De la medici si din carti, pentru sanatatea ta

De la medici si din carti, pentru sanatatea ta

Ai vrea sa stii ce sfaturi dau medicii familiei lor si prietenilor apropiati? Sau ce idei importante ti-au scapat din cartile de sanatate? Citeste si ai sa vezi…

1. Portii mici si dese
Simpla impartire a celor trei mese clasice in cinci portii ar putea sa-ti aduca o surpriza placuta in mentinerea siluetei.

Asta, pentru ca organismul tau e ocupat tot timpul cu prelucrarea mancarii, mentinand metabolismul constant pe parcursul intregii zile (dr. Roz Kadir, nutritionistul unor atleti olimpici, top modele si al echipei britanice de rugby).

2. Apara-te de soare!
Imbatranirea pielii nu depinde doar de mostenirea genetica. Expunerea la soare, la solar si fumatul rideaza prematur suprafata cutanata si modifica textura si culoarea tenului.

Evita plaja la orele de maxima insolatie, aplica o crema de foto-protectie si poarta o palarie sau o umbrela de soare. Cat despre fumat, mai bine deloc (Mihaela Leventer, medic primar dermatolog, clinica Dermastyle, Bucuresti).

3. Da muzica mai incet!
Ascultatul muzicii la casti iti va afecta auzul, definitiv. O regula buna de aplicat in acest caz e cea numita "60/60".

Adica nu da niciodata volumul mai tare de 60% din capacitatea maxima si nu asculta muzica la casti mai mult de 60 de minute incontinuu (Vivienne Michael, seful Departamentul de Cercetare Hipoacuzie din Marea Britanie).

4. Ia o aspirina pe zi
Aspirina iti poate salva viata. Studiile au demonstrat ca o aspirina (75-325 mg) administrata zilnic ajuta la mentinerea sanatatii arterelor si elimina riscul bolilor cardiovasculare.

Pe langa asta, mersul in pas vioi timp de o ora pe zi si o alimentatie saraca in grasimi sunt conditii esentiale pentru o viata lunga. (Rodica Niculescu, medic primar, Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca si Clinica Angiomed, Bucuresti).

5. Verifica permanent starea alunitelor
Depistarea precoce a semnelor pielii, care indica riscul de transformare a alunitei in cancer de piele (melanom), e salvatoare.

Acestea sunt abreviate cu ABCDE: asimetrie, bordura sau margine neregulata, culoare modificata, diametru mai mare de 8 mm, elevare, adica marirea volumului.

Incidenta melanomului s-a dublat in ultimii zece ani; de aceea, in numeroase tari se desfasoara programe de educare a populatiei privind depistarea precoce a acestei imbolnaviri, prin autosupraveghere in oglinda (Mihaela Leventer, medic primar dermatolog, clinica Dermastyle, Bucuresti).

6. Ia suplimente cu vitamine si minerale
Sondajele spun ca opt medici din zece consuma antioxidanti, pentru o sanatate mai buna pe termen lung (revista Medical Tribune, 1992).

Dintre acestia, vitamina E poate reduce cu 27% rata mortalitatii, cu 41% riscul de boli cardiace si cu 22% riscul pus pe seama cancerului (Frederic Le Cren, Vitamine si minerale pentru sanatate si longevitate, Editura Polirom).

7. Mananca 5-6 portii de legume si fructe in fiecare zi
Rosiile combat artrita, reumatismul si cancerul. Proprietati anticancerigene puternice au si sfecla, usturoiul, ceaiul verde, ginsengul si mierea (Betty Thorton, Cele 10 legi universale ale sanatatii, Editura Niculescu)

8. Bea apa… Multa!
Studiile arata ca barbatii care beau mai mult de opt pahare cu apa pe zi reduc la jumatate riscul unui cancer de vezica, fata de cei care beau mai putin de atat.

Pentru a impiedica deshidratarea din timpul efortului fizic, dermatologul american Howard Murad are propriul program de mentinere a apei in organism: un supliment cu glucozamina si acizi grasi (inclusiv acid gammalinoleic, lecitina si colina), plus doua aspirine, pentru efectul antiinflamator (H. Murad Wrinkle Free Forever: the 5 minute 5 week dermatologist’s program).

9. Pune o planta pe birou, langa computer
Unele echipamente electronice emit compusi organici volatili, care sunt daunatori sanatatii (dau oboseala, durere de cap, ameteli, somnolenta etc.). Plantele sunt folosite cu succes la absorbtia acestor compusi si la reimprospatarea aerului (Helen Foster Detox Solutions).

10. Nu alerga fara sutien
Chiar si numai cateva minute de balans al sanilor pot rupe ligamentele Cooper, care ii sustin. Sanii se vor lasa definitv si nimic nu-i va mai putea ridica, in afara de interventia chirurgicala (dr. Joanna Scurr, profesor de biomecanica sportiva, Universitatea Portsmouth).

11. Vindecare prin iubire
Restabilirea deplina a sanatatii sta in respectarea celor trei legi universale: relatia armonioasa cu semenul, cu sacrul si sinele. Respectul vietii in toate formele ei, incepand de la nivelul personal, pana la forme de viata elementare (Vasile Andru Psihoterapie isihasta)

12. Ajuta-ti spatele sa stea drept
Imbunatateste-ti postura la volan ajustandu-ti oglinda retrovizoare astfel incat sa nu o poti folosi decat atunci cand ai spatele drept (Sam Murphy, expert de fitness, autorul cartii The Real Woman’s Personal Trainer).

Vrei sa traiesti mai mult?
– Incearca sa scrii cu mana stanga (sau dreapta, pentru stangaci). Iti maresti durata vietii activand cat mai multe celule ale creierului – asadar, pune-l la treaba!
– Fa ceva diferit! Mergi la un curs de limbi straine, invata sa canti la un instrument, ia lectii de dans clasic. Multi centenari isi pun longevitatea ridicata pe seama invatarii multor lucruri si a schimbarilor semnificative, la varste inaintate.

– Schimba-ti perspectiva! Evalueaza-ti toate situatiile stresante pe o scara de la 1 la 10, in care 10 ar insemna vestea ca ai cancer… Aceasta reevaluare te va ajuta sa dai mai putina importanta lucrurilor care te fac sa suferi nejustificat.

– Razi cat mai mult! Zambetul si optimismul influenteaza starea de sanatate. Terapia prin ras consta in deprinderea de a avea cel putin patru-cinci momente pe zi in care sa razi din motive intemeiate. La fel de bune in lupta cu stresul sunt masajul, ascultarea muzicii, hidromasajul si aromoterapia.

3 pasi catre o viata sanatoasa
1. Ia un supliment cu glucozamina
1.500 mg de glucozamin sulfat pe zi te poate ajuta sa mentii sanatatea si mobilitatea articulatiilor.

2. Mananca cereale integrale la micul dejun.
Sunt hranitoare, pline de vitamine din complexul B si contin fibre pentru un tranzit intestinal sanatos.

3. Plimba cainele.
Daca n-ai unul, imprumuta-l pe al vecinilor. 20 de minute de mers intins zi de zi sunt suficiente pentru a-ti mentine o forma fizica satisfacatoare.

Text: Mihaela Doina Radulescu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate