De la medici si din carti, pentru sanatatea ta

8. Bea apa… Multa!
Studiile arata ca barbatii care beau mai mult de opt pahare cu apa pe zi reduc la jumatate riscul unui cancer de vezica, fata de cei care beau mai putin de atat.

Pentru a impiedica deshidratarea din timpul efortului fizic, dermatologul american Howard Murad are propriul program de mentinere a apei in organism: un supliment cu glucozamina si acizi grasi (inclusiv acid gammalinoleic, lecitina si colina), plus doua aspirine, pentru efectul antiinflamator (H. Murad Wrinkle Free Forever: the 5 minute 5 week dermatologist’s program).

9. Pune o planta pe birou, langa computer
Unele echipamente electronice emit compusi organici volatili, care sunt daunatori sanatatii (dau oboseala, durere de cap, ameteli, somnolenta etc.). Plantele sunt folosite cu succes la absorbtia acestor compusi si la reimprospatarea aerului (Helen Foster Detox Solutions).

10. Nu alerga fara sutien
Chiar si numai cateva minute de balans al sanilor pot rupe ligamentele Cooper, care ii sustin. Sanii se vor lasa definitv si nimic nu-i va mai putea ridica, in afara de interventia chirurgicala (dr. Joanna Scurr, profesor de biomecanica sportiva, Universitatea Portsmouth).

11. Vindecare prin iubire
Restabilirea deplina a sanatatii sta in respectarea celor trei legi universale: relatia armonioasa cu semenul, cu sacrul si sinele. Respectul vietii in toate formele ei, incepand de la nivelul personal, pana la forme de viata elementare (Vasile Andru Psihoterapie isihasta)

12. Ajuta-ti spatele sa stea drept
Imbunatateste-ti postura la volan ajustandu-ti oglinda retrovizoare astfel incat sa nu o poti folosi decat atunci cand ai spatele drept (Sam Murphy, expert de fitness, autorul cartii The Real Woman’s Personal Trainer).

Vrei sa traiesti mai mult?
– Incearca sa scrii cu mana stanga (sau dreapta, pentru stangaci). Iti maresti durata vietii activand cat mai multe celule ale creierului – asadar, pune-l la treaba!
– Fa ceva diferit! Mergi la un curs de limbi straine, invata sa canti la un instrument, ia lectii de dans clasic. Multi centenari isi pun longevitatea ridicata pe seama invatarii multor lucruri si a schimbarilor semnificative, la varste inaintate.

– Schimba-ti perspectiva! Evalueaza-ti toate situatiile stresante pe o scara de la 1 la 10, in care 10 ar insemna vestea ca ai cancer… Aceasta reevaluare te va ajuta sa dai mai putina importanta lucrurilor care te fac sa suferi nejustificat.

– Razi cat mai mult! Zambetul si optimismul influenteaza starea de sanatate. Terapia prin ras consta in deprinderea de a avea cel putin patru-cinci momente pe zi in care sa razi din motive intemeiate. La fel de bune in lupta cu stresul sunt masajul, ascultarea muzicii, hidromasajul si aromoterapia.

3 pasi catre o viata sanatoasa
1. Ia un supliment cu glucozamina
1.500 mg de glucozamin sulfat pe zi te poate ajuta sa mentii sanatatea si mobilitatea articulatiilor.

2. Mananca cereale integrale la micul dejun.
Sunt hranitoare, pline de vitamine din complexul B si contin fibre pentru un tranzit intestinal sanatos.

3. Plimba cainele.
Daca n-ai unul, imprumuta-l pe al vecinilor. 20 de minute de mers intins zi de zi sunt suficiente pentru a-ti mentine o forma fizica satisfacatoare.

Text: Mihaela Doina Radulescu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Huff
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate