Cum să slăbești repede și inteligent

Să slăbești repede nu înseamnă să apelezi la diete drastice care te conducă la kilogramele dorite în timp-record. Există și posibilitatea de a pierde din kilograme în mod inteligent. Iată cum!

Învață să slăbești repede

Multe dintre noi ne-am dorit, la un moment dat, să slăbim rapid: pentru un eveniment important, pentru concediul din vară sau pentru că pur și simplu nu ne-am mai simțit confortabile cu greutatea. Să slăbești repede nu înseamnă însă nici să te înfometezi, nici să mânănci doar o anumită categorie de alimente, eliminându-le pe celelalte.

Iată ce recomandă antrenorul și specialistul în nutriție Valentin Vasile în cartea sa ”Stil de viață, nu dietă”, apărută la Ed. Curtea Veche, când vine vorba despre metode sănătoase prin care să slăbești repede, dar… inteligent.

Mese mici și dese

Mănâncă la distanțe de trei ore, cel mult patru ore. Astfel, metabolismul este accelerat la maximum, iar corpul arde tot ceea ce primește. Dacă însă la masa de prânz obișnuiai să servești două feluri de mâncare, în noua formulă, trebuie să alegi un singur fel, iar pe următorul peste 3 ore.

La ultima masă, optează pentru un meniu lejer, format din legume la aburi sau la cuptor, alături de un pește. Mergi la somn după 2-3 ore de la ultima masă.

Nu evita proteinele

Carnea slabă de pasăre, peștele, ouăle și lactatele slabe ar trebui să se regăsească la mesele principale. Scopul? Să-ți protejezi masa musculară.  Consumă proteinele în combinație cu legume proaspete. Gătește-le la cuptor, fierte sau la aburi. Apelează și la surse vegetale, precum quinoa, hrișcă, nuci, ciuperci, linte, năut.

Fructe, dar cu măsură

Tentația ar fi să crezi că fructele pot fi consumate în cantități nelimitate, însă nu e așa. Pe lângă macro și micronutrienții incluși, fructele au și multe calorii, datorită conținutului de fructoză. Consumă una, două porții, la micul dejun sau la a doua masă a zilei.

Vrei să slăbești repede? Renunță la…

Alimentele cu un conținut caloric foarte mare, iar conținutul de nutrienți zero: prăjelile, produsele de patiserie, dulciurile industriale, sucurile din comerț, pâinea albă, orezul alb. Cum însă este greu să le excluzi din prima, stabilește o zi în care să guști din aceste alimente.

Cum combini corect?

  • combină legumele cu orice: carne, brânzeturi, nuci, semințe etc.
  • fructele se consumă ca o masă separată, nu ca desert. Fie cu 30 de minute înainte de masă, fie la 3 ore după masă, întrucât zahărul, fructoza  inhibă secreția sucurilor gastrice.
  • nu combina brânza și lactatele cu pâinea.
  • cartofii, orezul și pastele se combină cu legumele.
  • fripturile nu se combină cu alimente bogate în amidon (cartofi, orez).
  • dacă le combini, adaugă totuși și o salată.

Cătălina Chiricheș
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate