezamo; Alina Cheleș – Managing Director DSV Solutions; Luiza Novac Nomicos – Managing Director Whirlpool România & Bulgaria.
Ma uitam la biografia ta și apreciam că fiecare dintre voi a avut șansa de a „naviga' business-uri atât prin ape calme, cât și prin turbulențele unor crize (fie ea de natură financiară sau medicală). Nu voi întreba cum s-a tradus acest aspect în cifre și în rezultate cuantificabile în mod obiectiv, ci prefer să ne concentrăm pe relațiile interumane din cadrul echipelor voastre. Ce a însemnat asta din perspectiva relațiilor cu angajații și colaboratorii, ce oportunități de creștere și dezvoltare personală ai identificat din poziția pe care o ocupi?
Din poziția de Chief Operations Officer sunt focusată pe acordarea suportului și asistenței, atât echipei mele, cât și colaboratorilor. Comunicarea deschisă, empatia și flexibilitatea sunt importante în orice tip de relație profesională, iar înțelegerea aspectelor individiuale ale membrilor echipei sau a colaboratorilor mă ajută la construirea unui relații armonioase de lucru.
Dezvoltarea abilităților de conducere este crucială pentru a putea asigura o coordonare și o comunicare eficientă cu angajații, clienții și partenerii de afaceri. De asemenea, este importantă înțelegerea piețelor și a concurenței, trebuie să fiu la curent cu noile tendințe și să înțeleg caracteristicile pieței și evoluția concurenților. Competiția este acerbă, astfel că dezvoltarea acestor abilități este extrem de importantă pentru a putea lua decizii pragmatice și eficiente pentru a maximiza profitul. Un aspect esențial al unui lider logistic de succes este să poți să faci compromisul perfect între servirea clienților, a angajatilor și a companiei.
:contrast(8):quality(75)/https://www.avantaje.ro/wp-content/uploads/test/dsc02114.jpg)
Logistica este unul dintre cele mai la modă „buzz words'. Ce reprezintă chintesența acestei linii de business, cum ai explica-o pe înțelesul tuturor?
Logistica este procesul prin care se gestionează și se coordonează eficient activitățile care asigură mișcarea bunurilor sau serviciilor dintr-un punct de origine către destinația finală, în cel mai rentabil mod posibil. Acest proces implică o varietate de activități, inclusiv planificarea transportului, stocarea, manipularea, ambalarea și administrarea tuturor operațiunilor necesare ca produsele sa ajunga la clientul final. În esență, logistica este responsabilă pentru crearea unui curent continuu și optimizat de bunuri sau servicii de la producător la consumator. Pentru a ilustra aceasta în mod simplu, putem da exemplu o comandă online: logistica se va asigura că produsul este preluat din depozitul producătorului / vânzătorului, ambalat corespunzător, transportat în siguranță către client și livrat la timp, la un cost eficient. Astfel, logistica este un element esențial al lanțului de aprovizionare și joacă un rol crucial în satisfacția clienților, în creșterea eficienței și competitivității unei companii.
Cum „colorează' viața noastră de zi cu zi anumite concepte cheie din logistică, cum ar fi: disponibilitatea resurselor, rapiditate în livrări, interfața online? Putem vorbi de o adaptare de succes a celebrului concept manufacturier de sorginte japoneză „just in time'?
Poate pe dinafară depozitele par monotone, dar înăuntru se desfășoară o multitudine de procese, departe de a fi monotone. Totul este un mecanism complex cu un singur scop – deservirea clientului în cel mai eficient mod. Disponibilitatea resurselor poate fi văzută ca un fel de paletă de culori a angajaților, echipamentelor și materialelor necesare pentru a face afacerea să funcționeze. Este ca și cum am putea alege dintr-un spectru larg de resurse pentru a ne asigura că suntem acoperiți și pregătiți pentru orice situație se poate ivi. Rapiditatea în livrări ar putea fi văzută ca un fel de viteză de mișcare a culorilor, care adaugă vibrație și energie situației noastre logistice. Este important ca produsele să ajungă la clienții noștri în cel mai scurt timp posibil pentru a asigura satisfacția lor și a construi loialitatea față de brandul nostru. Interfața online poate fi comparată cu un cadru virtual care menține și organizează culorile noastre într-un mod ordonat și accesibil. O platformă online bine pusă la punct nu doar facilitează interacțiunea cu clienții, ci și ajută la coordonarea cu echipa, la depozitarea datelor și la îmbunătățirea proceselor noastre din logistică.
Ce tendință remarcați pe piețele unde activați, în noul context economic, social și geopolitic complicat? Cum vă adaptați?
Înainte de pandemie, ideea de a comanda online fructe și legume nu făcea cu ochiul românilor, însă criza de sănătate publică i-a făcut pe cei mai mulți dintre aceștia să reconsidere acest lucru. După ce pandemia a deschis calea segmentului de e-groceries, Rohlik Group, companie lansată în 2014 în Cehia, a adus pe piața din România brandul Sezamo. Supermarketul online Sezamo este o companie data-driven, deținând operațiunile end-to-end, inclusiv toată tehnologia din interior. Clienților li se oferă o experiență superioară de cumpărături, livrarea celor mai proaspete alimente de la fermieri și artizani locali, precum și o selecție largă de supermarketuri sau produse sub propria etichetă.
Cum se resimt, în cadrul companiei, efectele majorărilor de prețuri și ale dificultăților din lanțurile de aprovizionare? În ce fel v-au influențat planurile de investiții?
Sezamo este alături de clienții săi, în contextul scumpirilor din ultima perioadă, prin diverse acțiuni precum plafonarea prețurilor la alimentele de bază food și non-food (este vorba despre 26 de produse), prin categoria Reducerile săptămânii, unde discutăm cu furnizorii pentru a oferi discounturi relevante, prin categoria Save Food, unde oferim reduceri de până la 90% pentru produsele aflate în ultimele zile de valabilitate. Una dintre cele mai importante acțiuni este concentrarea pe brandurile proprii, pe care le aducem cu ajutorul colegilor de la grup, pentru că acolo avem alt control asupra prețurilor. Avem în prezent trei branduri, Yitto, Moddia și Ubomi, dar urmează să aducem încă două branduri – unul de mezeluri și unul de lactate.
La ce proiecte lucrați în această perioadă și ce obiective aveți pe termen mediu și lung pe piața din România?
Grupul Rohlik investește continuu în reducerea amprentei de carbon a companiei, ajungând la finalul anului trecut la aproape 200 de mașini electrice, 1 milion de kilometri cu zero emisii în fiecare lună și 10-15% reducere a emisiilor de CO₂ datorită utilizării mai bune a mașinilor în cazul autovehiculelor standard.
Sustenabilitatea se află în ADN-ul grupului, astfel că Sezamo a salvat prin categoria Save food peste 35 de tone de mâncare și are în folosință în acest moment 11.000 de pungi reutilizabile, făcute din plastic reciclat. La asta se adaugă deja milioane de pungi de hârtie care au fost reciclate de către companie.
Pe termen lung ne dorim să fim prima alegere a clienților atunci când vine vorba despre cumpărături, să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor lor și să putem livra produse de calitate maximă în timp cât mai scurt.
Am remarcat în ultima vreme o schimbare, înceată dar sigură, a abordării, devenită aproape normă în perioada pandemică, în care liniile ce separă zona de job și cea personală tind să se estompeze semnificativ. Cum vă revendicați voi timpul personal? Există anumite compromisuri care devin acum mai greu de acceptat, v-ați simțit afectate de un efect de supra-compensare din perspectiva vieții personale?
Încerc să îmi organizez programul și să aloc anumite ore pentru timpul personal, fie că este vorba de exerciții fizice, socializare cu prietenii sau activități de relaxare, pentru a mă asigura că am un echilibru bun între muncă și viața personală.
Cu siguranță agenda de business pe anul 2023 este bine pusă la punct, impartita echilibrat intre bugete si executia acestora, intalniri de afaceri, decizii de natura profesionala si lista cu siguranta poate continua. Ce apare insa pe listavoastra personala la nivel de an 2023?
În 2023 îmi doresc să vizitez New York-ul și să încep cursurile de pilates.
Pe copertă: Adelina Badea, Monica Dinu, Ana Dumitrache, Delia Dinu, Alina Cheleș, Luiza Novac Nomicos. Fotograf: Studio83
Locație: CTPark Bucharest West
Concept: Andreea Enescu, Sorina Florescu – CTP
Make up &: Hair Styling: Raluca Țopescu