De ce am început să uit?

de ce am început să uit

În ultima vreme, te întrebi tot mai des, îngrijorată, de ce ai început să uiţi? Îţi faci griji că poate fi vorba despre o problemă de sănătate mai serioasă? Există anumite “scenarii” de uitare care sunt absolut fireşti, mai ales după vârsta de 45 de ani.

Faptul că nu reţii numele persoanelor, că uiţi să treci pe lista de cumpărături anumite produse sau că nu mai ştii cu ce scop te-ai dus spre bucătărie, acestea sunt exemple clasice de uitare care nu ar trebui să te îngrijoreze, dar pe care ar trebui să le corectezi.

Uitarea nu e un proces ireversibil

Există câteva motive pentru care uiţi:

  •  lipsa de concentrare: vrei să faci ceva, dar mintea ta zboară în altă parte; sună telefonul în timp ce făceai ceva, iar la finalul conversaţiei uiţi ce făceai etc.
  • multitaskingul: ţi-ai propus să faci mai multe lucruri odată, însă creierul nu poată să ţină pasul şi dă anumite “erori”.
  • lipsa somnului;
  • stresul;
  • uitarea este un efect secundar al anumitor medicamente;
  • depresia (citeşte mai multe despre legătura dintre depresie şi problemele de memorie), hipertensiunea sau diabetul pot cauza astfel de probleme de memorie.

Ce e de făcut?

  1. Stabileşte-ţi priorităţile şi concentrează-te pe fiecare activitate în parte, pe rând. Dacă încerci să rezolvi mai multe lucruri în acelaşi timp e posibil ca la un moment dat să uiţi ceva sau să apară erori. Multitaskingul nu este pentru toată lumea.
  2.  Atunci când lucrezi, încearcă să renunţi la navigarea pe reţelele de socializare, care îţi pot distrage foarte  uşor atenţia.
  3. Sport pentru creier. Creierul este un muşchi care, ca orice alt muşchi din organism, are nevoie de antrenament pentru a fi în formă: în loc să scrii pe o bucată de hârtie lista de cumpărături, încearcă să o memorezi. Nu folosi excesiv funcţia de calendar din telefon, încearcă să mai şi memorezi anumite întâlniri sau programări. Învăţarea unei limbi străine este exerciţiul perfect pentru a-ţi antrena creierul.
  4. Optează pentru citit, renunţând astfel la momentele petrecute în faţa televizorului sau calculatorului. S-a dovedit ştiinţific că stimularea creierului prin lectură poate duce la o memorie mai bună. Şi nu în ultimul rând, rezolvă un puzzle. Te joci şi ai astfel parte şi de un bun antrenament pentru creier.

Cătălina Chiricheş
Foto: Shutterstock

Te ajută şi informaţiile următoare:

Când să mergi la doctor pentru probleme de memorie?

Top 3 alimente pentru memorie şi concentrare

Exerciţii de memorie utile

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate